27.7. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Výroba Aston Martinu DB9 po 13 letech končí, nastupuje DB11

 

Nástupce DB9 přijíždí s novou technikou. Na rozsáhlé změny má odkazovat právě jméno, DB11 má být o „dva kroky“ dál než předchůdce.

Historie grand toureru Aston Martin DB9 se tento týden po dlouhých 13 letech uzavřela. V Gaydonu vznikly tento týden poslední exempláře tohoto vozu, který tak uvolnil prostor pro nástupce, model DB11. Start jeho produkce je naplánován na příští měsíc.

Konec DB11 automobilka oznámila na svém Twitteru, kde zveřejnila fotografii z montážní linky s popiskem: „Loučení s ikonou. Posledních devět DB9 je připraveno na finální kontrolu.“ Devítka vozů byla individualizována divizí Q, která se zaměřuje na personalizaci vzhledu aut z Gaydonu.

DB9 byla v době premiéry na frankfurtském autosalonu 2003 jako dnešní DB11 – moderním automobilem, kterým Aston Martin hleděl do budoucnosti. Proto se nástupce DB7 jmenoval DB9 a ne DB8, jak by velela logika. Vůz použil hliníkovou platformu VH, vycházející z původního vanquishe, která se posléze objevila i v ostatních modelech značky. Další astony se inspirovaly i designem auta. DB9 se navíc začala montovat v tehdy nově otevřené centrále značky v Gaydonu.

Aston Martin DB9 – Nástupce veleúspěšné DB7

Křivky navržené Henrikem Fiskerem byly opravdu nadčasové, i dnes auto vypadá pořád nádherně, a to přestože za svoji existenci prošel vlastně jen jediným výraznějším faceliftem, a to v roce 2012. Za to technicky vůz zestárl – ať už stařičkou navigací nebo pohonným ústrojím. Kombinace atmosférického dvanáctiválce a šestistupňového automatu už v dnešní konkurenci příliš neobstojí. Proto se Aston rozhodl k radikální změně, podobné té při příchodu DB9.

DB11 je tak postavena na nové verzi architektuře VH, která má být ještě modulárnější než dříve, aby ji mohly využít různorodější modely. Pod kapotou pak pracuje přeplňovaný motor, jak velí doba, jmenovitě se jedná o 5,2litrovou V12 twin-turbo o výkonu 447 kW. Modernější je i vzhled, a to jak křivky karoserie, tak tvary kabiny.

Aston Martin DB11 oficiálně: Nejhezčí kupé světa s 5.2 V12 (447 kW)

Nový aston se začne montovat příští měsíc, přičemž prvních 1.000 vyrobených exemplářů bude osobně kontrolovat sám šéf automobilky Andy Palmer. Na unikátní kontrolu bude odkazovat speciální plaketka, která se objevila už na předprodukčních exemplářích. Pozdější vozy pak bude kontrolovat obvyklý tým inspektorů značky. První vozy by se u zákazníků měly objevit ještě před koncem roku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Protesty lékařů budou nejspíše zbytečné. Peníze pro ně dle ministra nejsou Protesty lékařů budou nejspíše zbytečné. Peníze pro ně dle ministra nejsou

Peníze navíc pro protestující praktické, dětské lékaře a…

Komentář Michala Šnobra: Jak se prolhat k jádru Komentář Michala Šnobra: Jak se prolhat k jádru

Po zkušenostech s posledním vývojem staveb jaderných…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Aston Martin DB9 končí. Připomeňte si krásného Brita ve velké fotogalerii Aston Martin DB9 končí. Připomeňte si krásného Brita ve velké fotogalerii

Historie DB9 se uzavřela takřka 13 let od premiéry. Za tu…

Kahn Vengeance aneb nový kabát pro Aston Martin Kahn Vengeance aneb nový kabát pro Aston Martin

Britský Kahn Design na letošním autosalonu v Ženevě…

 



 
Volby do Poslanecké sněmovny 2017: Co strany slibují v oblasti dopravy?

Volby do Poslanecké sněmovny 2017: Co strany slibují v oblasti dopravy?

Dnes 08:00

Dokončení dálniční sítě, jednodušší bodový systém nebo zavedení elektronických dálničních známek. I to jsou sliby jednotlivých stran v oblasti dopravy před nadcházejícími volbami.




Blesk.cz

Jágrova Kopřivová všem pro smích: Blondýnka to schytává i od slavných!

Jágrova Kopřivová všem pro smích: Blondýnka to…

Má tu holku rád vůbec někdo jiný kromě Jaromíra Jágra? Řady děvčat, jež se ní obouvají, jsou totiž pořád početnější.

Mají spolu mít mláďata, zatím si jen hrají: Orangutaní schovávaná

Mají spolu mít mláďata, zatím si jen hrají:…

Na lásku teprve čekají. Kamarádi ale už jsou a společné hry si umí užít. Orangutani Mawar (28) a Pagy (16) v…

 

iSport.cz

Lize mistrů vládne ANGLIE! City doma neprohrává, Liverpool má rekord

Lize mistrů vládne ANGLIE! City doma neprohrává,…

Uběhlo dlouhých pět let od doby, kdy Ligu mistrů naposledy ovládl anglický tým. Chelsea s Petrem Čechem v brance…

Momenty 14. kola extraligy: krvavá rána do hlavy i vypínák Stříteského

Momenty 14. kola extraligy: krvavá rána do hlavy i…

MOMENTY KOLA | Ani šest zápasů 14. kola hokejové Tipsport extraligy nenudilo, ačkoliv se tentokrát obešlo bez…

 

Reflex.cz

Analytik Kartous: Pražské elity chtějí určovat, s kým se smí mluvit, a pak se diví, že lidé volí radši Zemana

Analytik Kartous: Pražské elity chtějí určovat, s…

Arogance, přezíravost, prvoplánovost a opačná totalita. Mediální analytik Bohumil Kartous viní pražské elity…

Turecký světec Hacš Bektas Veli aneb Čtvery dveře k osvícení

Turecký světec Hacš Bektas Veli aneb Čtvery dveře k osvícení

Malý hádž - tak bývá často nazývána pouť ke svatyni Hacšbektas, na kterou se každý srpen vydávají tisíce…