4.7. 2013 Michal Fokt

Vühl 05: Sportovní extraliga z Mexika

 

Asi nejméně sexy označení v historii automobilového průmyslu nese auto z Mexika, která by se mohlo stát další ikonou nekompromisních otevřených sportovních aut. Chci ho.

Zaregistrovali jste někdy, že jsou německé, respektive německy znějící názvy velmi populární v Japonsku a to nejen u tuningových firem, ale i u samotných automobilek (zdravíme Toyotu)? Asi měly propůjčit autům a dalším produktům dostatečně evropský flair. Ovšem pozor, očividně nejen v Japonsku. V březnu bylo oficiálně oznámeno, že v Mexiku vznikl nový malovýrobce sportovních aut. Mohl se jmenovat naprosto jakkoli, ale nakonec skončilo u označení Vühl a model, který má v úmyslu vyrábět, nese označení 05. No posuďte sami - "Vůl 5" to přímo otevírá peněženky...

Přitom minimálně pro tu přehlásku nebyl žádný důvod, jde o počáteční písmena "Vehicles of Ultra-lightweight and High-performance", plus to tajemné "L". :-) Jde o projekt bratří Ikera a Guillerma Echeverri, jejichž mexicko-americké design studio Etxe (také moc pěkné jméno) je autorem designu. A ten je bez přehánění exkluzivní - dvoumístný speedster s nízkou stavbou karoserie má rozhodně vizuální potenciál postavit se takovým konkurentům, jako je Ariel Atom, KTM X-Bow, BAC Mono nebo třeba i kultovnímu Caterhamu.

A ten potenciál je nikoli pouze vizuální. Jádrem auta je monokok, vyrobený z hliníkové pěny a dílů se strukturou včelích pláství, vážící pouze 78 kg(!), zatímco panely karoserie s rozměry 3718 x 1876 x 1120 mm, rozvorem 2300 mm a světlostí 110 mm jsou zhotoveny z vlákny vyztužených plastů, popřípadě karbonu (a tučný příplatek). Suchá hmotnost auta tak činí ďábelských 695 kg. Mexický výrobce využil geograficky nejvýhodnějšího dodavatele motorů - americký Ford a jeho oturbený čtyřválec 2.0 DOHC EcoBoost z Focusu ST, vyladěný na 213 kW (290 k) a 420 N.m, což autu zajišťuje výkonovou hmotnost přes 400 koní na tunu - pohotovostní hmotnost Vühlu 5 totiž činí 725 kg. Z klidu na 100 km/h auto zrychlí za 3,7 s a jede až 245 km/h.

Před zadní nápravou uložený dvoulitr propůjčuje autu rozložení hmotnosti 37:63, roztáčena jsou prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky zadní kola o rozměru 235/45 R 18, zatímco vpředu jsou sedmnáctky OZ Racing s rozměrem michelinek 205/45. Zavěšení všech kol zajišťují dvojité lichoběžníky, do 310mm vrtaných předních kotoučů se zakusují čtyřpístkové třmeny, vzadu mají disky rozměr 280 mm.

V interiéru je jen to nejnutnější - karbonové skořepiny, 330mm vyjímatelný volant, přístrojový štít, elektronika s telemetrií, HD kamera a čalounění je provedeno z vodě-odolného semiše Dinamica.

První zájemci dostanou svého vůla na jaře příštího roku a základní cena se bude pohybovat těsně pod hranicí 1,7 milionu korun a prodávat se o Velké Británii začne později u v kontinentální Evropě, jeho pořízení tedy nebude čirou utopií. Kdo má zájem?

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 
 






Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala

Český ceník Dacie Duster zatím není k dispozici, a podle…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 





 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Včera

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach porazil Hamburk

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach…

Na spolupráci se slavnějším bratrem Edenem v Chelsea nedošlo, Thorgan Hazard si ale získává jméno v německém…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…