Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Tiguan Allspace odhalil kompletní ceník. Základní cena je nižší než u Kodiaqu! Má to svůj důvod...

David Bureš
Diskuze (9)
První cena Volkswagenu Tiguanu činí 688.900 korun, zatímco za nejlevnější Škodu Kodiaq dáte podle ceníku minimálně 693.900 Kč.

Volkswagen na českém trhu začíná prodávat Tiguan Allspace, nataženou verzi Tiguanu s možností tří řad sedadel. Po zveřejnění konfigurátoru prezentujícího jen dostupné verze tu máme kompletní ceník se všemi nabízenými variantami. Ten odhaluje i první cenu Tiguanu Allspace, která činí 688.900 korun.

Za tuto cenu dostanete základní benzinovou čtrnáctistovku s vypínáním válců o výkonu 110 kW kombinovanou s šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol.

Video se připravuje ...

První cena je dokonce nižší než u Škody Kodiaq, která sdílí techniku Tiguanu Allspace včetně rozvoru. Ta přijde v základu na 693.900 korun. Důvod je v tom, že u Kodiaqu je základní 1.4 TSI ACT (110 kW) dostupný buď s dvouspojkovou převodovkou a pohonem předních kol, nebo šestistupňovým manuálem a čtyřkolkou. Kombinace pohonu předních kol a manuálem jako u Tiguanu Allspace pro něj aktuálně dostupná není.

Už v základu je přitom Tiguan Allspace slušně vybaven. Stupeň Trendline nabízí 17palcová kola z lehkých slitin, třízónovou automatickou klimatizaci, sedm airbagů, světelný a dešťový senzor, koncová diodová světla nebo multifunkční kožený volant. Autu dále nechybí ani elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač, rádio s osmi reproduktory, síť na zavazadla nebo černé střešní nosiče. Za sedmimístné provedení se u všech stupňů výbavy připlácí 15.100 korun.

Volkswagen Tiguan Allspace – ceny zážehových verzí
Motor1.4 TSI2.0 TSI2.0 TSI
Pohon4x24x44x4
Zdvihový objem [cm3]139519841984
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min]110/5000-6000132/3940-6000162/-
Točivý moment [N.m/min]250/1500-3500320/1500-3940350/1500-4400
Převodovka6M7DS7DS
Max. rychlost [km/h]200208223
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,58,26,8
Komb. spotřeba [l/100 km]6,17,68,1
Pohotovostní h. [kg]157017351755
Cena Trendline [Kč]688.900--
Cena Comfortline [Kč]761.900927.900-
Cena Highline [Kč]--1.100.900

Za druhý stupeň Comfortline se připlácí 73.000 korun. Za nemalý příplatek však dostanete adaptivní tempomat fungující do rychlosti 210 km/h, parkovací čidla vpředu a vzadu, ambientní osvětlení, elektricky ovládané víko kufru, automatické přepínání dálkových a tlumených světel, mlhová světla, sklopné sedadlo spolujezdce nebo sklopné stolky na zadní straně předních sedadel.

Vrcholem je Highline s 18palcovými koly, digitálním přístrojovým štítem, aktivními diodovými světlomety, bezdotykovým otevíráním a zavíráním víka zavazadelníku, zadní parkovací kamerou nebo vyhřívanými předními sedačkami.

Volkswagen Tiguan Allspace – ceny vznětových verzí
Motor2.0 TDI2.0 TDI2.0 TDI2.0 TDI2.0 TDI2.0 BiTDI
Pohon4x24x24x44x44x44x4
Zdvihový objem [cm3]196819681968196819681968
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]110/3500-4000110/3500-4000110/3500-4000110/3500-4000140/3500-4000176/4000
Točivý moment [N.m/min]340/1750-3000340/1750-3000340/1750-3000340/1750-3000400/1900-3300500/1750-2500
Převodovka6M7DS6M7DS7DS7DS
Max. rychlost [km/h]202200199198210228
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,89,89,99,98,66,7
Komb. spotřeba [l/100 km]5,05,15,65,95,96,5
Pohotovostní h. [kg]166016951735177518051880
Cena Trendline [Kč]755.900-823.900---
Cena Comfortline [Kč]828.900892.900896.900960.9001.023.900-
Cena Highline [Kč]940.9001.004.9001.008.9001.072.9001.135.9001.210.900

Výbavu je dále možné rozšířit o množství prvků. Pro dva vyšší stupně výbavy je k dispozici adaptivní podvozek (+28.700,-), head-up displej (+14.200,-) nebo zadní vyhřívaná sedadla (+27.700 Kč). Nabízen je dokonce i hasicí přístroj za 1.400 korun.

Volkswagen Tiguan Allspace se od výchozí varianty liší o 109 mm prodlouženým rozvorem, který tak činí 2.790 mm, tedy stejně jako v případě Škody Kodiaq. Spolu s tím se natáhla i délka auta, a to na 4.701 mm, což je dokonce o 215 mm více než u Tiguanu. Vedle rozvoru se totiž prodlužoval také zadní převis, a to o 106 mm. Na rozdíl od v Německu vyráběné výchozí varianty se Allspace bude k nám dovážet z Mexika, z tamější továrny Volkswagenu, známé hlavně produkcí Beetlu.

Volkswagen Tiguan Allspace – srovnání s konkurencí
ModelVW Tiguan AllspacePeugeot 5008Nissan X-TrailŠkoda Kodiaq
Motor1.4 TSI1.2 PureTech1.6 DIG-T1.4 TSI
Pohon4x24x24x24x4
Zdvihový objem [cm3]1395119916181395
Válce/ventily4/43/44/44/4
Největší výkon [kW/min]110/5000-600096/5500120/5600110/5000-6000
Točivý moment [N.m/min]250/1500-3500230/1750240/2000-4000250/1500-3500
Převodovka6M6M6M6M
Max. rychlost [km/h]200188200197
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,510,99,79,8
Komb. spotřeba [l/100 km]6,15,26,26,9
Cena Trendline [Kč]688.900610.000552.400693.900

David Bureš
Diskuze (9)
13. 10. 2017 09:39
Re: Tudy ne
Ani v tom nesouhlasím, pokračuju ve srovnání:
Kodiaq 2,0 TSI stojí 902 tis. Kč a je to 4x4 a má 7S DSG DG500, Sup ve style stojí 898 tis. Kč a je to předokolka s obranější převodovkou. Sup sice u Škodovky stojí trošku nad Kodiaqem, ale užitná hodnota obou aut je stejná a výbava také. Příplatkové prvky jsou plus mínus stejné.

Náklady na provoz omezím na prvního majitele tím, že leasingová splátka operáku vychází úplně stejně. K tomu je to v záruce. Nicméně tlumič s DCC stojí stejně, váhový rozdíl je zanedbatelný a dovolím si zanedbat tedy i životnost brzd. Ty navíc stojí stejně drobné. Spotřeba z mé zkušenosti byla mezi 130kW tdi 4mot DSG Passatem a Kodiaqem 140kW Tdi 4x4 DSG do 10%. Vycházelo to tak 0,5-0,7l/100km. Na prvních 100tis. Km je tedy rozdíl asi takový, jako příplatek za metalízu.
Kola může mít oboje stejný, pneu stojí stejně.

Výhled je pochopitelně z SUV lepší za jízdy vždycky a na parkování Kodiaq může mít kamery podel celýho auta, zatímco Sup jenom na kufru. Navíc se člověk nemusí jít dvakrát podívat na obrubník, aby to tam neorval.

A testům nevěř, většinou je to nesmysl. Vem si někdy auta stejný třídy SUV a kombi na delší dobu a uvidíš sám. Každý má prostě něco. Pokud jezdíš sám s taškou přes rameno, tak si pochopitelně koupím něco jinýho než když do auta každej den skládáš hromadu krámů a o víkendu rodinu. Nicméně tvoje úvaha, že obecně je SUV vždycky horší je nesmysl.

13. 10. 2017 09:24
Re: Tudy ne
Jestliže nechceš vidět výhody SUV, tak je nevidíš. Jsou a je jich dost, záleží, co v Tvém výčtu převáží, tedy hodnocení lepší/horší z principu věci nemůže být objektivní a univerzální, protože je to věc individuální. K Tvým jednotlivostem:

SUV jsou dražší - obecně ano, větší množství materiálu, větší cena, větší spotřeba.

Z SUV je lépe vidět - v provozu rozhodně, bez ohledu na ty blbosti z testu, které uvádíš. Ono totiž velkou roli hraje fakt, že sedíš výše a přes spousty překážek krásně vidíš, dokážeš mnohem dříve reagovat. Statický výhled z vozu hodnocený v testu nehraje zdaleka takovou roli.

SUV je bezpečnější - těžko k posouzení, spíše se přikláním k SUV. Pasivní bezpečnost: Pokud mám těžší a pevnější krabici, je střet s menší a lehčí krabicí pravděpodobnější a já budu ve výhodě, celkově vzdušnější interiér má více prostoru a méně hrozí rozmačkání posádky. Aktivní bezpečnost: Mám lepší rozhled, snáze čtu situaci před sebou, dokážu dříve adekvátně reagovat naproti tomu krabicový tvar vozu je méně výhodný pro ostré manévrování. Takže je zase otázka, který faktor v konkrétní situaci převáží.

SUV je komfortnější - obecně ano - lepší nastupování/vystupování, výhled, přirozenější posez. To je to, za co si připlácíš, když si bereš SUV a ne móda. Zrovna ženská jako Ty by mohla chápat, jaký je rozdíl mezi módou a praktičností.

SUV je univerzálnější - rozhodně, na silnici s ním nemáš problém, obvykle je lepší i do města - větší auto na menším půdorysu (= lépe se s ním manévruje na parkovišti, například i proto, že sedíš výše a lépe vidíš okolo sebe ;-) ) a větší světlá výška Ti pomáhá v situacích, kdy potřebuješ přejet obrubník nebo projet polní cestou k chatě.

Tohle je výčet konkrétních skutečností, u některého převáží argumenty pro SUV, u některého nikoliv, ale Tvoje výkřiky do tmy o "módě" jsou zcela mimo realitu.

Avatar - Hammunasakra
12. 10. 2017 22:34
Re: Tudy ne
Viz právě spousta srovnávacích testů = kombi je v drtivý většina případů lepší = v drtivý většině věcí = a samozřejmě i celkově

Bonus je že SUV sou dražší a dražší maj i provoz = samozřejmě včetně spotřeby :-)

Velmi smutný = že Sup je horší = teoretický technický předpoklady = sou přesně opačný :-!

Dost lidí si myslí že z SUV verze stejný techniky je třeba líp vidět = no neni [odkaz]

Stejně tak si myslej že SUV verze stejný techniky je bezpečnější = no neni ;-)

Ale dražší na pořízení = to je vždycky. Stejně jako spotřeba atd. = prostě SUV :-)
12. 10. 2017 21:44
Re: Tudy ne
To, ze vyhody nevidis neznamena ze nejsou. Kazdej nechce jezdit kompaktnim autem do mesta.
Nektera suv nabidnou vic prostoru nez srovnatelny kombik na mensim pudorysu. Vetsina suv se chova lip s vlekem. Vyssi svetla vyska je vyhodou vzdy.
Ja mel 10 tis km Kodiaqa a ted mam 10 tis km supa a priste si urcite vezmu radsi kodiaqa. Je kompaktnejsi, podstatne lip se chova nalozenej, ma vetsi kufr a teda narovinu, sup zataci docela mizerne. Az takovej rozdil to kupodivu neni. A radost v zatackach neumi ani nahodou ani jedno. Kodiaq si na to ale aspon nehraje, to je proste rodinna krabice.
12. 10. 2017 18:38
Re: stále stejný Ada
v benzinu!