Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW T2 Last Edition: Výroba slavného mikrobusu končí po 63 letech

David Bureš
Diskuze (12)
Model T2 debutoval v roce 1950, v Brazílii se vyrábí od roku 1976. Jeho dlouhá životní kariéra končí kvůli stále přísnějším bezpečnostním nařízením.

Představitelé Volkswagenu již loni přiznali, že výroba modelu Type 2 brzy skončí. Konec auta, v Brazílii prodávaného pod označením Kombi, skutečně přichází, automobilka se s ním loučí pomocí speciální verze Last Edition.

Edice bude limitována na 600 vyrobených exemplářů, každý z nich ponese vlastní číslo. Plaketu s názvem edice a číslem daného kousku doplní číslice 56 na karoserii. Ta odkazuje na to, že se Type 2 v Brazílii poprvé prezentoval před 56 lety, v roce 1957.

Karoserie automobilu používá dvoubarevnou retro kombinaci, její dolní část je světle modrá, ta horní bílá. Stejné barvy se objevují i v kabině. Celek doplňují pneumatiky s bílými bočnicemi, které v padesátých letech byly módním hitem.

Ve výbavě se objevuje i moderní prvek v podobě rádia s MP3 přehrávačem a Bluetooth.

O pohon mikrobusu se stará motor 1.4 Flex umožňující spalování benzinu nebo etanolu. Jednotka disponuje výkonem 59 kW a je vodou chlazená, což naznačuje i nepřehlédnutelná maska chladiče, která u původní verze se vzduchem chlazeným motorem chyběla. O přenesení točivého momentu na zadní kola se stará čtyřstupňový manuál.

Na brazilském trhu se Kombi Last Edition prodává za cenu 85.000 realů, což je v přepočtu zhruba 711.000 korun. Například kompaktní sedan VW Jetta s dvoulitrem a automatem přijde v Brazílii na 69.290 realů.

V Brazílii se vyrábí druhá generace modelu Type 2, která byla představena v roce 1967. Jednalo se o upravenou první generaci, která byla později retrospektivně přejmenována na T1. Základem auta je podlahová plošina z Brouka.

David Bureš
Diskuze (12)
19. 8. 2013 13:36
V roku 1950 debutoval T1, nie T2 ! 46 nie je 63 !
Blablabla, dristy, dristy. Kedy tak asi debutoval jeho predchodca??? T2 nie je T1 a teda vyrabal sa 46 rokov a nie 63.
17. 8. 2013 22:21
Re: Ta cena je šílená!
Cena v základu je 46.740 R$, tzn. 390.000,- Kč - info z brazilského webu VW...
17. 8. 2013 12:04
Re: Cena
to je ten cechackizmus, myslia si, ze je to VW tak je to modla. V tychto "rozvojovych" zemich este nezistili, ze VW je predrazeny smejd a ze kija a hojande je to prave. Nuz maju sa este co od nas ucit, my uz by sme take cosi nikdy nechceli, my uz sedlame jedine korejca v plnej vybave za najnizsiu cenu a najdlhsiu zaruku, v obyvacke cumime na samsung a pocuvame sencor, ti najlepsi si priplacaju za daewoo cruze POWER TO SURPRISE...
16. 8. 2013 21:54
Cena
Hodnota toho auta je tak 200.000 a to ještě dost přidávám. Vzhledem ke konstrukčnímu stáří by se jeho prodejní cena měla pohybovat kolem Kč 150.000... Více za 60 let starý "vrak" nemá smysl dávat....
16. 8. 2013 18:28
Ta cena je šílená!
Pokud se to auto v Brazílii prodává za tu cenu, tak na tom musel za ty roky VW docela vydělat, to výrobní zařízení se muselo 10000x zaplatit. Sice je to auto na pohled hezké, ale je to hodně nostalgický pohled, já bych raději bral původní T1. Prostě nenáročný trh, pořád je to auto na podvozku brouka a od toho se vyvíjejí jeho jízdní vlastnosti. představa, že by někde vyráběli Škodu 1203 s motorem 1.4MPI, rádiem a usb konektorem a dokázali to prodat za 700tis.. no i když u nás to dokážou vyrábět i bez těch technických změn, sice už jen po kusech, ale pořád se prý nějaký zájemce najde >:D