Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST VW Touran - Nechat volantem točiti = zlato

Ondřej Pavlůsek
Jaké to je, když za vás automobil při parkování otáčí volantem a vás nechá ovládat jen pedály?

První počin německé automobilky na poli středních MPV jsme měli v testu již dvakrát. K prvnímu testu jsme měli Touran k dispozici s motorem 1.6 FSI ve výbavě Trendline a druhý test jsme absolvovali s pohonnou jednotkou 1.9 TDI o výkonu 74 kW (101 k) a výbavou Highline.

Tentokrát se nám do rukou dostal Touran pod jehož kapotou pracoval opět turbodiesel 1.9 TDI, ale s výkonem 77 kW (105 k) a vůz měl výbavu s označením Trendline.

vw testy mpv vw testy mpv Důležitým rozdílem oproti předchozím Touranům je fakt, že model je po faceliftu, který se představil na loňském podzimním pařížském autosalonu a změny prodělal jak vnější, tak vnitřní design a také technika. Na první pohled je patrná typická mřížka chladiče, nový nárazník a ostře zaříznuté světlomety v případě testovaného vozu bi-xenonové pro potkávací i dálková světla s natáčením do zatáček a automatickou regulací sklonu. Nejzajímavější novinkou v nabídce faceliftovaného MPV je ale bezesporu automatický parkovací asistent.

vw testy mpv vw testy mpv Volkswagenu Touran jsme na stránkách www.auto.cz věnovali celou řadu článků, které popsaly techniku i praktickou stránku používání tohoto automobilu. Dnes se tedy zaměříme na funkci automatického parkovacího asistenta.

V loňském roce jsme měli k dispozici průkopníka automatického parkování Toyotu Prius. Při testu jejího systému jsme došli k závěru, že by potřeboval vychytat pár much. Jak se tedy v této disciplíně daří Touranu?

Volkswagen Touran je na rozdíl od Toyoty Prius, která má usnadnit parkování podélně i kolmo k chodníku, vybaven systémem, pomáhajícím pouze s podélným parkováním do řady automobilů.

vw testy mpv vw testy mpv Parkovací asistent se spouští stisknutím tlačítka s logem volantu umístěným před řadicí pákou mezi deaktivací ESP a ovladačem parkovacích senzorů, které mohou být vypnuty. V případě spuštění parkovacího asistenta Touran do rychlosti 30 km/h monitoruje paralelně se směrem jízdy volná místa vpravo od vozu. Kontrolní jednotka přitom vypočítává ideální postup pro parkování a o nalezení vhodného parkovacího místa informuje řidiče na displeji umístěném před volantem mezi přístroji. V případě, že se řidič rozhodne na místo vybrané Touranem zaparkovat, stačí zařadit zpátečku a vůz na displeji zobrazí informaci, že přebírá ovládání volantu, který si sám otáčí. Od řidiče automobil požaduje pouze, aby ovládal pedály a sledoval vzdálenost od zaparkovaných vozidel, o které informuje akustická signalizace. Automobil je sám schopen posoudit, jestli se správně zarovnal do řady. Jestliže dojde k závěru, že je potřeba polohu upravit, pomůže řidiči, který se stará pouze o pedály a řazení jedničky nebo zpátečky, i se zarovnáním. Celý proces parkování s asistentem zabere pár sekund. Systém má ale své požadavky na ideální parkovací místo a tak s přehledem mine mezeru mezi automobily, do níž by zkušený řidič bez problémů zaparkoval a také si nechá jistý odstup od obrubníku.

Závěr

vw testy mpv vw testy mpv Jestliže, se rozhodnete pro Touran a dostanete se při vybírání příplatkové výbavy k položce automatický parkovací asistent, zjistíte, že si Volkswagen tento systém cení na 20 800,-Kč. V případě, že budete váhat usnadní vám rozhodování vedle peněženky již jen vaše vlastní zkušenosti, pokud pro vás není problém parkování do řady aut, tak můžete ušetřit, ale když si nevěříte a toužíte po pomoci nebo chcete ohromit sousedy tím, že máte při parkování ruce za hlavou, tak vám můžeme automatický parkovací asistent doporučit.

Související články:

První cena vozu614.400,-Kč (Conceptline, 1.6 75 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací708.100,-Kč (Conceptline, 1.9 TDI 77 kW)
Základní cena testovaného vozu757.300,-Kč (Trendline, 1.9 TDI 77 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků869.300,-Kč (Trendline, 1.9 TDI 77 kW)

Plusy

  • Jednoduché a srozumitelné ovládání automatického parkovacího asistenta
  • Sdělení na displeji zobrazována v Českém jazyce
  • Kvalitní dílenské zpracování
  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Vnitřní prostor
  • Nízká spotřeba

Minusy

  • Hlučný motor
  • Vyšší cena ve srovnání s konkurencí

Ondřej Pavlůsek
Volkswagen Touran
Cena základní sestavy 757 300 Kč
Výbava základní sestavy airbag řidiče a spolujezdce, možnost deaktivace airbagu spolujezdce, boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy pro první a druhou řadu sedadel, 3 hlavové opěrky ve druhé řadě sedadel, Elektronický stabilizační program ESP s komfortním brzdovým asistentem, ABS, ASR, EDS, MSR, DSR a stabilizace přívěsu, automatické spuštění výstražných světel při plném nouzovém brzdění, Isofix příprava pro připevnění dvou dětských sedaček, zadní mlhové světlo, výstražný trojúhelník, rádio s CD a MP3 přehrávačem s 4 reproduktory, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, vpředu s vnitřním chlazením, elektromechanický posilovač řízení s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti, imobilizér, automatický spínač světel – trvalé svícení, alarm s ostrahou interiéru a senzorem naklonění, tempomat, výškově nastavitelná sedadla vpředu s bederními opěrkami, výškově i podélně nastavitelný volant, středová loketní opěrka vpředu s odkládacím boxem, výškově a podélně nastavitelná, opěradlo sedadla spolujezdce zcela sklopné s funkcí stolku, tři samostatná sedadla v druhé řadě, posuvná, sklopná a vyjímatelná, kryt zavazadlového prostoru Kč
Cena testované sestavy 869 300 Kč
Výbava testované sestavy lak s perleťovým efektem (+ 11.600,-Kč), klimatizace s automatickou regulací (+ 5.600,-Kč), kola z lehkých slitin se zajištěním proti krádeži (+ 20.000,-Kč), Automatický parkovací asistent, umožňující zaparkování částečně bez zásahu řidiče, multifunkční ukazatel Plus, asistent pro jízdu do kopce, "parkpilot" se signalizací vzdálenosti od překážek směrem dopředu i dozadu (+ 20.800,-Kč), bi-xenonové světlomety pro potkávací i dálková světla, dynamicky reagující na směr jízdy, s automatickou regulací sklonu, s ostřikovači a kontrolkou stavu vody (+ 37.600,-Kč), mlhové světlomety (+ 5.400,-Kč), Kožený volant 3ramenný, hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži (+ 5.600,-Kč) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1900 - 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 179
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.4 / 5.2 / 5.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 615 / 1913
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1498 / 660
Rozměr pneu: 205/55 R16
Volkswagen Touran
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4407
b) šířka (mm): 1794
c) výška (mm): 1635
d) rozvor (mm): 2678
e) rozchod vpředu (mm): 1541
f) rozchod vzadu (mm): 1514
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 720 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1060
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 950
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano