Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST VW Touran - Nechat volantem točiti = zlato

Volkswagen Touran
Volkswagen Touran
Volkswagen Touran
Volkswagen Touran
33 Fotogalerie
Jaké to je, když za vás automobil při parkování otáčí volantem a vás nechá ovládat jen pedály?

První počin německé automobilky na poli středních MPV jsme měli v testu již dvakrát. K prvnímu testu jsme měli Touran k dispozici s motorem 1.6 FSI ve výbavě Trendline a druhý test jsme absolvovali s pohonnou jednotkou 1.9 TDI o výkonu 74 kW (101 k) a výbavou Highline.

Tentokrát se nám do rukou dostal Touran pod jehož kapotou pracoval opět turbodiesel 1.9 TDI, ale s výkonem 77 kW (105 k) a vůz měl výbavu s označením Trendline.

vw testy mpvvw testy mpv | Zdroj: aczDůležitým rozdílem oproti předchozím Touranům je fakt, že model je po faceliftu, který se představil na loňském podzimním pařížském autosalonu a změny prodělal jak vnější, tak vnitřní design a také technika. Na první pohled je patrná typická mřížka chladiče, nový nárazník a ostře zaříznuté světlomety v případě testovaného vozu bi-xenonové pro potkávací i dálková světla s natáčením do zatáček a automatickou regulací sklonu. Nejzajímavější novinkou v nabídce faceliftovaného MPV je ale bezesporu automatický parkovací asistent.

vw testy mpvvw testy mpv | Zdroj: aczVolkswagenu Touran jsme na stránkách www.auto.cz věnovali celou řadu článků, které popsaly techniku i praktickou stránku používání tohoto automobilu. Dnes se tedy zaměříme na funkci automatického parkovacího asistenta.

V loňském roce jsme měli k dispozici průkopníka automatického parkování Toyotu Prius. Při testu jejího systému jsme došli k závěru, že by potřeboval vychytat pár much. Jak se tedy v této disciplíně daří Touranu?

Volkswagen Touran je na rozdíl od Toyoty Prius, která má usnadnit parkování podélně i kolmo k chodníku, vybaven systémem, pomáhajícím pouze s podélným parkováním do řady automobilů.

vw testy mpvvw testy mpv | Zdroj: aczParkovací asistent se spouští stisknutím tlačítka s logem volantu umístěným před řadicí pákou mezi deaktivací ESP a ovladačem parkovacích senzorů, které mohou být vypnuty. V případě spuštění parkovacího asistenta Touran do rychlosti 30 km/h monitoruje paralelně se směrem jízdy volná místa vpravo od vozu. Kontrolní jednotka přitom vypočítává ideální postup pro parkování a o nalezení vhodného parkovacího místa informuje řidiče na displeji umístěném před volantem mezi přístroji. V případě, že se řidič rozhodne na místo vybrané Touranem zaparkovat, stačí zařadit zpátečku a vůz na displeji zobrazí informaci, že přebírá ovládání volantu, který si sám otáčí. Od řidiče automobil požaduje pouze, aby ovládal pedály a sledoval vzdálenost od zaparkovaných vozidel, o které informuje akustická signalizace. Automobil je sám schopen posoudit, jestli se správně zarovnal do řady. Jestliže dojde k závěru, že je potřeba polohu upravit, pomůže řidiči, který se stará pouze o pedály a řazení jedničky nebo zpátečky, i se zarovnáním. Celý proces parkování s asistentem zabere pár sekund. Systém má ale své požadavky na ideální parkovací místo a tak s přehledem mine mezeru mezi automobily, do níž by zkušený řidič bez problémů zaparkoval a také si nechá jistý odstup od obrubníku.

Závěr

vw testy mpvvw testy mpv | Zdroj: aczJestliže, se rozhodnete pro Touran a dostanete se při vybírání příplatkové výbavy k položce automatický parkovací asistent, zjistíte, že si Volkswagen tento systém cení na 20 800,-Kč. V případě, že budete váhat usnadní vám rozhodování vedle peněženky již jen vaše vlastní zkušenosti, pokud pro vás není problém parkování do řady aut, tak můžete ušetřit, ale když si nevěříte a toužíte po pomoci nebo chcete ohromit sousedy tím, že máte při parkování ruce za hlavou, tak vám můžeme automatický parkovací asistent doporučit.

Související články:

První cena vozu614.400,-Kč (Conceptline, 1.6 75 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací708.100,-Kč (Conceptline, 1.9 TDI 77 kW)
Základní cena testovaného vozu757.300,-Kč (Trendline, 1.9 TDI 77 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků869.300,-Kč (Trendline, 1.9 TDI 77 kW)

Plusy

  • Jednoduché a srozumitelné ovládání automatického parkovacího asistenta
  • Sdělení na displeji zobrazována v Českém jazyce
  • Kvalitní dílenské zpracování
  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Vnitřní prostor
  • Nízká spotřeba

Minusy

  • Hlučný motor
  • Vyšší cena ve srovnání s konkurencí