VW Golf 1,4 TSI (118 kW) - Šestá rána do klobouku

VW Golf 1,4 TSI (118 kW) - Šestá rána do klobouku

 
 
15.12. 2008 Aleš Jungmann Aleš Jungmann - aj.png Google+ profil

Pro některé etalon, modla, ikona a guru, pro jiné lidová, nudná krabice bez duše a jiskry. Tak či tak, je tu zas. Už po šesté.

S pokračováním úspěšných filmů bývá potíž a kdo viděl Nekonečný příběh III, vrtí se ve spánku ještě teď. V motoristickém světě platí alespoň podle marketingových pouček jiné zákony – materiály pro novináře i kupující jsou ostatně plné výčtů vylepšení oproti předchozí generaci. Takže: Jak je na tom Golf, jehož čerstvou generaci označovali zlí jazykové za pouhý facelift? Je to stále ikona, nebo jen obrázek na zdi?

Na české silnice jsme vyhnali verzi s nejveselejším dostupným motorem, dvojitě přeplňovaným čtyřválcem 1,4 TSI se 118 kW a s převodovkou DSG. Pokud dnes dáme palec dolů, bude to pro Golf docela dost špatné...

Je konzervativismus schopen evoluce?

Obecně to jistě platí. Ani místní guru neměnnosti ve funkci prezidenta už nenosí plastové megabrýle a fialová saka …ale po hlase a po názorech jej poznáme. S Golfem je to podobné a to dokonce i mezi pátou a šestou generací. Takže neslovíčkařme, dvacetimilionový produkt si to nezaslouží.

obrázek [555 x 244]  

V exteriéru je největší změnou nová tvář, která bere inspiraci u akčnějšího Scirocca. První pochvala, pětka byla podle nás usedlá až moc. Změn na bocích vozu jsme si téměř nevšimli: nastaly-li nějaké, pak nejsou viditelně k horšímu. Zadní svítilny se zhlédly u Touarega ale i tak málo stačilo k lepšímu dojmu. Useknuté kruhy jsou oproti dokonalým křivkám čoček páté generace subjektivně pohlednější.

Interiér: Říše kvalitních plastů

V interiéru odhalí i laik důslednější orientaci na řidiče, danou například už jen přivrácením ovladačů oken a zrcátek šikmo vzhůru. Hurá, nezlomíme si prsty. Popravdě, v interiéru jsme čekali více shodných prvků s bratrským Sciroccem, na první i druhý pohled jsou ovšem oba kokpity poměrně rozdílné. Tříramenný multifunkční volant s koženým potahem se skvěle drží, a ač se to zdá k nevíře, pojítkem mezi těmito dvěma interiéry je jen modul s dotykovou obrazovkou či sdružený přepínač světel. Interiér usedlejšího Golfu se nám líbí paradoxně více, než poněkud divoká kombinace starších a novějších koncernových dílů, kterou nalezneme v Sciroccu.

obrázek [555 x 392]  

Abychom jen nechválili tradičně vynikající slícování a opět kvalitní plasty – hodně nás mrzí vypuštění difuzního výdechu, který měl u předchozí generace své místo za standardní dvojicí výdechů klimatizace na vrchu palubní desky. Ten se hodil zejména v létě, kdy díky němu studený vzduch z klimatizace nemířil přímo na posádku. Pochválit musíme špičková sedadla, která jsou ve verzi Highline sériově sportovní. Výborně drží tělo a jsou komfortní i při dlouhých výletech. Díky jejich mimořádně širokému rozsahu nastavení a dobrému přístupu k ovladačům je kabina zabydlitelná velmi rychle.

obrázek [555 x 399]  

1,4 TSI (118 kW): Sbohem, velké kubatury!

Pod kapotou, jejíž zvednutí obstará opět plynová vzpěra, najdeme zážehový agregát o objemu 1,4 litru s nejvyšším výkonem 118 kW. To není chyba. Malý šestnáctiventilový čtyřválec je vybaven turbodmychadlem Twinscroll kombinovaným s mechanicky poháněným kompresorem Roots. Složitě znějící popis ale funguje jednoduše: kompresor zvyšuje plnicí tlak v nižších otáčkách, ve středních otáčkách se uzavře obtokový ventil turbodmychadla a kompresor i turbo pracují současně v sériovém zapojení. Od 3500 ot./min je pak kompresor odpojen a o přeplňování se stará už jen turbodmychadlo. V praxi je občas slyšet tichá mechanická symfonie kompresoru při nízkých otáčkách, jinak o turbodmychadlu ani kompresoru při běžné jízdě v podstatě nevíte. Kdykoliv přitlačíte pravý pedál k podlaze, Golf začne poslušně a svižně zrychlovat. Kdykoliv mezi 2 a 6 tisíci otáček. Velmi, velmi příjemné...

Volba sportovního režimu řazení a zapojení pravého kotníku vyrobí z golfu solidního svižníka. Dvouspojkový sedmistupňový automat DSG pak drží motor v pásmu nad 3000 otáček za minutu a náš golf se mění v takové malé baby GTI. Díky poměrně lehkému motoru nad přední nápravou a krátké jedničce je při razantnějším rozjezdu bohužel problém s trakcí – hrabat a regulovat prokluz přestane ta věc pod vámi až na trojku. A není to problém točivého momentu 240 Nm, dostupného již ve dvou tisících otáčkách za minutu – stejný problém jsme měli s novou DSG i u slabší verze tohoto agregátu v inovované Octavii.

obrázek [555 x 355]  

Rozevlátá motorizace s sebou nese sklon k rozevlátosti skutečné - při ubrání plynu v rychleji projížděné zatáčce má záď tendenci vybočovat, což může při ostřejší jízdě vyvolat až přetáčivý smyk – stabilizace si zde přijde na své, řidič, pokud po tom touží, taky. Komfort jízdy je nicméně výborný, auto se nenechá rozhodit příčnými nerovnostmi a velmi statečně bojuje i s vyjetými kolejemi. Žehlení výtluků na našich (takzvaně) silnicích nižších tříd je přímo ukázkové. Přimlouvali bychom se, alespoň u této motorizace, za lepší sladění brzd a horlivého ABS. Řízení se mezigeneračně zlepšilo a nabízí nyní více citu okolo středové polohy i o chloupek menší účinek posilovače. Při vyšších rychlostech se ale bohužel cit z řízení potichu vytrácí.

Spotřeba: Nevěřte pohádkám

Ano, bylo by krásné, kdyby Golf VI se 118 kW a zrychlením z klidu na 100 km/h za osm sekund jezdil za šest litrů... My jsme test, složený z města, dálnice i okresek v přibližně stejném poměru zakončili s průměrnou spotřebou osmi litrů Naturalu 95 na 100 km. Snaha o úspornou, ovšem nikterak loudavou jízdu vyústila ve spotřebu 5,4 litru benzinu na 100 kilometrů. Při reálné konstantní rychlosti 100 km/h si malý ale silný čtyřválec vyžádal z nádrže 5,8 l (otáčky motoru jsou na sedmý stupeň rovny hodnotě 2200 ot. /min.), při stotřicítce to je již 8,2 litru a motor točí 2950 otáček za minutu. Spotřeba byla měřena při obutých zimních pneumatikách Pirelli Sottozero, proto se dá po přezutí na letní pneu počítat s hodnotami o něco nižšími.

Prach na pádlech pod volantem vír v nádrži nepochybně zmírní, potěšující je zjištění, že spotřeba pod zátěží neroste tak rychle, jak jsme zvyklí u silných benzinových motorů – do deseti litrů se dá při ostřejší jízdě v rámci dopravních limitů poměrně pohodlně vejít a opravdoví závodníci by neměli na palubním počítači vídat hodnoty větší než nějakých třináct litrů.

obrázek [555 x 341]  

Zůstanete golfisty?

Tak si vyberte: pohledem hnidopicha jde o facelift, pohledem člověka, který nepřehlédne jinou politiku v oblasti motorizací, ceny, kvality interiéru, a základních výbav, je řešení těch pár exteriérových retuší zbytečným důvodem k hádce o slovo.

Kdo chce golfa, dostane jej. Objektivně jde o lépe motorizovaný, vybavenější. subjektivně i o dotaženější vůz. Jestli je tohle facelift, tak dobrý. Otázka je, zda si auta všimnou lidé mimo fanklub – a tady mohou mít úvahy o „pouhém“ faceliftu racionální jádro.

Závěrečným bouchnutím do stolu je ovšem cena. Se základní atmosférickou 1,4/59 kW začíná na 359.900,- Kč za třídveřové provedení a to (Wolfsburgu zboř se) včetně autorádia, klimatizace a sedmi airbagů. A chybět nemůže ani originální otvírák pro pivaře mezi sedadly – vtipné dědictví po pětce…

Na začátku jsme si pohrávali s myšlenkou, co by se stalo, kdybychom v závěrečném ortelu ukázali šesté generaci pomyslný palec dolů. Možná by se probudila k životu sopka Milešovka, možná by se na Lipně objevila velryba...nevíme. A asi se to nikdy nedozvíme, protože Golf je i ve své šesté generaci velmi kvalitní automobil.

První cena vozu359.900,-Kč (1,4 (59 kW), Trendline, 3D)
První cena vozu s testovanou motorizací562.700,-Kč (1,4 (118 kW), Highline, 3D)
Základní cena testovaného vozu613.800,-Kč (1,4 (118 kW), DSG Highline, 3D)
Cena testovaného vozu vč. příplatků618.700,-Kč (1,4 (118 kW), DSG Highline, 5D)
Plusy
  • celkově vyvážené vlastnosti
  • prostor pro cestující i zavazadla
  • vysoký standard provedení interiéru i exteriéru
  • tuhá karoserie
  • dobrá izolace posádky od hluku od kol a od aerodynamického hluku
  • silný a kultivovaný motor
  • špičková sedadla
  • výborná dvouspojková aut. převodovka
Minusy
  • nízká trakce při rozjezdu
  • horlivé ABS
  • bočení zádě na limitu
  • nepříliš výrazné odlišení nové generace od předchozí
Spolupracujeme s TipCars.com

VW Golf

Cena v základní výbavě: 359 900 Kč Cena v testované výbavě: 618 700 Kč

Základní výbava:Čelní airbagy řidiče a spolujezdce, kolenní airbag, možnost deaktivace airbagu spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy, ABS včetně EDS + ESP, ASR a brzdového asistentu "dual rate", asistent pro rozjezd do kopce, palubní počítač PLUS, klimatizace "Climatic" s poloautomatickou regulací, rádio s CD-MP3 přehrávačem a 8 reproduktory, elektrické ovládání oken vpředu, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, zrcátko na straně řidiče asferické, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatický spínač světlometů - trvalé svícení, tempomat, kotoučové brzdy na všech kolech, posilovač řízení s proměnlivým účinkem, kola z lehkých slitin 205/55 R16, dojezdová rezerva, přední mlhové světlomety s přisvěcování do zatáčky, sportovní výškově nastavitelná sedadla v kombinaci Alcantara/látka, dělené a sklopné opěradlo zadních sedadel, 3-ramenný multifunkční kožený volant nastavitelný ve 2 osách, madlo ruční brzdy a hlavice řadící páky v kůži, loketní opěrka v předu, průvlak na dlouhé předměty

Výbava testovaného vozu:Paket Comfort (klimatizace Climatronic, klimatizovaná přihrádka spolujezdce, 5 dveří): (+ 4.900,-)

Organické zemědělství je na vzestupu Organické zemědělství je na vzestupu

Lidé čím dál více preferují přírodní, organické a bio produkty.

Central Groupu výrazně klesl zisk Central Groupu výrazně klesl zisk

Developerská společnost Central Group v loňském roce…

ČEZ musí vrátit miliardu za neodebranou elektřinu ČEZ musí vrátit miliardu za neodebranou elektřinu

Společnost ČEZ Prodej nemá nárok na více než miliardu…

Komentář Dušana Šrámka: Chyťte Bakalu! Komentář Dušana Šrámka: Chyťte Bakalu!

Jak Zdeněk Bakala řekl, tak udělal. Na sněmovní…

 
Technické údaje
Motor VW Golf
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1390
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 118 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.5 / 5.2 / 6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 305 / 1305
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1286 / 574
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4199
b) šířka (mm): 1779
c) výška (mm): 1479
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1513
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1060
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení VW Golf
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 5
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,08
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

U některých aut je záslepka pro odjištění pojistky…

Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu

Historie motorsportu je plná prapodivných a netradičních…

 



Američané za Dieselgate vrací VW vraky. Tento je očesaný na dřeň! Američané za Dieselgate vrací VW vraky. Tento je očesaný na dřeň!

Američané mají zajímavý trik na Dieselgate. Volkswagen…

Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky? Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky?

O Golfu šesté generace se často tvrdí, že je jen…

 



 
Nové BMW Z4 ze všech stran. Máme jeho fotky ještě před premiérou. Včetně nového interiéru

Nové BMW Z4 ze všech stran. Máme jeho fotky ještě před premiérou. Včetně nového interiéru

Dnes 10:52

Ještě před premiérou se na internetu objevily první fotografie nové Z4. Její podobu tak už známe ze všech stran.




Blesk.cz

Ženu v Kamenici našli s prostřelenou hlavou: Policie pátrá po jejím ozbrojeném expříteli

Ženu v Kamenici našli s prostřelenou hlavou: Policie…

Od středy policie pátrá po muži podezřelém z vraždy ženy v Kamenici u Prahy. V jednom z domů zde byla nalezena…

Těhotná Adriana Sklenaříková (46): Poslední foto z gynekologické prohlídky!

Těhotná Adriana Sklenaříková (46): Poslední foto z…

Slovenská topmodelka Adriana Sklenaříková (46) už počítá poslední hodiny do porodu svého prvního miminka. S…

 

iSport.cz

První žebříček FIFA po MS: vládne Francie, Češi jsou před Ruskem

První žebříček FIFA po MS: vládne Francie, Češi jsou…

Francie se po zisku titulu mistra světa posunula do čela žebříčku mezinárodní federace FIFA, kde byla naposledy…

Hokej mění pravidla: nový trest, menší brankoviště i žádné góly bruslí

Hokej mění pravidla: nový trest, menší brankoviště i…

Góly bruslí? Zdržování po zakázaném uvolnění? Hraní s čouhajícím kusem chrániče? Zapomeňte. Nová hokejová sezona…

 

Reflex.cz

Matěj Stropnický: Z deníčku zámeckého pána

Matěj Stropnický: Z deníčku zámeckého pána

Někdejší předseda zelené strany Matěj Stropnický koupil zámek v Osečanech na Sedlčansku. Peníze mu dala maminka,…

Vzpomínky na Srpen 68: Táta musel odjet vysílat zprávy, byl redaktor televize, cítil to jako povinnost

Vzpomínky na Srpen 68: Táta musel odjet vysílat…

Ta noc z úterka 20. na středu 21. srpna 1968 skutečně nebyla krátká.  Čtenáři Reflexu se podělili o své…