29.3. 2017 Komerční článek

ZEDER už slovenské policisty přesvědčil, dokáže to i v Čechách?

 

Usínejte bez obav o svoje auto i Vy!

Ať už patříte mezi automobilové nadšence, kteří by nejraději postavili svou postel do garáže vedle svého čtyřkolového mazlíčka nebo k těm, kdo využívají auto pouze jako přepravní prostředek a občas zapomenou, kde ho vlastně na parkovišti nechali stát, máte pravděpodobně jedno společné – rozhodně nechcete, aby Vaše auto skončilo v rukou nějakého zloděje...

Odcizení vozu je citelný zásah do našich životů. Nemluvě jen o finanční stránce věci, zloděj nám s autem krade i kus našeho života. A bohužel se to v ČR stává každý den, několik krát. Proto je důležité věnovat zabezpečení vozu náležitou pozornost a zabránit zlodějům v jejich řádění. A toto systém ZEDER umí na 100 %. Přesně taková je totiž statistika vozů, které díky zámku volantu od firmy ZEDER zůstaly v rukou svých majitelů a odolaly pokusům o odcizení. Nepodařilo se ukrást jediné auto. Níže si můžete přečíst rozhovor s majitelem firmy ZEDER CZ, proč je tento produkt tak úspěšný.

Co je ZEDER a odkud pochází?

Po 12 letech úspěšném působení v Evropě, přichází tento revoluční systém i do České republiky. ZEDER je jedinečný systém zajištění vozidel, který si získal důvěru u svých zákazníků a to nejenom v Srbsku a na Slovensku, ale taky v jiných státech po celém světě. Prodáno bylo již více než 1 mil. kusů, což svědčí o jeho účinnosti a důvěryhodnosti. Tento unikátní výrobek vznikl za spolupráce srbské policie, ale taky ze zkušenosti samotných zlodějů. Informace získané z praxi byly použity k návrhu speciálního zámku. Po dobu jeho působení se v Bělehradě snížil počet krádeží aut o neuvěřitelných 95%. Více informací se můžete dozvědět z reportáže televize JOJ ze Slovenska:

Video

V čem spočívá jeho úspěch?

Na rozdíl od jiných mechanických zámků na trhu, které jsou zaměřeny na uzamykání řadicí páky nebo volantu, ZEDER zcela blokuje volantovou tyč čímž znemožní otáčení kol. Toto blokování znemožňuje ODTAŽENÍ druhým vozidlem, což je zásadní rozdíl proti jiným systémům.

 [600×455]

Co myslíte výrazem odtažením?

Běžnou praxí dnešních zlodějů je, že pokud se vozidlo nedá zprovoznit nejpozději za 8−10 minut na místě, kde stojí, je pro zloděje jednodušší a bezpečnější auto „přemístit“. Zaháknout auto za tažné lano a jednoduše ho odtáhnout.

Vy tedy tvrdíte, že se ZEDERem se to nemůže stát?

Nemůže! Zeder totiž nahrazuje funkci běžně montovaného sériového zámku volantové tyče, který je součástí každé spínací skříňky. Ten lze překonat lehce rozlomením takzvaným lamákem nebo šroubovákem. U ZEDERu podobný scénář nehrozí díky jeho masivní konstrukci, promyšlené montáži a dokonalému řešení zásadní části zámku, kterou činí samotná vložka.

Je instalace ZEDERu náročná? Zvládne ji i kutil?

Ne, instalaci provádíme pouze v našich speciálních montážních střediscích, kde pracují vyškolení technici. Produkt nelze zakoupit a instalovat po domácku. To by bylo i pro technicky zdatnějšího kutila příliš náročné. Ukázku montáže si ale můžete prohlédnout na následovném linku od našich Slovenských kolegů:

A co když se zloděj dostane k tělu zámku? Měl by možnost jej rozřezat a poškodit v něm vložku?

Ne, robustnost a použitý materiál znemožňuje jeho odstranění za použití ručního či aku nářadí. Jedná se o těžko řezatelnou, válcovanou, bezešvou ocel, která odolá jak zmražení dusíkem, tak i působení řezných nástrojů. Co všechno zámek Zeder vydrží, si můžete prohlédnout v následujícím testu, který provedl polský automagazín Automaniak.

Dobře, pokud tedy cesta tímto směrem nevede, pojďme se věnovat otázce klíče a zámkové vložky. Jaké má v tomto směru zloděj šance?

Žádné! Použitá vložka je stejná, jako se používá v trezorech. Zásadním rozdílem je, že se klíč navléká na ocelovou tyč umístěnou ve středu vložky. Ta zamezuje jakémukoliv navrtání nebo vniknutí cizích předmětů do vložky, jako jsou už zmiňované lamáky nebo trháky. Díky této kombinaci vložky a použitých materiálů jsme obdrželi nejvyšší hodnocení RC4 od strojírenského ústavu v Brně ze všech mechanických zámků na ČR trhu.

A co klíč?

Klíč je velmi specifický, neobsahuje žádné výstupky ani zuby, ale po obvodu jeho pláště jsou v různých výškách navrtané otvory různých průměrů, do kterých následně zapadají ocelové kuličky. Klíč nedisponuje žádným výrobním číslem a není evidován v žádné databázi, což zajišťuje 100% bezpečnost vůči jeho kopírování. V případě ztráty jednoho ze dvou originálních klíčů k Vašemu zámku, Váš starý zámek odkoupíme a namontujeme nový s originálními klíči za cenu samotné montáže. Chceme si být totiž jisti, že Váš klíč nikdo nenajde a vozidlo neukradne.

Opravdu férový přístup. Zatím jsem se s podobným nesetkal. Pokud se zámek nedá odstranit ani překonat přes klíčovou dírku, co když se zloděj rozhodne celou tyč volantu demontovat a nahradit druhou tyčí z vrakoviště?

I když si tento případ pouze těžko umím představit, demontáž při zamčeném ZEDERu není možná. V této poloze totiž nelze volantovou tyč demontovat.

A co moje bezpečnost? Nemůže se stát, že by se Zeder zasekl během jízdy?

Neexistuje způsob, a to ani teoretický, jakým by mohlo dojít k jeho náhodnému uzamčení za jízdy. Západka je proti náhodnému zamknutí volantu jištěna třemi způsoby.

Řeknu vám pravdu − Zeder mě přesvědčil, ale co jiné systémy? Proč bych neměl spát klidně, pokud mám dobrý alarm, případně pager nebo satelitní vyhledávaní?

Alarmy, hlavně ty sériově montované, zloděj dokonale zná a ví jak na ně. U elektroniky je vždy jen otázkou času, kdy se na trhu objeví nový dekodér a auto je pryč do 1-2 minut. Pokud však alarm zloděj opravdu nepřekoná na místě, auto je odvlečeno na laně i s houkajícím alarmem. Alarmy se staly za posledních 20 let zvukem velkoměst a nikdo už ani nevykoukne z okna. Na ulicích houkají obchody, trafiky, auta, prostě cokoliv.

A co tedy pager a GPS vyhledávač? Ty přece ukazují polohu, i když je vůz odvlečen lanem.

Bohužel ani tyto prostředky Vám auto nezachrání. Dnes se nachází na internetu mnoho stránek, kde je možné koupit rušičky s různou intenzitou na baterky, případně i na 12V automobilovou zástrčku. Zloděj ji zapne, když přichází k autu, a tím pádem jsou všechny signály odcházející od auta rušeny. Auto vám sebere bez problémů a rušičku vypne až kdy je auto rozebráno a najde se GPS skříňka, která signál vydává.

Co skryté vypínače?

Zloději nehledají místo, kde je schovaný vypínač, ale hledají kabel od vypínače nebo kontrolují pojistky, na které jsou třeba napojeny kabely vypínače. Můžou udělat přemostění elektrického proudu, pokud zjistí, který kabel je odpojen atd.

Jak vidím, elektronika tedy není překážkou, ale co další mechanické zámky, jako například ty, které se montují na řadicí páku, nebo takzvaně hokejky na volant, ty přece také zabraňují otáčení volantem.

Hokejka na volant má za prvé tu nevýhodu, že vám zabírá v autě místo a je účinná pro zloděje do 15 let. Pokud se totiž zapřu pořádně o volant nohou, rukama ohnu jeho horní část. A zámky řadicí páky spíš zloděje jen zpomalí, a možná mají svůj význam při první selekci aut na parkovišti. Když se ale zamyslíme nad možností ODTAHOVÁNÍ, u manuální převodovky nám stačí stisknout spojku a auto může byt vlečeno i se zařazenou rychlostí, a to několik stovek kilometrů. U automatu stačí vyšroubovat pojistku, která je volně dostupná. Pro profesionály takové zámky neznamenají překážku.

Vidím, že se v tom opravdu vyznáte. Většina lidí však řekne, mám auto pojištěné, a když ho zloděj bude chtít ukrást, naloží ho na odtahovku. V tomto případě vám ani Zeder nepomůže.

No víte, mám s pojišťovnami vlastní zkušenosti a vím, že jako obyčejný člověk budu první podezřelý z krádeže vlastního auta. Bylo totiž mnoho případů, kdy lidé nemohli platit leasing a radši prodali auto na díly, aby dostali z pojistky peníze, které už leasingovce splatili. Než se vyšetřování uzavře, trvá to minimálně tři měsíce až 1 rok a zatím vám pojišťovna nic nezaplatí. Do té doby si musíte auto půjčit, což stojí nemalé prostředky. Jasné je i to, že pokud vám ukradnou i 1 den staré auto, je malá šance, že dostanete celou hodnotu zpět a máte šanci koupit si stejně staré auto, ve stejné hodnotě a ve stejném stavu. Proto si myslím, že při ceně 7900 Kč nemáte o čem přemýšlet.

A krádeže odtahovkou? S odtahovkou zloděj nemá skoro žádnou šanci na útěk, když by byl nahlášen. Naopak při tažení vozidla druhým vozidlem, má zloděj při podobné honičce reálnou šanci utéct. Tažené auto zabrzdí, čím roztrhne vlečné lano, následně kradeným vozidlem překříží silnici, čímž blokuje průjezd policejního auta, přeskočí do Audi RS s výkonem 400 koní a s přehledem uteče. Proč by pak riskoval s odtahovkou?

Tak toto jsou opravdu přesvědčivá fakta.

Ano a jsou uvedena na základě policejních zkušeností. Myslím si, že ZEDER je momentálně jediné reálné řešení, jak své vozidlo ochránit před krádeží. Koneckonců, svědčí o tom i statistika neúspěšných krádeží vydaná Úřadem boje proti organizované kriminalitě SR, kterou najdete na našem webu.

Co na to moje pojišťovna?

Protože zámek ZEDER je držitelem certifikátu RC4, pojišťovny tradičně jeho montáž vítají a poskytují slevy na pojištění vozu. V Srbsku je ZEDER jediným akceptovaným mechanickým zámkem na trhu.

Jak je to se zárukou u nových vozů?

Montáž systému ZEDER nijak neporušuje záruční podmínky, které na Váš vůz uplatňuje jeho prodejce. Samotná firma ZEDER poskytuje pětiletou záruku na funkčnost svého zařízení a během záruční doby přebírá záruku na části vozidla, s kterými se manipulovalo.

 [600×219] Mojí poslední otázkou je kolik to stojí a kde mi systém ZEDER namontují?

Pro osobní vozidla všech značek je cena 7900 Kč vč. DPH. Pro dodávky a SUV platí cena 8900 Kč vč. DPH. Cena již zahrnuje montáž zařízení. Certifikované montážní střediska najdete po celé České republice.

Pokud Vás systém ZederLock zaujal, neváhejte se obrátit přímo na firmu ZEDER prostřednictvím jejich webových stránek www.zeder.cz.

Spolupracujeme s TipCars.com
Země Evropské unie neplánují svolání mimořádného summitu o brexitu Země Evropské unie neplánují svolání mimořádného summitu o brexitu

Prezidenti a premiéři sedmadvaceti zemí Evropské unie…

Další útok na Čechy v Afghánistánu. Atentátníci zranili pět vojáků, jednoho těžce Další útok na Čechy v Afghánistánu. Atentátníci zranili pět vojáků, jednoho těžce

V Afghánistánu bylo zraněno při útoku na hlídku pět…

Twitter ukázal, čím se údajně snaží ovlivnit voliče ruští a íránští trollové Twitter ukázal, čím se údajně snaží ovlivnit voliče ruští a íránští trollové

Sociální síť Twitter zveřejnila přes deset milionů…

Vynucená pauza pro řidiče i nouzové tlačítko pro pasažéry. Uber se zaměřil na bezpečí Vynucená pauza pro řidiče i nouzové tlačítko pro pasažéry. Uber se zaměřil na bezpečí

Alternativní taxislužba spouští balíček Safety Toolkit v…

 

Štítky Video

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

 





 
Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Včera

Mladoboleslavská automobilka při hledání názvů svých aut často hledala v latině. Dnes sází i na výrazy původních obyvatel Aljašky.




Blesk.cz

Kalouskova žena může vynést Kuberovi „trůn“. Zastaví ji ANO?

Kalouskova žena může vynést Kuberovi „trůn“. Zastaví ji ANO?

Nikdy nebyla situace v Senátu tak zamotaná, jako po právě skončených volbách. Na místo jednoho nejsilnějšího…

Německo prožijte stokrát a pokaždé jinak, na víkend i na dovolenou

Německo prožijte stokrát a pokaždé jinak, na víkend…

Jsou jako sousedé, kteří s plnými talíři zvou k bohatě prostřenému stolu. Sasko a jeho Drážďany servírují to…

 

iSport.cz

Šlápl na Sterlinga? Ramos se brání videem: Nemám k tomu co dodat

Šlápl na Sterlinga? Ramos se brání videem: Nemám k…

Tak jak to tedy bylo?! Po pondělním utkání Španělska s Anglií v Lize národů vzbudilo velké emoce počínání Sergia…

Úsměvy i objetí, Djokovič dorazil za Štěpánkem: Velký chlap si to zaslouží!

Úsměvy i objetí, Djokovič dorazil za Štěpánkem:…

Když nabídku kamaráda Radka Štěpánka uslyšel, neváhal ani dvě vteřiny. Srbský tenisový démon Novak Djokovič ve…

 

Reflex.cz

Boxerská mistryně světa: Nebojím se ničeho, Češi mě i tak posílají k plotně, můj úspěch tu nedocení

Boxerská mistryně světa: Nebojím se ničeho, Češi mě…

Box je její celoživotní láska. Fabiana Bytyqi vybojovala po letech tréninku titul profesionální mistryně světa…

Vědecká pravda, za kterou dostanete od hodných lidí přes hubu

Vědecká pravda, za kterou dostanete od hodných lidí…

Současný psychologický a biologický výzkum pokročil do takové hloubky, že v úplnosti rozmetal tradiční…