Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Group loni prodal rekordních 9,7 milionu aut

VW Group loni prodal rekordních 9,7 milionu aut

VW Group loni prodal rekordních 9,7 milionu aut Zdroj: acz

Diskuze (25)
Většině značek VW Group prodeje v loňském roce vzrostly. Německý koncern těžil z úspěchu Volkswagenu a Audi.

Německý automobilový koncern v loňském roce prodal více než 9,7 milionu automobilů. Tvrdí to člen představenstva koncernu Christian Klingler, který je zodpovědný za prodeje. Na přesné výsledky si ale ještě musíme počkat, v čísle 9,7 milionu je zatím jen odhad loňských prodejů značek MAN a Scania.

Pokud nebudeme počítat výrobce nákladních vozidel MAN a Scania, prodal VW Group loni 9,5 milionu automobilů. I to je úspěch, protože se jedná o 4,8procentní nárůst. Volkswagen Group je tak na dobré cestě stát se největší automobilkou světa a prodávat přes 10 milionů vozidel ročně.

Na evropském trhu si koncern meziročně mírně pohoršil, prodal zde 3,65 milionu aut, což je o půl procenta méně než v roce 2012. Na největším evropském trhu – v Německu – VW Group předal zákazníkům 639.500 aut, o 0,7 procenta méně než o rok dříve.

Vedle Evropy si VW Group pohoršil také v Jižní Americe, a to velice výrazně: 908.000 prodaných aut znamená propad o 10,1 procenta. V Severní Americe si naopak koncern polepšil o 5,6 procenta, v asijsko-pacifickém regionu jeho prodeje vzrostly o 14,7 procenta.

Prodejní výsledky koncernu VW Group podle regionů
RegionProdeje 2013 [ks]Prodeje 2012 [ks]Rozdíl [%]
Evropa3.650.0003.670.000-0,5
střední a východní Evropa303.200317.700-4,6
západní Evropa1.850.0001.850.000+0,1
Jižní Amerika908.0001.010.100-10,1
Severní Amerika888.800841.500+5,6
Asie + Oceánie3.640.0003.170.000+14,7

Značkou s největším počtem prodaných automobilů je samozřejmě Volkswagen. Ten loni prodal 5,93 milionu automobilů, což je meziroční nárůst o 3,4 procenta. Volkswagen si výrazně polepšil v asijsko-pacifickém regionu (o 15 procent), naopak na evropských trzích si pohoršil o 3,7 procenta.

Výsledky divize komerčních vozidel Volkswagen Commercial Vehicles jsou počítány zvlášť, tato divize v roce 2013 prodala 551.900 vozů, o 0,3 procenta více než o rok dříve.

Druhé v počtu prodaných aut je Audi. Ingolstadtský výrobce loni zákazníkům předal 1,58 milionu aut, což je výrazný nárůst o 8,3 procenta. Prodeje táhnul asijsko-pacifický region, zdejších 579.100 prodaných vozů znamená meziroční nárůst o takřka 21 procent.

Škoda Auto loni prodala 920.800 automobilů, což je mírný meziroční pokles o dvě procenta. Na problémovém západoevropském trhu si Škoda nicméně polepšila, o 3,2 procenta. Naopak ve východní Evropě (včetně Ruska) si automobilka pohoršila o 8,5 procenta, pokles byl zaznamenán i v Číně (o 3,7 procenta).

Španělský Seat si meziročně polepšil o výrazných 10,6 procenta, pomohl mu hlavně úspěch na německém trhu, kde jeho prodeje vzrostly o více než pětinu.

Růst prodejů zaznamenaly také výrobci sportovních a luxusních vozů Bentley a Porsche. První si polepšil o 19 procent, druhý o 14,9 procenta. Loňské výsledky Bugatti a Lamborghini zveřejněny zatím nebyly, tyto značky ale stejně hrají v celkových číslech jen marginální roli.

Prodejní výsledky koncernu VW Group podle značek
ZnačkaProdeje 2013 [ks]Prodeje 2012 [ks]Rozdíl [%]
Audi1.580.0001.460.000+8,3
Bentley10.1208.510+19
Porsche162.145141.075+14,9
Seat355.000321.000+10,6
Škoda Auto920.800939.200-2,0
Volkswagen Commercial Vehicles551.900550.200+0,3
Volkswagen Passenger Cars5.930.0005.740.000+3,4
CELKEM:9.700.0009.300.000+4,3

Vstoupit do diskuze (25)