VW Touran - Nechat volantem točiti = zlato

VW Touran - Nechat volantem točiti = zlato

 
 

Jaké to je, když za vás automobil při parkování otáčí volantem a vás nechá ovládat jen pedály?

První počin německé automobilky na poli středních MPV jsme měli v testu již dvakrát. K prvnímu testu jsme měli Touran k dispozici s motorem 1.6 FSI ve výbavě Trendline a druhý test jsme absolvovali s pohonnou jednotkou 1.9 TDI o výkonu 74 kW (101 k) a výbavou Highline.

Tentokrát se nám do rukou dostal Touran pod jehož kapotou pracoval opět turbodiesel 1.9 TDI, ale s výkonem 77 kW (105 k) a vůz měl výbavu s označením Trendline.

obrázek [300 x 240] Důležitým rozdílem oproti předchozím Touranům je fakt, že model je po faceliftu, který se představil na loňském podzimním pařížském autosalonu a změny prodělal jak vnější, tak vnitřní design a také technika. Na první pohled je patrná typická mřížka chladiče, nový nárazník a ostře zaříznuté světlomety v případě testovaného vozu bi-xenonové pro potkávací i dálková světla s natáčením do zatáček a automatickou regulací sklonu. Nejzajímavější novinkou v nabídce faceliftovaného MPV je ale bezesporu automatický parkovací asistent.

obrázek [300 x 279] Volkswagenu Touran jsme na stránkách www.auto.cz věnovali celou řadu článků, které popsaly techniku i praktickou stránku používání tohoto automobilu. Dnes se tedy zaměříme na funkci automatického parkovacího asistenta.

V loňském roce jsme měli k dispozici průkopníka automatického parkování Toyotu Prius. Při testu jejího systému jsme došli k závěru, že by potřeboval vychytat pár much. Jak se tedy v této disciplíně daří Touranu?

Volkswagen Touran je na rozdíl od Toyoty Prius, která má usnadnit parkování podélně i kolmo k chodníku, vybaven systémem, pomáhajícím pouze s podélným parkováním do řady automobilů.

obrázek [300 x 253] Parkovací asistent se spouští stisknutím tlačítka s logem volantu umístěným před řadicí pákou mezi deaktivací ESP a ovladačem parkovacích senzorů, které mohou být vypnuty. V případě spuštění parkovacího asistenta Touran do rychlosti 30 km/h monitoruje paralelně se směrem jízdy volná místa vpravo od vozu. Kontrolní jednotka přitom vypočítává ideální postup pro parkování a o nalezení vhodného parkovacího místa informuje řidiče na displeji umístěném před volantem mezi přístroji. V případě, že se řidič rozhodne na místo vybrané Touranem zaparkovat, stačí zařadit zpátečku a vůz na displeji zobrazí informaci, že přebírá ovládání volantu, který si sám otáčí. Od řidiče automobil požaduje pouze, aby ovládal pedály a sledoval vzdálenost od zaparkovaných vozidel, o které informuje akustická signalizace. Automobil je sám schopen posoudit, jestli se správně zarovnal do řady. Jestliže dojde k závěru, že je potřeba polohu upravit, pomůže řidiči, který se stará pouze o pedály a řazení jedničky nebo zpátečky, i se zarovnáním. Celý proces parkování s asistentem zabere pár sekund. Systém má ale své požadavky na ideální parkovací místo a tak s přehledem mine mezeru mezi automobily, do níž by zkušený řidič bez problémů zaparkoval a také si nechá jistý odstup od obrubníku.

Závěr

obrázek [300 x 293] Jestliže, se rozhodnete pro Touran a dostanete se při vybírání příplatkové výbavy k položce automatický parkovací asistent, zjistíte, že si Volkswagen tento systém cení na 20 800,-Kč. V případě, že budete váhat usnadní vám rozhodování vedle peněženky již jen vaše vlastní zkušenosti, pokud pro vás není problém parkování do řady aut, tak můžete ušetřit, ale když si nevěříte a toužíte po pomoci nebo chcete ohromit sousedy tím, že máte při parkování ruce za hlavou, tak vám můžeme automatický parkovací asistent doporučit.

Související články:

První cena vozu614.400,-Kč (Conceptline, 1.6 75 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací708.100,-Kč (Conceptline, 1.9 TDI 77 kW)
Základní cena testovaného vozu757.300,-Kč (Trendline, 1.9 TDI 77 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků869.300,-Kč (Trendline, 1.9 TDI 77 kW)

Plusy

  • Jednoduché a srozumitelné ovládání automatického parkovacího asistenta
  • Sdělení na displeji zobrazována v Českém jazyce
  • Kvalitní dílenské zpracování
  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Vnitřní prostor
  • Nízká spotřeba

Minusy

  • Hlučný motor
  • Vyšší cena ve srovnání s konkurencí
Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Touran

Cena v základní výbavě: 757 300 Kč Cena v testované výbavě: 869 300 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, možnost deaktivace airbagu spolujezdce, boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy pro první a druhou řadu sedadel, 3 hlavové opěrky ve druhé řadě sedadel, Elektronický stabilizační program ESP s komfortním brzdovým asistentem, ABS, ASR, EDS, MSR, DSR a stabilizace přívěsu, automatické spuštění výstražných světel při plném nouzovém brzdění, Isofix příprava pro připevnění dvou dětských sedaček, zadní mlhové světlo, výstražný trojúhelník, rádio s CD a MP3 přehrávačem s 4 reproduktory, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, vpředu s vnitřním chlazením, elektromechanický posilovač řízení s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti, imobilizér, automatický spínač světel – trvalé svícení, alarm s ostrahou interiéru a senzorem naklonění, tempomat, výškově nastavitelná sedadla vpředu s bederními opěrkami, výškově i podélně nastavitelný volant, středová loketní opěrka vpředu s odkládacím boxem, výškově a podélně nastavitelná, opěradlo sedadla spolujezdce zcela sklopné s funkcí stolku, tři samostatná sedadla v druhé řadě, posuvná, sklopná a vyjímatelná, kryt zavazadlového prostoru

Výbava testovaného vozu:lak s perleťovým efektem (+ 11.600,-Kč), klimatizace s automatickou regulací (+ 5.600,-Kč), kola z lehkých slitin se zajištěním proti krádeži (+ 20.000,-Kč), Automatický parkovací asistent, umožňující zaparkování částečně bez zásahu řidiče, multifunkční ukazatel Plus, asistent pro jízdu do kopce, "parkpilot" se signalizací vzdálenosti od překážek směrem dopředu i dozadu (+ 20.800,-Kč), bi-xenonové světlomety pro potkávací i dálková světla, dynamicky reagující na směr jízdy, s automatickou regulací sklonu, s ostřikovači a kontrolkou stavu vody (+ 37.600,-Kč), mlhové světlomety (+ 5.400,-Kč), Kožený volant 3ramenný, hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži (+ 5.600,-Kč)

Europoslanci vzkazují Britům: Brexit lze stále ještě zastavit Europoslanci vzkazují Britům: Brexit lze stále ještě zastavit

Poslanci Evropského parlamentu připravují rezoluci, ve…

Nekolikatunové kamiony létají vzduchem. Podívejte se, jak závodníci trénují na Dakar Nekolikatunové kamiony létají vzduchem. Podívejte se, jak závodníci trénují na Dakar

Minulý víkend se na autodromu v Sosnové setkala česká…

Číňané vstupují do Tesly, Tencent utratil miliardy Číňané vstupují do Tesly, Tencent utratil miliardy

Čínský technologický gigant Tencent Holdings se stal…

Vojáci Jemenu dopadli vůdce al-Káidy. Schovával se v odlehlé vesnici Vojáci Jemenu dopadli vůdce al-Káidy. Schovával se v odlehlé vesnici

Jemenským jednotkám se dnes podařilo zajmout vůdce…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Touran
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 179
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.4 / 5.2 / 5.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 615 / 1913
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1498 / 660
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4407
b) šířka (mm): 1794
c) výška (mm): 1635
d) rozvor (mm): 2678
e) rozchod vpředu (mm): 1541
f) rozchod vzadu (mm): 1514
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 720 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1060
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Volkswagen Touran
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,57
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Volkswagen Touran dostal motor 1.8 TSI, u nás se však pravděpodobně neobjeví Volkswagen Touran dostal motor 1.8 TSI, u nás se však pravděpodobně neobjeví

Volkswagen rozšiřuje nabídku agregátů modelu Touran.…

Nový Volkswagen Touran vstoupil na český trh, zkusili jsme verzi 2.0 TDI Nový Volkswagen Touran vstoupil na český trh, zkusili jsme verzi 2.0 TDI

Druhá generace Volkswagenu Touran je nabízena se dvěma…

 



 
V Londýně někdo zapomněl Ferrari 456 GT a nejspíš jej příliš nepostrádá

V Londýně někdo zapomněl Ferrari 456 GT a nejspíš jej příliš nepostrádá

Dnes 17:52

Čas od času se někde najde garáž nebo rovnou stodola plná zapomenutých vzácných automobilů, ale toto Ferrari 456 GT někdo odložil na exkluzivní londýnské ulici.




Blesk.cz

Děsivá nehoda v Plzni: Zaklíněné děti tahali z auta kolemjdoucí

Děsivá nehoda v Plzni: Zaklíněné děti tahali z auta…

V úterý došlo v Plzni krátce po obědě k dopravní nehodě, po které zůstal osobní automobil Peugeot 306 převrácený…

Taxikář vozil zmatenou seniorku po Brně! Neuvěříte, kolik si řekl za jízdné

Taxikář vozil zmatenou seniorku po Brně! Neuvěříte,…

Zmatená seniorka (85) s polštářem v ruce upoutala pozornost jednoho z brněnských taxikářů (27). Mladík u ženy…

 

iSport.cz

Kašpar o sezoně v KHL: Chtěli, abych se oholil a hrál, když jsem nebyl fit

Kašpar o sezoně v KHL: Chtěli, abych se oholil a…

Hokejový útočník Lukáš Kašpar má za sebou klubovou sezonu, na kterou by nejradši zapomněl. Jednatřicetiletý…

Lyžařka Strachová oznámila konec kariéry. Nastal správný okamžik, řekla

Lyžařka Strachová oznámila konec kariéry. Nastal…

Slalomářka Šárka Strachová se rozhodla ukončit kariéru. Čtyřnásobná medailistka z mistrovství světa se loučí ve…

 

Reflex.cz

Herečka Doláková exkluzivně z Hollywoodu: Rodiče tu mají děti jen pro roztomilé fotky na Instagram

Herečka Doláková exkluzivně z Hollywoodu: Rodiče tu…

Alena Doláková mluví čtyřmi jazyky, vystudovala JAMU, hrála v Celetné i Svěrákových Třech bratrech, už rok žije…

Někdejší nejhledanější terorista Carlos alias Šakal dostal v Paříži další doživotní trest

Někdejší nejhledanější terorista Carlos alias Šakal…

Venezuelský terorista Ilich Ramírez Sánchez, známý pod přezdívkami Carlos či Šakal, dnes u soudu v Paříži dostal…