reklama


VW Passat R36 – lepší, než byste čekali

VW Passat R36 – lepší, než byste čekali

 
 

Sportovně laděné sedany střední třídy, to už je dnes liga, v níž hrají auta jako Lexus IS F, BMW M3 nebo Audi. Není z tohoto úhlu pohledu ostrý Passat trochu mimo?

Svět se zbláznil. Zatímco ještě u minulé generace před pěti lety by auto střední třídy se šestiválcem o objemu přes 3,5 představovalo hodně zajímavou nabídku sportovního sedanu, dnes už ti nejlepší skrývají pod kapotou osmiválce s objemem až 5 litrů. Co za těchto okolností asi může nabídnout zrovna relativně „podmotorovaný“ mainstreamový Volkswagen? Tak přesně tuhle otázku jsem si kladl, když jsem zjistil, že na mě čeká Passat R36.

obrázek [555 x 284]

Už pohled na nablýskané černé auto mě ale trošku obměkčil. Je pravda, že téměř každý sportpaket a snížení autu vzhledově pomůže a jinak nudně konzervativní Passat není výjimkou. Masivní příď s velkými nádechy po stranách nárazníku designéři asi zahlédli na nějakém Audi R8, výrazná maska chladiče vzbuzuje respekt stejně jako 18“ kola a podlaha auta je teď o 25 mm blíž silnici. Prostě nám Passat pěkně zmužněl a nemyslím si to jen já – na to, že jde o auto notoricky známých tvarů skryté v nenápadném černém laku jsem byl až překvapen pozorností, jakou R36 na silnici budila, propagační text na webu VW nelže…

Remíza

Už jsem se za ty roky testování aut naučil, že se nedá věřit fotkám a tak přestože na nich sedadla Passatu slibují znamenité držení těla, byl jsem trochu skeptický. To ale byla chyba. Sportovní sedadla spodní a střední část zad znamenitě sevřou, což spolu s nízkým posazem působí opravdu dobře. Sice mám rád, když mě sedadla podrží i v horní části zad a ramen, což Passat neumí, ale vedení je i tak opravdu znamenité. To je ale spolu s kovovými pedály jediné, co odlišuje sportovní verzi od běžné série. Tedy jiný je i volant – má výraznější tvarování věnce, větší tloušťku, zploštění ve spodní části a pár lesklých ozdůbek, tvar jeho středu se však nezměnil, takže působí možná až moc usedle. O to překvapenější jsem byl z lesklého ozdobného dekoru R36. Na pohled totiž působí „kartáčovaný hliník“ fantasticky, možná tak dobře, že jeho výroba asi stála i tolik, co by stál skutečný hliník, ovšem bohužel jde i u takto drahého auta jen o imitaci. Ale co na tom, kovy v kabině používá málokdo, moje nadšení opadlo až ve chvíli, kdy jsem zjistil, že slunce odrážející plochy dost oslňují a odlesky z něj způsobují, že je téměř třetina plochy obou vnějších zpětných zrcátek zcela nepoužitelná.

obrázek [555 x 312]

Proč chtít víc?

Že se nám pomalu stává u sportovního sedanu střední třídy povinností mít pod kapotou V8 ještě neznamená, že je to trend, který bych kdovíjak vítal, tím spíš, že růst objemů a výkonů je bohužel přímo úměrný volání po snižování emisí a spotřeby. Passat R36 ovšem ukazuje, že i V6 bohatě stačí, byť i v jeho případě jde o citelný mezigenerační nárůst objemu a síly. Atmosféricky plněný motor je trochu hlučnější, než bych čekal, ale nijak zvlášť to nevadí. Šestiválec má výkon 220 kW, tedy rovných 300 koní a je zkombinovaný se šestistupňovým dvouspojkovým DSG, které umožňuje sekvenční řazení pádly pod volantem. Převodovka byla popsána u nesčíselněkrát – pokud má předřazeno tím správným směrem, jsou změny rychlostí bleskurychlé a tudíž velmi příjemné, pokud zařadíte opačným směrem než předpokládá logika elektroniky, je zmatená a změna kvaltů patří spíš mezi pomalejší. Stále si myslím, že by ve sportovním režimu neměla z vlastní iniciativy přeřazovat, když se dostane motor do omezovače, ale situací, kdy se z přeřazení stává nevýhoda je naštěstí minimum. A co si budeme povídat, 300 koní a 350 Nm na 1,7 tuny vážící auto bohatě stačí, vždyť zvládne stovku pod 6 s a maximálka je elektronicky omezena na 250 km/h, takže není důvod ke stížnostem. Je víceméně jedno, jakou rychlostí jedete a na jaký kvalt, po přidání plynu se sedan ochotně rozeběhne a protože jde o atmosféru, lepší je rozhodně mít ji nad 4000 otáčkami, přičemž se nechá vytočit až do příjemných 7000 ot/min.

Co se spotřeby týče, dosahuje vůz průměrných výsledků. Ustálená jízda devadesátkou odebírá z nádrže 8,4 benzinu na 100 km, stotřicítka pak 11,3 l. Po skončení testu ukazoval palubní počítač 12,5 l, což je vcelku reálná hodnota při klidném jízdním stylu s využitím dynamiky pouze v případě předjíždění, ostřejší tempo už znamená od apetit od 15 l výš.

obrázek [555 x 291]

Největší překvapení

Že bude motor dobrý a DSG příjemné se vcelku dalo očekávat, osobně mě ale nejvíc překvapily jízdní vlastnosti Passatu. Obával jsem se nedotáčivého auta těžkého na čumák, ale nic takového se nedělo. Svými schopnostmi se s elitou sportovních sedanů rovnat nemůže, běžné Passaty ale poráží na hlavu. Přestože se kvůli své váze nevrhá do zatáček zrovna s nadšením, poslušně drží stopu a míra nedotáčivosti je až překvapivě malá. Zásluhu na tom má určitě částečně také pohon všech kol 4Motion. Nejde sice o plnohodnotnou čtyřkolku, ale i její asistence má nepochybně pozitivní vliv na jízdní vlastnosti a pochopitelně i na trakci, s níž nemá R36 nejmenší problémy. Auto tedy na silnici drží velmi dobře a dlouho, pokud ale dojde na krizovou situaci, její řešení je kvůli váze auta poněkud svízelnější, navíc má na nerovnostech tendenci odskakovat. Při hodně ostré jízdě dochází občas při změně zatížení v zatáčce k odlehčení zádě a snaze o přetáčivý smyk, ten je ale zvládnutelný docela snadno. Řízení klade i v nízkých rychlostech velmi sympatický odpor, ale kolem přímého směru je necitlivé a chybí mu ostrost a strmost, jakou by mělo mít správné sportovně laděné auto.

Nic ale není zadarmo a jízdní vlastnosti jsou vykoupeny takovým naladěním pérování, které určitě přijde tvrdé i řidičům, zvyklým na sportovní M Paket od BMW. Díky velkým kolům sice Passat zvládá přejezdy menších nerovností celkem v pohodě a díky váze si zachovává i určitou plavnost, výraznější díry a hrboly ale způsobují přenos výrazných rázů do interiéru.

Důstojný vrchol

Passat R36 má asi všechno, co by příznivce VW od nejsportovnějšího modelu střední třídy očekával – výkonný motor, dobrý podvozek, bohatou výbavu, atraktivně-usedlý vzhled. Jde prostě o velmi dobré auto, které ukazuje, že Volkswagen umí i něco jiného, než nudné masovky. Sympatické také je, že se nesnaží hrát extraligu, ale v té své oblastní soutěži je překvapivě schopné. Škoda jen, že při pohledu do ceníku zjistíte, že se za stejné peníze dá pořídit BMW 335i, které k emtrojce už nemá moc daleko…

První cena vozu579 300,- Kč (1.6 Trendline, 75 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1 199 000,- Kč (3.6 V6 R36, 220 kW)
Základní cena testovaného vozu1 199 000,- Kč (3.6 V6 R36, 220 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1 284 410,- Kč (3.6 V6 R36, 220 kW)

Plusy

  • tvarování a rozměry sedadel
  • nízký posaz
  • velmi dobré jízdní vlastnosti
  • trakce
  • výkonný motor
  • prostorný interiér

Mínusy

  • málo strmé a ostré řízení s malou citlivostí v přímém směru
  • oslňující ozdobný dekor palubní desky
  • tvrdé pérování
  • hlučnější motor
  • odskakování na nerovnostech v zatáčce
Spolupracujeme s TipCars.com

VW Passat r36

Cena v základní výbavě: 1 199 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 284 410 Kč

Základní výbava:čelní airbagy řidiče a spolujezdce, možnost deaktivace u spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy vpředu a vzadu, 5 tříbodových bezpečnostních pásů, vpředu s výškovým nastavením, předepínači a výstrahou při nezapnutí, elektronický stabilizační program ESP s brzdovým asistentem, ABS, EDS a ASR, aktivní opěrky hlavy vpředu, 3 opěrky vzadu, „Isofix“, příprava pro připevnění 2 dětských sedaček na vnějších sedadlech vzadu, středová loketní opěrka vzadu, výstražný trojúhelník ve víku zavazadlového prostoru, kontrolka signalizující nezavřené dveře a víko zavazadlového prostoru, klimatizace „Climatronic“, 2zónové nastavení teploty (odděleně pro řidiče a spolujezdce), anténa v zadním okně, elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu, vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná a vyhřívaná, zrcátko u řidiče asférické, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dálkově ovládané odjištění víka zavazadlového prostoru a víčka nádrže, kotoučové brzdy vpředu a vzadu, elektromechanická parkovací brzda, komfortní startování „Press & Drive“, posilovač řízení s proměnlivým účinkem, elektronický imobilizér, ukazatel vnější teploty s varováním při nebezpečí tvorby náledí, tempomat, plnohodnotné rezervní kolo, halogenové světlomety, směrová světla ve vnějších zpětných zrcátkách s diodami, zadní světla s diodami, 3ramenný sport. volant výškově a podélně nastavitelný, pedály z nerez oceli,čtecí lampičky, osvětlení prostoru pro nohy, el. stavitelná sedadla vpředu, kola z lehkých slitin Omanyt s pneumatikami 235/40 R 18

Výbava testovaného vozu:Rádio Dynaudio RCD510 (+ 50 500 Kč), bezklíčové ovládání Kessy (+ 14 300 Kč), lak s perleťovým efektem (+ 17 400 Kč)

Čínská ekonomika zrychlila, pohánějí ji rekordní půjčky od bank Čínská ekonomika zrychlila, pohánějí ji rekordní půjčky od bank

Tempo růstu čínské ekonomiky ve čtvrtém čtvrtletí…

Netflix potěšil investory, jeho výsledky příjemně překvapily Netflix potěšil investory, jeho výsledky příjemně překvapily

Akcie Netflixu vzrostly před zahájením obchodování na…

ECB podpořila spekulanty na zhodnocení koruny, s tiskem peněz nepřestane ECB podpořila spekulanty na zhodnocení koruny, s tiskem peněz nepřestane

Společná měna během necelé hodiny oslabila o více než půl…

Komentář Michaela Romancova: Jak se chovat u stolu s Trumpem Komentář Michaela Romancova: Jak se chovat u stolu s Trumpem

S nástupem Baracka Obamy byly spojovány nesmírné naděje.…

 
Technické údaje
Motor VW Passat r36
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3597
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 220 / 6600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 2400 - 5300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 14.7 / 8.1 / 9.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 370 / -
Objem nádrže (l):53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1689 / 581
Rozměr pneu:235/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4765
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1472
d) rozvor (mm): 2709
e) rozchod vpředu (mm): 1552
f) rozchod vzadu (mm): 1551
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 750 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 560
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ANO
Hodnocení VW Passat r36
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,15
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 




Ojetý Volkswagen Passat B6: TDI není zárukou levného provozu Ojetý Volkswagen Passat B6: TDI není zárukou levného provozu

Volkswagen Passat patří k nejoblíbenějším ojetinám na…

Videotest ojetiny: Volkswagen Passat 2,0 TDI B6 Videotest ojetiny: Volkswagen Passat 2,0 TDI B6

Jaké chyby a nedostatky má předposlední verze v bazarech…

 



 
Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 AWD – Druhá šance

Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 AWD – Druhá šance

Dnes 08:03

Volvo XC90 se čtyřválcovým turbodieselem D5 jsme už proti šestiválcovému konkurentovi jednou postavili. Prohrálo. Dokáže si po změnách pro modelový rok 2017 vylepšit reputaci?




Blesk.cz

Narkobaron „Prcek“ dobojoval: Mexiko ho vydalo Spojeným státům

Narkobaron „Prcek“ dobojoval: Mexiko ho vydalo…

Mexický narkobaron Joaquín Guzmán byl vydán do Spojených států. Oznámilo to mexické ministerstvo zahraničí a…

Natálka (6) onemocněla rakovinou už ve dvou letech. „Točila se jí hlava“

Natálka (6) onemocněla rakovinou už ve dvou letech.…

Rakovina je diagnóza, které se bojí každý. Když ale onemocní malé dítě, je to rána pro celou rodinu. To velmi…

 

iSport.cz

Kresta na startu sezony WRC: Přichází úplně nová éra, z aut teď jde strach

Kresta na startu sezony WRC: Přichází úplně nová…

Sotva skončil v Jižní Americe náročný Dakar, rallye sezona pokračuje startem královské disciplíny WRC.…

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič ještě může Zlínu pomoct

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič…

Zlínský rychlík Vukadin Vukadinovič setrvá i na jaře na Moravě, jeho námluvy se Slavií padly. Samotný hráč se…

 

Reflex.cz

Ruský velkofilm Viking pochválil sám Putin. I tak přijde někomu málo vlastenecký

Ruský velkofilm Viking pochválil sám Putin. I tak…

Ruský historický film Viking vydělal v devíti dnech rekordní miliardu rublů. Může dokonce vytlačit nejúspěšnější…

Děkujeme Sobotkově vládě, že nás tak pěkně vychovává. Bez ní bychom zvlčili

Děkujeme Sobotkově vládě, že nás tak pěkně…

Stačí už jen prezidentův podpis a začneme žít zdravě, moderním životním stylem. Po poslancích i ctihodní…

 
 
reklama