Volvo S80 – tvrdě proti konkurenci

Volvo S80 – tvrdě proti konkurenci

 
 

Největší Volvo S80 představené na autosalónu v Ženevě jde právě do prodeje a vrhá se do boje s nejtvrdší německou konkurencí, které vládne segmentu velkých luxusních sedanů. Vybaveno je skvěle, tak jen do toho...

Vozy Volvo se v posledních 15 letech intenzivně zbavují svého image švédských tanků, které díky hranatým tvarům získaly v 80-tých letech a nabírají na sportovním duchu. Jejich design je stále líbivější a stále více pronikají i na trhy, kde se dříve příliš dobře neprodávaly. Jejich tvary přitahují stále mladší klientelu a prodeje tak nejsou odkázány jen na skupinu seriózních padesátníků. Novinka S80 navazuje na předchozí model stejného jména, ale svým sportovnějším vzhledem se jednoznačně zařazuje mezi současné menší modely S40 a S70. Současná situace na trhu dokonce ani nepřipouští jiný trend protože veškerá, hlavně německá, konkurence ve vyšší třídě kráčí ve sportovnějším duchu a odklání se od seriózní usedlosti.

Přes jasnou změnu vnějšího tvaru proti stávajícímu modelu, jsou i na nové S80 patrné jasné poznávací prvky vozů Volvo posledních let. Při pohledu zepředu je jednoznačně patrná vysunutá mohutná maska přecházející ve výrazný prolis na kapotě motoru. Naopak bi-xenonové adaptivní světlomety jsou mírně utopené a jejich horní hrana startuje podélnou linku, která pokračuje pod okny až k odtokové hraně nad zadními svítilnami. Také záď vozu je jednoznačně zařaditelná podle otočeného T, které připomíná užší zvýšená střední část s víkem zavazadlového prostoru. Právě tento pohled působí jednoznačně nejdynamičtěji a možná by se dalo i říci, že ze všech konkurentů má nové Volvo S80 zadek nejpovedenější. Velkou předností švédských vozů vždy byla skvělá aktivní i pasivní bezpečnost. Pasivní bezpečnost posádky v případě kolize zvyšují mohutné výztuhy ve dveřích a na středním sloupku karosérie. Dlouhý přední převis také přispívá k pohlcení značného množství energie a sloupek řízení je při nárazu stahován vpřed od kolen řidiče. Sada všech airbagů je samozřejmostí.

Mnohem zajímavější je výčet aktivních bezpečnostních prvků. Nové Volvo je možno koupit s radarem řízeným tempomatem, který dokáže nejen udržovat stálou rychlost, ale také odstup od vozu vpředu. Pokud začne přední vozidlo prudce brzdit a systém vyhodnotí situaci jako nebezpečí kolize, samočinně aktivuje brzdy a připraví je k intenzivnímu brzdění jejich lehkým sevřením a zahřátím než řidič stihne šlápnout na pedál brzdy. Dalším bezpečnostním prvkem je hlídání slepého úhlu zpětných zrcátek BLIS. To je vybaveno kamerami na obou vnějších zrcátkách a v případě, že se v mrtvém úhlu nachází nějaký objekt tak řidiče varuje blikající červená kontrolka na zrcátku. Podvozek je osazen stabilizačním systémem, ABS a kontrolou trakce, což je dnes, nejen v této třídě, již samozřejmostí.

Největší novinky jsou však pod kapotou. V nabídce je celkem pět motoru, tři zážehové a dva vznětové. Dva zážehové mají premiéru v osobním voze, z toho jeden je zcela nový. Jedná se o ultrakompaktní řadový šestiválec jehož doslova titěrné rozměry umožňují dokonce montáž napříč společně se samočinnou šestistupňovou převodovkou. Zcela nový motor má objem 3,2 litru a přesto je jen o 3 mm delší než hojně využívaný pětiválcový motor. Této kompaktnosti bylo dosaženo díky umístění příslušenství za motor a jeho pohonu pomocí ozubených kol místo tradičního řemenu. Alternátor je dokonce součástí bloku motoru a i tlumič kmitů klikového hřídele byl umístěn dovnitř motoru. Motor je osazen variabilním časováním a zdvihu ventilů, proměnnou délkou sacího potrubí řízenou dvěma klapkami a tak je schopen pracovat jak extrémně úsporně při minimálním zatížení, tak podávat vysoký výkon je-li od něj vyžadován. Při plnění norem Euro 4 dosahuje výkonu 175 kW (238 k) při 6200 ot/min a točivého momentu 320 Nm při 3200 ot/min. 1581 kg těžký vůz s ním spotřebuje průměrně 9,8 l benzínu na 100 km. Motor pohání přední kola vozu. Vrchol nabídky však tvoří poprvé u sedanu Volvo motor V8 4,4 l, který si odbyl premiéru v SUV XC90. Výkon motoru je 232 kW (315 k) při 5950 ot/min a točivý moment 440 Nm při 3950 ot/min. Motor V8 je jako jediný dodáván s pohonem všech kol. Posledním zážehovým motorem, který bude pohánět velký sedan je přeplňovaný pětiválec 2,5T s výkonem 147 kW (200 k) při 4800 ot/min a točivým momentem 300 Nm při 4500 ot/min. Vznětové motory jsou oba pětiválce 2,4 turbo s rozdílnými výkony 120 resp. 136 kW při 4000 ot/min a točivými momenty 340 nebo 400 Nm při 2750 ot/min. Vůz podle motoru a převodovky dosahuje rychlost 210 – 250 km/h a zrychlí z 0-100 km/h za 10 až 6,5 sekundy. Všechny tyto hodnoty si s konkurencí v ničem nezadají.

Nezklame ani interiér vozu, který působí velmi jednoduchým, ale luxusním dojmem. Pracoviště řidiče budí dojem jasného na obsluhu jednoduchého prostoru. Čalounění může být kompletně v kvalitní kůži. Ve výbavě nechybí skvělá audioaparatura či automatická klimatizace stejně jako parkovací asistent s kamerou v zádi. Automaticky se aktivuje při zařazení zpátečky, ale lze jej zapnout i samostatně tlačítkem. Obraz kamery se promítá na velký displej, který se vysouvá z horní části přístrojové desky. Velký důraz byl kladen na zabezpečení vozu, který je osazen nejen imobilizérem, ale i alarmem se senzorem srdeční činnosti aby odhalil osobu ve voze a bezklíčkovým ovládáním. Stačí jen mít ovladač v kapse a vůz jej identifikuje, když je v dosahu a automaticky odemkne. Rovněž startování motoru je jen otázkou stlačení tlačítka nad středovými výdechy ventilace.

Nové Volvo S80 je již možno objednat i v ČR v základních cenách od 1,099 do 1,689 mil. Kč přičemž první vozy budou dodány v září. S přihlédnutím k cenám a nabízené výbavě si S80 proti konkurenci nestojí vůbec zle a tak si musíme počkat jak si povede i v boji o zákazníka.

nové Volvo S80
2.5T3,24,4 V82,4DD5
Délka [mm]4851
Šířka [mm]1861
Výška [mm]1490
Rozvor [mm]2835
Rozchod vpředu [mm]1588
Rozchod vzadu [mm]1585
Počet míst5
Zavazadlový prostor [l]480
Pohotovostní hmotnost [kg]15531581174215661587
Palivová nádrž [l]70
Motor2.5T3,24,4 V82,4DD5
Zdvihový objem [cm3]25213192441424002400
vrtání/zdvih [mm]83/93,284/9694/79,581/93,2581/93,25
Válce/ventily5/46/48/45/45/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]147/4800175/6200235/5950120/4000136/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]300/4500320/3200440/3950340/2750400/2750
Max. rychlost [km/h]235240250210230
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,77,96,59,58,5
Komb. spotřeba [l/100 km]9,29,811,96,36,4
Spolupracujeme s TipCars.com
KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany

Severní Korea oznámila, že provedla test nového systému…

Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o…

Volvo dementuje zprávy o luxusním sedanu S100 Volvo dementuje zprávy o luxusním sedanu S100

Jak to vypadá s vlajkovou lodí švédského Volva? Její…

 



 
Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák skončil neúspěchem

Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák neuspěl

Dnes 08:00

Letňanská Avia se v polovině 90. let minulého věku pokoušela o výrobu terénního vozu. Projekt ale nebyl úspěšný.




Blesk.cz

Na Starém židovském hřbitově nepohřbívají už 230 let: Zákaz vydal Josef II.

Na Starém židovském hřbitově nepohřbívají už 230…

Na světoznámém Starém židovském hřbitově na pražském Josefově proběhl poslední pohřeb 29. května 1787. Císař…

Češka (†47) nepřežila výstup na Sněžku. Zemřela 200 metrů pod vrcholem

Češka (†47) nepřežila výstup na Sněžku. Zemřela 200…

Polští turisté nalezli pod vrcholkem Sněžky českou turistku (†47), která byla v bezvědomí. Její život se…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc než ve Spartě

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc…

Poslední zápas sezony, výhra 4:0, která znamenala mistrovský titul. O dobrou náladu bylo po sobotním duelu…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…