Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 296 GT3 Evo přijíždí s úplně přepracovanou karoserií. Přáli si to zákazníci

Ferrari 296 GT3 Evo
Ferrari 296 GT3 Evo
Ferrari 296 GT3 Evo
Ferrari 296 GT3 Evo
6 Fotogalerie
Mario Rychtera
Diskuze (0)

Závodní speciál prošel aerodynamickými a technickými úpravami. Premiéru si odbude na legendární čtyřiadvacetihodinovce ve Spa.

Před třemi lety vstoupilo Ferrari s modelem 296 GT3 do světa vytrvalostních závodů. Během 343 odjetých podniků posbíral tento vůz v rámci různých soutěží 140 vítězství, 405 umístění na stupních vítězů a 56 vyhraných kvalifikací. Získané poznatky a zpětnou vazbu od klientů nyní vývojový tým zužitkoval při modernizaci vozu 296 GT3 Evo pro sezónu 2026. Premiéru bude mít na 24hodinovém závodě Spa-Francorchamps (25. až 28. června), stejně jako jeho předchůdce.

Změny se týkají zejména karoserie, která vychází z modelu LMGT3. Ta prošla celkovou revizí včetně podlahy. Cílem bylo učinit vůz stabilnějším a komunikativnějším při použití různých pneumatik a traťových nastavení. Aerodynamickou optimalizací prošel přední nárazník včetně bočních křidélek, dále žebrování předních podběhů a také kapota s dvojicí nových větracích otvorů. Příď má upravené přívody čerstvého vzduchu do interiéru a o 20 % více vzduchu (ve srovnání s 296 GT3) se dostává k brzdám.

Inženýři se také věnovali zpětným zrcátkům a vedení vzduchu kolem bočních panelů. Záď zdobí zcela nové křídlo s možností rychlé změny nastavení sklonu pomocí šroubu a přepracovaný difuzor.

Při vývoji využili inženýři klasické měření ve větrném tunelu a metodu výpočetní dynamiky tekutin (CFD). Ta jim umožnila rychle získat výsledky při různých nastaveních geometrie. Následně vše ověřili testovací piloti v reálných podmínkách na trati.

Vidlicový šestiválec o objemu 3,0 litru byl ponechán beze změny. Ferrari zůstalo věrné koncepci bloku se spalovacími komorami v úhlu 120°, čtyřmi ventily na válec a turbodmychadly umístěnými mezi válci. Výsledkem je výkon 447 kW a točivý moment 710 Nm. Blok je nakloněný o 2° kvůli vhodnějšímu umístění difuzoru. Spojený je s elektronicky ovládanou převodovkou s integrovanou nádrží na olej, která má nově poskládané převody.

Podvozek využívá pěticestně nastavitelné tlumiče a zavěšení v podobě dvojitých trojúhelníků vpředu a trubkových ocelových ramen vzadu. Brzdový set se skládá z kotoučů s rozměry 400×36 mm vpředu a 332×32 mm vzadu. Do nich se na přední nápravě zakusují šestipístkové a na zadní čtyřpístkové třmeny. Soustava prosvítá skrze 18palcová kola.

Zdroj: Ferrari

Začít diskuzi