Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Škoda Fabia S2000 - nová naděje

Ondřej Láník
Diskuze (183)
Tisková zpráva neříká o nové studii mnoho. Místo konkrétnějších plánů je zde modrobílý showcar, který má být příslibem lepších zítřků značky Škoda ve světě automobilových soutěží...

Tisková zpráva neříká o nové studii mnoho. Prohlášení slibující konkrétní termín prvního startu nebo dokonce oficiální potvrzení ambicí s jakými se Škoda chce vrátit do světových rallye se novináři zřejmě zatím nedozví. Místo toho je zde modrobílý showcar, který má být příslibem lepších zítřků značky Škoda ve světě automobilových soutěží...

Fabia, která se světu poprvé představuje právě v Ženevě, se ukázuje nejen jako nový civilní model, ale také jako studie.

Představenstvo společnosti Škoda Auto v prosinci 2006 rozhodlo o tom, že značka bude dále rozvíjet více než 100letou tradici působení v motoristickém sportu. Na ženevském autosalonu tak mohou návštěvníci poprvé spatřit studii vozu S2000, která je náznakem, jak by další angažmá automobilky Škoda v rallye mohlo vypadat.

Studie Super 2000 vychází z hatchbacku druhé generace modelu Fabia a je navržena s ohledem na předpisy automobilové federace FIA pro stejnojmennou soutěžní kategorii. Právě třída S2000 bude se vší pravděpodobností divácky nejzajímavější kategorií rallyových soutěží – nabídne totiž velmi výkonná auta vyrobená s rozumnými náklady. Díky tomu si je budou moci dovolit pořídit i soukromé týmy a mladí talentovaní jezdci, a to na národní i mezinárodní úrovni.

Studie Super 2000 je dlouhá 3992 mm, její rozvor měří 2486 mm – těmito parametry odpovídá sériovému vozu Fabia. Zásadním rozdílem je ovšem použití pohonu všech kol, stejně jako instalace robustního ochranného rámu do interiéru vozu a aplikace řady modifikovaných komponentů podle pravidel třídy S2000.

První oficiální snímky ukazují automobil s výrazně rozšířenou karoserií s netypickou modrou barvou (dosud se Škoda prezentovala zelenými nebo zeleno-bílými speciály). Z původního vozu jsou převzaty jen některé díly (světlomety, maska, části prosklení), aby byla příbuznost s velkosériovým modelem jednoznačná. Vzadu je rozměrné přítlačné křídlo.

Vnější rozměry se proti nové sériové Fabii liší jen nepatrně, změnil se mj. rozvor. Počítá se pochopitelně s vpředu napříč uloženým motorem o objemu 2,0 l, který bude pohánět všechna kola. Vývoj speciálu by mělo dostat na starost vývojové centrum automobilky Škoda.

Soutěžní Fabia WRC první generace měla svůj sériový protějšek v modelu Fabia RS. Zatím jsme však na ženevském autosalonu konkrétní potvrzení příchodu nástupce Fabie RS nezískali.

V současné době je nejsilnějším agregátem modelové řady Fabia zážehový motor 1,6 16V (77 kW) resp. 1,9 TDI PD (77 kW). Předchozí generace byla nabízena jako komfortní výkonná motorizace mj. s benzinovým motorem 2,0 MPI (85 kW) a také jako sportovnější model RS s motorem 1,9 TD PD (96 kW) dodávaný se samostatným designovým konceptem a výjmečným postavením v rámci celé řady.

Ondřej Láník
Diskuze (183)
7. 3. 2007 13:33
Re: eee
Pastikari? Na SVK to nepoznam ale to potom budu asi pastEkari, nie? ;-) Blavakov tiez noazaj nemusim, mozno viac ako bratov cehunov ;)
7. 3. 2007 12:53
Re: eee
Ups, teraz mam pocit, ze strielas do nasich radov, lebo pastikari su obyvatelia BA ;-) Ale medzi tych nastastie nepatrim >:D
7. 3. 2007 00:12
Jeeeeje!
Celkom pekny "anglicak" >:-[]
6. 3. 2007 23:59
Re: eee
Vies co? Chod a "udelej se" tej tvojej Skodovke do vyfuku. Knedlozroute! :no:
6. 3. 2007 23:52
Re: eee
Ta obdivujem aky trpezlivy si taketo samozrejmosti vysvetlovat pridrbanym pepikom! Teda sorry, len jednemu nechapajucemu zakomplexovanemu pastikarovy!