Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Závodní Tesla Model S má problém, přehřívají se jí baterie

Aleš Dragoun
Diskuze (13)

Letos konečně odstartuje závodní série se shodnými Teslami S pod hlavičkou FIA. Jenže Tiff Needell při krátkém testu na Katalánském okruhu zjistil problém...

Elektrická Tesla Model S P100DL EPCS V2.3 se v akci představila na Circuit de Catalunya-Barcelona. Vypadá řádně nasupeně, je široká, odlehčená a nechybí jí mohutné zadní křídlo, jak se na správný závoďák sluší a patří. I když pod kapotou nebublá kupříkladu mohutný osmiválec. Elektromotor má impozantní výkon 585 kW (795 k) a točivý moment 995 N.m. Maximálka je sice omezená na 250 km/h, ale z klidu na stovku auto vystřelí za 2,1 s. Oproti sérii zhubla nezanedbatelných 525 kg, má nutnou závodní výbavu včetně sedačky, slicky od Pirelli, ale obří svislá obrazovka ve středu palubní desky zůstala.

Šampionát shodných elektrických tesel Electric Production Car Series dostal zelenou ze strany FIA na začátku února, odstartuje coby sezóna 2018/19 už letos v listopadu a čítá závody ve Španělsku (Jerez), Francii (Paul Ricard), Německu (Nürburgring), Nizozemí (Assen), Británii (Silverstone) a Portugalsku (Algarve) v říjnu 2018. Dvě další klání ještě nebyla definitivně potvrzena.

Víkendy sestávají z dvacetiminutového volného tréninku, hodinové kvalifikace, která je rozdělena na tři části a dvou závodů, každého na 60 km. Už se měla jet letos, ale auto muselo projít oficiálními crashtesty. Mezitím bylo upraveno z verze 2.0, která byla k vidění už na Autosportu v Birminghamu v lednu 2017 na současnou specifikaci 2.3. Šampionátu by se mělo zúčastnit 20 jezdců.

Auto si měl na Katalánském možnost vyzkoušet Tiff Needell, českým motoristickým fanouškům známý nejvíce jako moderátor pořadu Fifth Gear. Je to bývalý závodník, na Ensignu jel GP Belgie 1980 v Zolderu, větších úspěchů však dosáhl ve vytrvalostních závodech (třetí v Le Mans 1990 na Porsche 962) a britském mistrovství cestovních aut.

Tiff se ovšem svezl se závodní teslou jen krátce. Baterie vydržely pouze kolo a půl, pak se začaly přehřívat, auto zpomalilo a muselo do boxů. Needell přesto uvedl, že má skutečně solidní výkon i brzdy. V Barceloně panovalo také dost teplo, což není překvapivé. Nicméně problém s rychle rostoucí vysokou teplotou akumulátorů musí být vyřešen. Tiff si není úplně jistý, že nová série bude mít úspěch... No, uvidíme.

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
31. 7. 2018 13:27
Hmm
Tak to bude terno závod ... 2x na 60km ... kdy jezdec při testovací jízdě zaznamená přehřátí po necelých dvou kolech.

To mají říct rovnou, že závod bude o tom, komu se to přehřeje později a že to vlastně "vytrvalostní sprint na 60km" ... asi jediný na světě >:D
Avatar - JiRkA997CZ
12. 7. 2018 19:55
Re: No kto to mohol tušiť?
Das tu sedivou šipku s tečkama a dej reagovat
10. 7. 2018 21:49
Re: Rudé právo
Faakt? A s koľkými sa ti to už stalo, jebenko?
10. 7. 2018 10:38
Re: Rudé právo
tesla nesvolává, tesla rovnou hoří:)
10. 7. 2018 08:08
Re: Rudé právo
Souhlas, pomlouvaji jen tupci, co akorat nasednou do sve koktavky a hlavne ze to huli. Nekolikrat sem v ni sedel a jel, pro me to je kus techniky. Nerikam, ze je to ekologicke, nejak se to vyrabi vse, ale jde o tu alternativu predevsim. Eko auto z elektrickych udelali predevsim pisalkove a kdyz uz se chytli, tak je v tom automobilky nechavaji. Ale je to predevsim alternativni pohon. JInak me dostava, jak zadna jina auta na planete, co jsou na elektriku, nemaji zadne problemy, jsou proste dokonale :-) tady jeden priklad [odkaz] a nikde se nic nepise o tom, ze maji problemy a to pri svolavackach se resi jen neco. No jo nekdo hold jednu automobilku nema rad a plati dost novinarum :-) kdyz meli dost na pokuty v afere, maji i par susnu pro novinare.