reklama


Volvo Powershift: slovenská dvouspojková převodovka míří do Volv

Volvo Powershift: slovenská dvouspojková převodovka míří do Volv

 
 

Modely C30, S40 a V50 vybavené dvoulitrovým turbodieselem jsou nyní k dispozici také s automatickou šestistupňovou převodovkou firmy Getrag, které u Volva říkají Powershift.

Převodovka Powershift vznikla ve spolupráci s partnerem pro vývoj převodovek – firmou Getrag, která ji vyrábí ve slovenském závodě v Kechneci.

Powershift funguje na principu dvou paralelních manuálních převodovek. Převodovka disponuje dvěma spojkami, které pracují nezávisle na sobě v olejové lázni. Jedna spojka je určena pro liché převodové stupně (1, 3, 5 a zpátečku), zatímco druhá je určena pro sudé převodové stupně (2, 4 a 6). Obě spojky fungují střídavě, tj. jedna vždy připravena k sepnutí, zatímco druhá se rozpojuje. To znamená, že v okamžiku, kdy motor běží na plný výkon, je druhý rychlostní stupeň připraven k zařazení. Po zařazení druhého rychlostního stupně je připraven třetí a tak dále. To přispívá k zachování přenosu výkonu a točivého momentu bez přerušení, což vede k mimořádně rychlému a hladkému řazení při zachování akcelerace i během změny převodových stupňů.

O 8 % nižší spotřeba paliva v porovnání s běžnou automatickou převodovkou
Kromě komfortního řazení a vysokého výkonu převodovka Powershift přispívá také k 8% úspoře paliva v porovnání s běžnou automatickou převodovkou.

Funkce převodovky Powershift vychází z techniky používané u manuálních převodovek, avšak s tím rozdílem, že dvě třecí spojky jsou navzájem spojeny vlastním spojkovým hřídelem. Jeden hřídel se otáčí uvnitř druhého. Vnitřní hřídel reguluje výstupní hřídel pro první, třetí, pátý převodový stupeň a pro zpátečku, zatímco vnější hřídel ovládá druhý, čtvrtý a šestý převodový stupeň. Funkce spojky je ovládána elektrohydraulickou řídicí jednotkou, která zajišťuje, že zatímco je jedna spojka rozpojená, druhá je v záběru a naopak.

Automatické nebo sekvenční řazení bez ztráty točivého momentu
Převodovka Powershift je automatická převodovka, která řidiči poskytuje možnost sekvenčního řazení podobně jako konvenční automatická převodovka Volvo Geartronic. Rozdíl spočívá v tom, že u Powershiftu i manuální řazení probíhá bez jakýchkoli ztrát času nebo výkonu.

Vzhledem k tomu, že převodovka Powershift na rozdíl od konvenčních automatických převodovek nevyžaduje měnič točivého momentu, planetové převody, ani větší počet hydraulicky ovládaných spojek, nedochází k dodatečným ztrátám točivého momentu, které jsou s těmito součástmi spojeny. Verze převodovky Powershift, kterou Volvo nyní uvádí na trh, je dimenzována tak, aby zvládala točivý moment až 450 Nm. U modelů Volvo C30, S40 a V50, kde bude použita, je převodovka Powershift spojena s dvoulitrovým čtyřválcovým turbodieselem, který disponuje výkonem 100 kW a točivým momentem 320 Nm.

Spolupracujeme s TipCars.com
MHD v Praze by mohla být kvůli smogu zdarma MHD v Praze by mohla být kvůli smogu zdarma

Pražští radní budou v úterý kvůli smogu v hlavním městě…

Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze? Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze?

Ta aféra skutečně má parametry stát se předvolebním…

Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů

Bývalý nájemce pražského hlavního nádraží, italská…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Range Rover Sport SVR: Jak rychle zvládne 100 km/h na štěrku? A co mokrá tráva?

Range Rover Sport SVR: Jak rychle zvládne 100 km/h na štěrku? A co mokrá tráva?

Dnes 13:50

Range Rover Sport SVR si zasprintoval na různých površích. Za jak dlouho zrychlí na 100 km/h na trávě nebo blátě?




Blesk.cz

Školáci přežili lavinu pod kulečníkem. Díky platu sklenic Nutelly

Školáci přežili lavinu pod kulečníkem. Díky platu…

Eduardo, Samuel a Ludovica byli v italských horách spolu s rodiči na prázdninách. Když ani ne desetileté děti ve…

Česká spořitelna uťala spolupráci s Fincentrem. A žaluje ho za matení klientů

Česká spořitelna uťala spolupráci s Fincentrem. A…

Česká spořitelna ukončuje spolupráci s poradenskou společností Fincentrum a podává na ni žalobu. Fincentrum bylo…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní obdivuhodný rekord

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Plíšková smetla domácí naději a je ve čtvrtfinále. Strýcová končí

Plíšková smetla domácí naději a je ve čtvrtfinále.…

Česká tenistka Karolína Plíšková hladce postoupila do čtvrtfinále ženské dvouhy na Australian Open. Turnajová…

 

Reflex.cz

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Miloslav Vlk trpí rakovinou plic s metastázami do kostí a čeká ho chemoterapie. Zdravotní problémy se u…

Muži byli zatčeni za znásilnění v přímém přenosu, které pouštěli na Facebooku

Muži byli zatčeni za znásilnění v přímém přenosu,…

Velmi neobvyklý případ zločinu v přímém přenosu na Facebooku, ktery vedl k okamžitému zatčení pachatelů, se…

 
 
reklama