VW Group loni prodal rekordních 9,7 milionu aut
Německý automobilový koncern v loňském roce prodal více než 9,7 milionu automobilů. Tvrdí to člen představenstva koncernu Christian Klingler, který je zodpovědný za prodeje. Na přesné výsledky si ale ještě musíme počkat, v čísle 9,7 milionu je zatím jen odhad loňských prodejů značek MAN a Scania.
Pokud nebudeme počítat výrobce nákladních vozidel MAN a Scania, prodal VW Group loni 9,5 milionu automobilů. I to je úspěch, protože se jedná o 4,8procentní nárůst. Volkswagen Group je tak na dobré cestě stát se největší automobilkou světa a prodávat přes 10 milionů vozidel ročně.
Na evropském trhu si koncern meziročně mírně pohoršil, prodal zde 3,65 milionu aut, což je o půl procenta méně než v roce 2012. Na největším evropském trhu – v Německu – VW Group předal zákazníkům 639.500 aut, o 0,7 procenta méně než o rok dříve.
Vedle Evropy si VW Group pohoršil také v Jižní Americe, a to velice výrazně: 908.000 prodaných aut znamená propad o 10,1 procenta. V Severní Americe si naopak koncern polepšil o 5,6 procenta, v asijsko-pacifickém regionu jeho prodeje vzrostly o 14,7 procenta.
Prodejní výsledky koncernu VW Group podle regionů | |||
Region | Prodeje 2013 [ks] | Prodeje 2012 [ks] | Rozdíl [%] |
Evropa | 3.650.000 | 3.670.000 | -0,5 |
střední a východní Evropa | 303.200 | 317.700 | -4,6 |
západní Evropa | 1.850.000 | 1.850.000 | +0,1 |
Jižní Amerika | 908.000 | 1.010.100 | -10,1 |
Severní Amerika | 888.800 | 841.500 | +5,6 |
Asie + Oceánie | 3.640.000 | 3.170.000 | +14,7 |
Značkou s největším počtem prodaných automobilů je samozřejmě Volkswagen. Ten loni prodal 5,93 milionu automobilů, což je meziroční nárůst o 3,4 procenta. Volkswagen si výrazně polepšil v asijsko-pacifickém regionu (o 15 procent), naopak na evropských trzích si pohoršil o 3,7 procenta.
Výsledky divize komerčních vozidel Volkswagen Commercial Vehicles jsou počítány zvlášť, tato divize v roce 2013 prodala 551.900 vozů, o 0,3 procenta více než o rok dříve.
Druhé v počtu prodaných aut je Audi. Ingolstadtský výrobce loni zákazníkům předal 1,58 milionu aut, což je výrazný nárůst o 8,3 procenta. Prodeje táhnul asijsko-pacifický region, zdejších 579.100 prodaných vozů znamená meziroční nárůst o takřka 21 procent.
Škoda Auto loni prodala 920.800 automobilů, což je mírný meziroční pokles o dvě procenta. Na problémovém západoevropském trhu si Škoda nicméně polepšila, o 3,2 procenta. Naopak ve východní Evropě (včetně Ruska) si automobilka pohoršila o 8,5 procenta, pokles byl zaznamenán i v Číně (o 3,7 procenta).
Španělský Seat si meziročně polepšil o výrazných 10,6 procenta, pomohl mu hlavně úspěch na německém trhu, kde jeho prodeje vzrostly o více než pětinu.
Růst prodejů zaznamenaly také výrobci sportovních a luxusních vozů Bentley a Porsche. První si polepšil o 19 procent, druhý o 14,9 procenta. Loňské výsledky Bugatti a Lamborghini zveřejněny zatím nebyly, tyto značky ale stejně hrají v celkových číslech jen marginální roli.
Prodejní výsledky koncernu VW Group podle značek | |||
Značka | Prodeje 2013 [ks] | Prodeje 2012 [ks] | Rozdíl [%] |
Audi | 1.580.000 | 1.460.000 | +8,3 |
Bentley | 10.120 | 8.510 | +19 |
Porsche | 162.145 | 141.075 | +14,9 |
Seat | 355.000 | 321.000 | +10,6 |
Škoda Auto | 920.800 | 939.200 | -2,0 |
Volkswagen Commercial Vehicles | 551.900 | 550.200 | +0,3 |
Volkswagen Passenger Cars | 5.930.000 | 5.740.000 | +3,4 |
CELKEM: | 9.700.000 | 9.300.000 | +4,3 |