Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vuhl 05RR má přes 600 koní na tunu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Mexický Vuhl si pro letošní Festival rychlosti v Goodwoodu připravil světovou premiéru ostřejší verze svého puristického sporťáku.

Vuhl 05 se ve své standardní podobě představil v létě roku 2013 a v loňském roce se jej dočkali první zájemci. Letos mexická značka odhaluje ostřejší Vuhl 05RR, jenž ve světové premiéře představuje na Festivalu rychlosti v Goodwoodu pořádaném od 23. do 26. června letošního roku.

Vuhl 05RR se od výchozího provedení na první pohled příliš neodlišuje a k nejviditelnějším změnám patří vlastně jej rozměrné přítlačné křídlo na zádi, ale úprav, jejichž cílem jsou ještě lepší jízdní výkony bylo provedeno mnohem víc.

Základem 05RR je monokok, který je vyroben hliníkové pěny a karbonu, zatímco povrchové panely karoserie jsou zhotoveny z vlákny vyztužených plastů, popřípadě mohou být z uhlíkových vláken.

Zlepšení proudění vzduchu a jeho přítlak vozu k vozovce ve vyšších rychlostech má vedle již zmíněného zadního křídla vylepšit i nový difuzor a přepracované boky vozu.

Zavěšení všech kol zajišťují i u 05RR dvojité lichoběžníky, které doplňují stavitelné tlumiče Bilstein a pružiny Eibach. Brzdový systém využívá vpředu i vzadu 330mm vrtaných kotoučů, do nichž se zakusují čtyřpístkové třmeny. Standardem jsou lehká karbonová kola s pneumatikami Michelin Cup 2 o rozměrech 215/45 R17 vpředu a 265/35 R18 vzadu.

Srdcem mexického sporťáku je před zadní nápravou uložený přeplňovaný čtyřválec 2.3 EcoBoost, disponující výkonem 287 kW (390 k) a točivým momentem 500 N.m. Tyto hodnoty míří na zadní kola prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky Sadev.

Vuhl 05RR má při celkové délce 3718 mm, šířce 1876 mm, výšce 1120 mm a rozvoru náprav 2300 mm pohotovostní hmotnost 675 kg, z níž 40 % připadá na přední nápravu a 60 % na zadní nápravu.

Vuhl uvádí, že jeho novinka má 608 koní na tunu, čímž překonává i takové vozy, jako jsou Bugatti Veyron nebo McLaren P1. Nový 05RR má být schopen vystřelit z 0 na 100 km/h za 2,7 s a jeho maximální rychlost je 255 km/h. K zastavení ze 100 km/h rychlosti pak potřebuje méně než 30 metrů.

Podobně jako výchozí model má být i 05RR použitelný v běžném silničním provozu, i když je jasné, že mnohem lépe se bude cítit na závodním okruhu. Cena a termín zahájení dodávek prvních vozů zákazníkům prozatím nejsou k dispozici.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - Uživatel_5340709
24. 6. 2016 17:22
To je houby,
to vedle Tiguan má jen 108 koní na tunu, DSG a dává /papírově ;-) / stovku za 7,9 s. Tomu říkám umění. :-)