Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Známá auta v netradičních podobách: Východní exoti s jinými emblémy

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Badge-engineering, tedy auta prodávaná pod vícero značkami, není žádnou novinkou. Funguje stále a daří se mu. I na východ od nás, bližší, či ten opravdu daleký.

Mnohé automobilky uplatňují na rozličných trzích různé strategie a nám dobře známé vozy zde prodávají, či dokonce rovnou vyrábějí s jinými logy. Většinou jde o koncernové, respektive alianční značky, ale i poskytnuté licence. Záleží na konkrétní zemi, kde má ten který emblém tradici. Prvotní snahou je pochopitelně šetření nákladů. Které z tohoto pohledu zajímavé vozy jsou aktuálně po světě v nabídce, případně ještě donedávna byly? Vybrali jsme pět z nich.

Daihatsu Altis (Toyota Camry)

Daihatsu je známé zejména svými malými vozy a teréňáky, v 90. letech značka oficiálně působila i v České republice. Z Evropy se ale stáhla, protože zde neměla továrnu a její auta podléhala clu, což je samozřejmě prodražovalo. Nyní už ji kompletně vlastní Toyota. Od roku 2001 na japonském trhu nabízí velký model Camry také se stylizovaným D ve znaku pod názvem Altis. Překvapivě jde tedy o již poměrně dlouhou tradici. Aktuální generace se pod tímto názvem představila před několika dny. Daihatsu ji nabízí pouze v hybridní verzi s dvouapůllitrem a elektromotorem o kombinovaném výkonu 155 kW. Stojí v přepočtu 703 tisíc korun.

Mahindra Verito (Dacia Logan)

Renault vyvinul první generaci Loganu jako nenáročný vůz pro méně rozvinuté trhy, nakonec se prosadila i jinde... Sedany a dlouhé kombíky se u nás prodávaly se znakem Dacie, obvyklé bylo ale i logo mateřského výrobce. Vlastně pořád je, protože třeba v Rusku koupíte první Logan pořád. A nejen tam. Renault uzavřel partnerství s indickou firmou Mahindra & Mahindra. V dubnu 2010 jeho podíl vykoupila, ale pokračuje v licenční produkci, jen se z Loganu stalo Verito, které v červenci 2012 dostalo novou chromovanou masku.. Zajímavá je verze Vibe, dodávaná od června 2013. Jde o notchback s kratičkou stupňovitou zádí skrytou za svébytnými svislými koncovými světly. Marketing ji prezentuje jako sportovnější alternativu klasického sedanu. Víko zavazadelníku se nevyklápí spolu se sklem.

Mitsubishi Dignity/Proudia (Infiniti M/Q70/Nissan Cima)

V portfoliu japonských výrobců na jejich domácím trhu panuje tak trochu zmatek již dlouhá léta. Nicméně nabídka exportní luxusnější divize Infiniti tam nese většinou logo mateřského Nissanu, což zní logicky. Poslední generace série M (Y51), před čtyřmi lety přeznačená na Q70, má svůj japonský ekvivalent v řadě Cima s vycházejícím sluncem ve znaku. Jenže stejný model nabízelo ještě nedávno i Mitsubishi pod názvem Dignity, a to v konkrétně v letech 2012-2016. Šlo o hybrid s vidlicovým šestiválcem Nissan 3,5 l. Sesterská Proudia měla motory V6 2,5 a 3,7 l bez elektrické jednotky. „Dárce“ zajišťoval i produkci v továrně Tochigi.

Renault Pulse (Nissan Micra)

Micra K13 byla již nahrazena novou větší generací, která se natáhla ke čtyřem metrům. Sympaticky baculatého předchůdce si však mohou koupit Indové se znakem Renaultu a názvem Pulse, a to už od ledna 2012. Jde o přestylizovanou první verzi modelu Micra/March, tedy před faceliftem. Pulse je aktuálně v nabídce se zážehovým motorem XH5 1,2 l a vznětovým 1.5 dCi. Pětidveřové hatchbacky vyrábí Renault India Private Ltd. v Čennaí.

ZAZ Sens/Lanos/Chance (Daewoo Lanos)

Daewoo Lanos platil za poměrně spolehlivé auto podle vzoru „co v něm není, nemůže se rozbít“. Baculaté tvary od Italdesignu před dvěma dekádami docela zaujaly. Jeho kariéra v Evropě, tedy hlavně na západ od hranic bývalého SSSR byla poměrně krátká, jen v Polsku jej nejdříve montovala a později vyráběla varšavská FSO, a to až do roku 2008. I když Daewoo Motor dávno padlo a dnes je z něj divize General Motors, Lanosy z linek nezmizely. Jsou pozůstatkem spolupráce jihokorejského výrobce a ukrajinského Záporožského automobilového závodu. Dosud nesly různé názvy (původní, Chance i Sens) a sedany a hatchbacky doplňuje zajímavá užitková verze... Dodává se vlastní motor MeMZ 1,3 l, evoluce z Tavrie a patnáctistovka z originálu.

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Avatar - euro89
17. 7. 2017 09:20
Re: Posledni fotka
Pekny, diky. Dokonce ani nelezi az tak moc na vychode, jak jsem cekal...
17. 7. 2017 09:01
Re: Posledni fotka
Kamianets-Podilskyi
[odkaz]
Avatar - Barrichello
16. 7. 2017 13:19
Re: Zlatě za naše auta
aneb at žijí tuctovky co potkáš na každým rohu vid >:D >:D
Avatar - 3_diamanty
16. 7. 2017 11:44
z europskych kuskov
ma hned napadol seat exeo co by audi A4 ;-) ...
16. 7. 2017 10:58
Zlatě za naše auta
tyhle předimenzovaný káry se mi teda moc nelíbí, jsem radši na jednoduchou klasiku. Altis je teda hezká limuzínka, ale třeba to verito, to je hnus velebnosti. Zlatě v bazaru, když se podívám na výběr Mondeo, Superby, a jiný limuzínky, úplně stačí