Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Tata Elegante Concept – sedan na Indický způsob

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Na prvních řádcích tiskové zprávy společnosti Tata Motors se dočteme, že se jedná o největší Indickou a jedinou automobilku z této země, která vystavuje na autosalonu v Ženevě.

Letošní účast Tata Motors na autosalonu je desátá v řadě, a protože je to kulaté výročí, připravila si automobilka zajímavou studii čtyřdveřového sedanu. Automobil pojmenovaný Elegante Concept je postaven na nové firemní platformě. Jeho vnější rozměry jsou větší než u současné generace sedanu Indigo. Pod kapotou by měli být pohonné jednotky uloženy napříč a své místo by zde měli najít zážehové i vznětové čtyřválce o objemech od 1,4 litru až po 2,0 litru a také kompaktní benzínový V6. V nabídce motorů budou i turbodiesely se systémem common rail a variabilním časováním ventilů, které budou splňovat emisní normu Euro V. Motory mají mít výkon od 66 kW (90 k) až po 147 kW (200 k) a dosahovat točivého momentu až 280 Nm. O přenos výkonu na kola se postará šestistupňová manuální převodovka nebo automat. Tata Motors plánuje prodej tohoto modelu v sériové podobě i na evropském trhu a počítá s dosažením bezpečnostních a emisních standardů starého kontinentu. Sedan má mít také bohatou výbavu, zahrnující satelitní navigaci, Bluetooth, dešťový senzor nebo přední a zadní parkovací senzory.

Tata Motors v Ženevě vystavuje také model Tata Pick-up, který je po faceliftu vybaven turbodieselem o objemu 2,2 litru, disponujícím výkonem 103 kW (140 k) a splňujícím emisní normu Euro IV. Automobilka u tohoto modelu vyzdvihuje jeho bezpečnostní výbavu zahrnující například ABS a airbagy. Pick-up je nabízen s jednoduchou, dvojitou a prodlouženou kabinou v kombinaci s jedním ze dvou druhů pohonů, 4x2 nebo 4x4. Dalšími modely na stánku Tata Motors jsou Indica hatchback, Indigo SW a SUV Safari DiCOR.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
9. 3. 2007 13:21
Až na tu hrubku...
v titulku článku dobré... :o) tedy :yes: autu a :no: :no: :no: autorovi za neznalost pravopisu
9. 3. 2007 11:55
Re: Banghra Singh -p\>,
Ako jedna z prvych lastoviciek urcite paradicka, hoci celkovo su tvary az prilis jednoduche a hranate. Ale inak :yes:
Avatar - Pekelná Micinka
9. 3. 2007 10:32
Re: Banghra Singh -p\>,
Oprava, kus indického textu v názvu to nesežralo. Není to špatný - Indie je trochu něco jinýho než Čína. Pořád jsou tam zbytky impéria a to by se mohlo promítnout i do aut. Tohle je svébytné a hlavně ucelené auto. Ano, nepřináší nic novýho a i některý prvky "jsme už viděli", ale je to poskládané do vyváženého celku. Výhrady bych měl - jedna by směřovala na tu "hranu" mezi boční a přední částí, tady by to zasloužilo trochu jiné řešení a druhá k tvaru zrcátek, tyhle jsou trochu humpolácká, nějaké kompaktnější, dynamičtější řešení by to zasloužilo. Ale celkově je to bod pro Tátu, protože je vidět, že i po šichtě v čajové lisovně se dá udělat relativně pěkné auto. :yes:
Avatar - Pekelná Micinka
9. 3. 2007 10:30
Banghra Singh -p\>,
Není to špatný - Indie je trochu nco jinýho než ína. PoYád jsou tam zbytky impéria a to by se mohlo promítnout i do aut. Tohle je svébytné a hlavn ucelené auto. Ano, nepYináší nic novýho a i nkterý prvky "jsme už vidli", ale je to poskládané do vyváženého celku. Výhrady bych ml - jedna by smYovala na tu "hranu" mezi bo ní a pYední ástí, tady by to zasloužilo trochu jiné Yešení a druhá k tvaru zrcátek, tyhle jsou trochu humpolácká, njaké kompaktnjší, dynami tjší Yešení by to zasloužilo. Ale celkov je to bod pro Tátu, protože je vidt, že i po šicht v ajové lisovn se dá udlat relativn pkné auto. :yes: