Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

21. ROČNÍK ADAC RALLY DEUTSCHLAND

Michal Hochman
Diskuze (1)
Německá rally byla strhujícím soubojem mezi Loebem a Burnsem o vítězství, když v cíli činila ztráta Burnse na vítěze "pouhých" 14 vteřin...

22.- 25. srpna 2002

10. Podnik 2002 FIA World Rally Championship for Drivers


10. Podnik 2002 FIA World Rally Championship for Manufacturers

4. Podnik 2002 FIA Junior World Rally Championship (Super 1600)

Povrch asfalt/šotolina

I. Etapa (148,12 km) 23. Srpna 2002

07: 58 SS 1 DHRONTAL 1 12,42 km vítěz RZ M. Grönholm 88,0 km/h
08: 49 SS 2 SCHONES MOSELLAND 1 23,82 Km vítěz RZ S. Loeb 100,8 km/h
09: 32 SS 3 MOSELWEIN 1 22,28 km vítěz RZ S. Loeb 99,7 km/h
12: 10 SS 4 DHRONTAL 2 12,42 km vítěz RZ S. Loeb 88,7km/h
13: 01 SS 5 SCHONES MOSELLAND 2 23,82 Km vítěz RZ S. Loeb 102,8 km/h
14: 09 SS 6 STAIN UND WEIN / FELL - RUWERTAL 1 15,80 km vítěz RZ S. Loeb 110,8 km/h
16: 37 SS 7 MOSELWEIN 2 22,28 km RZ byla zrušena pro potíže s diváky
17: 40 SS 8 STAIN UND WEIN / FELL - RUWERTAL 2 15,80 km vítěz RZ S. Loeb 111,2 km/h

Černý kůň soutěže Sebastian Loeb ve vedení!

Po loňském vítězství vozů Citroen se v letošním roce pasoval tým Citroenu do role černého koně a má ztrpčovat soutěž továrnímu týmu Peugeot. Pro zranění nestartoval Panizzi, který v letošním roce má poměrně dobře rozjetou sezónu, jeho náhradníkem je Rovanpera. Burns, touží konečně po prvním uznaném vítězství a Grönholm se snaží udržet svůj náskok v průběžném pořadí. M. Kahle nahrazuje na domácí soutěži R. Krestu, na startu se objevuje i česká posádka Kopecký-Schovánek.

První rychlostní zkoušku vyhrává Grönholm, ve stejném čase dojíždí první RZ i Burns. Na třetím místě se poněkud pomalu rozjíždí Loeb, tradičně ze zadních pozic začíná trojka Fordu Sainz (4), McRae (5), Martin (10). Solberg začíná ze šesté pozice, jezdci Škodovky začínají v druhé desítce, Eriksson (12), Gardemeister (15), Kahle (17). Na slušném 25. místě dojíždí Kopecký. Poměrně tragicky začíná soutěž pro Subaru, když Mäkinen, utrhl páku ruční brzdy, a Mörtl ztrácí s uraženým kolem. Druhá RZ je už ve znamení útoku vozů Citroen. Vyhrává Loeb, a ztrácí na čelo průběžné kvalifikace pouhou jednu vteřinu (+1,1). Grönholm sice vede, útočí na něj Burns a na čtvrté místo se propracoval Bugalski. V domácí soutěži dojíždí RZ na čtvrtém místě Schwarz a to jej posouvá na osmé místo. Kopecký, který jede bez respektu k špičce se posouvá na 21 pozici průběžného pořadí. Třetí RZ vyhrává opět Loeb a jde do vedení, druhý je Burns (+11s), na třetí pozici se propracoval takticky jedoucí Solberg (+31s). Bugalski (+32,7) si udržuje čtvrtou pozici a McRae (+35,9) začíná stíhající jízdu, je pátý. Potíže s hydraulikou odsunuli Grönholma (+46,3s) na šesté místo a to ještě dostal 30 s penalizaci v servisní zóně. Odstupuje Puras pro potíže s elektrikou, první ztrátu zaznamenala i Škoda, když pro poruchu motoru odstoupil Kahle (15). Penalizaci dostává Mörtl 60s, Mäkinen 10s a Kopecký se po potížích s vozem propadá na 63 místo a následně obdržel ještě 10s penalizace v SZ. Čtvrtou RZ vyhrává Loeb, druhý dojíždí Grönholm, v servisu musí měnit převodovku a nabírá další penalizaci 30s. Další místa se nemění. Po třetí rychlostní zkoušce, zajel skvěle i čtvrtou RZ Thiry (+55,4), posouvá se na osmé místo. Solidně jede Loix (9), který se dostal před Schwarze (10) a Kopecký zajel v RZ 20 čas. Pátá RZ je ve znamení potíží s diváky a je na čas přerušena. Vyhrává, kdo jiný, Loeb, na druhém místě dojíždí Bugalski (0,02), který se tak posouvá na třetí průběžnou pozici za Burnse. Skvěle zajel RZ Grönholm a jde na čtvrté místo, posouvá se také Loix (7), který dojel na RZ čtvrtý. Pro potíže s převodovkou končí Arai, stejně tak jako Kopecký.

V šesté RZ se po technických potížích propadá opět Grönholm (8), a čelo závodu se posouvá o místo dopředu za vedoucího Loeba. Odstupuje A. McRae po potížích s turbem, na sedmé pozici je Loix, osmý jede Schwarz. Jezdci týmu Škoda jedou na 12 místě Gardemeister, 17 je Eriksson. Sedmá RZ byla pro potíže s diváky zrušena. Osmá RZ určila pořadí po první etapě, potíže s motorem měl ještě Loix, který se tak propadl na osmé místo. Skvěle si vedl Loeb, který kromě jedné RZ vyhrál všechny zbývající. Původně pátý Solberg byl penalizován a propadl se na desátou pozici. Jezdci týmu Škoda dokončili první etapu na 11 místě Gardemeister + 02'36"3 a Eriksson na 15 místě + 04'36"6.

Průběžné pořadí po I. etapě

1. Sebastian Loeb Citroen Xsara WRC Průměrná rychlost 100,4 km/h
2. Richard Burns Peugeot 206 WRC + 00'27"0
3. Philippe Bugalski Citroen Xsara WRC + 00'49"0
4. Colin McRae Ford Focus WRC 02 + 01'10"4
5. Marcus Grönholm Peugeot 206 WRC + 01'26"8
6. Armin Schwarz Hyundai Accent WRC + 01'29"6

II. Etapa (164,5 km) 24. Srpna 2002

09: 30 SS 9 MAIWALD 1 18,73 km vítěz RZ M. Grönholm 99,5 km/h
09: 58 SS 10 PANZERPLATTE 1 35,56 km vítěz RZ M. Grönholm 99,5 km/h
12: 38 SS 11 MAIWALD 2 18,73 km vítěz RZ M. Grönholm 103,4 km/h
13: 06 SS 12 HAHLKREUZ 8,31 km vítěz RZ R. Burns 102,0 km/h
13: 29 SS 13 ERZWEILER 1 20,87 km vítěz RZ S. Loeb 96,7km/h
16: 04 SS 14 PANZERPLATTE 2 35,56 km vítěz RZ M. Grönholm 103,3 km/h
16: 52 SS 15 ERZWEILER 2 20,87 km vítěz RZ S. Loeb 101,4km/h
19: 17 SS 16 SUPER SPECIALE ST. WENDEL 1 5,81 km vítěz RZ M. Grönholm 96,6 km/h

Kdo vyhraje své letošní první vítězství S. Loeb nebo R. Burns?

Druhé dějství podle předpokladu zamíchalo pořadím. Na start již nenastupuje Loix, kterého v první etapě trápil motor. Prudký déšť v kombinaci s hlínou a panely vykonal své. Stíhající jízdu začal famózně Grönholm, když v deváté RZ druhého Burnse porazil o neuvěřitelných třináct vteřin (+13,1), a vedoucího Loeba o dvacet (+20,0), posouvá se na třetí pozici před C. McRae. První obětí deště se stává Mörtl, když naráží do stromů a musí odstoupit. Bez potíží nejsou ani další jezdci. Schwarz dostává hodiny, Bugalski (4) při drobné kolizi poničil záď a spodek vozu RZ dokončil ale musel odstoupit. Drobným potížím se nevyhnul ani Loeb, který se několikrát dostal do smyku, a ztrácí ze svého náskoku. V desáté RZ pokračuje stíhací jízda Grönholma, který stahuje náskok na Burnse (z +46,7 na +29,0). Schwarz který udělal několik drobných chybiček, se snažil dohnat ztrátu, ale 2 km před cílem havaroval a jeho veletoč skončil zraněním. Potíže má i C. McRae, který na mokré vozovce neubrzdí svůj vůz a končí v únikové zóně. Po desáté RZ je tedy pořadí následující: 1. Loeb, 2. Burns (+30,2), 3. Grönholm (+59,2), 4. C. McRae (+1.38,7), 5. Solberg (+1.51,9), 6. Thiry (+2.09,9). Jedenáctá RZ je konečnou pro Solberga, který při klesání přejezdu na panely dostává smyk, následně hodiny a ničí nejen pravé zadní kolo, ale celý podvozek. Hodiny dostává i Loeb, dojíždí RZ na sedmé pozici a ztrácí ze svého náskoku na Burnse. Skvěle zajel i Sainz, a posouvá se na pátou pozici před Thiryho. Z jezdců týmu Škoda jede na osmém místě Gardemeister se ztrátou (+01,5) na Martina (7), Eriksson je čtrnáctý. Nečekaně začíná útočit Mäkinen, který ve dvanácté RZ dojíždí druhý za Burnsem, a posouvá se na desátou pozici. Čelo závodu se nemění, potíže má Eriksson, v úvodu dne se zlomeným kardanovým hřídelem, v RZ ho potrápily čtyři defekty. Čtrnáctá RZ je pohromou pro tým Škoda, když havaruje Gardemeister a pro zničený chladič musí odstoupit, ve hře má už pouze jediný vůz. Patnáctou RZ vyhrává Loeb, zvyšuje tak náskok druhého Burnse (+18,6) a třetího Grönholma (+35,3). Překvapivě se drží na sedmé a tedy i bodované pozici Delecour na Mitsubishi, který svádí boj s Martinem, před kterým má náskok na Martina dvě vteřiny (+2,6). Poslední RZ druhé etapy nic nemění na celkovém pořadí bodované šestky. Na sedmou pozici se probojoval Martin před Delecoura (8), devátý byl Mäkinen, desátý Rovanpera. Eriksson přes potíže dokončil etapu na dvanáctém místě.

Průběžné pořadí po II. etapě

1. Sebastian Loeb Citroen Xsara WRC Průměrná rychlost 100,0 km/h
2. Richard Burns Peugeot 206 WRC + 00'10"0
3. Marcus Grönholm Peugeot 206 WRC + 00'25"4
4. Colin McRae Ford Focus WRC 02 + 02'14"8
5. Carlos Sainz Ford Focus WRC + 02'44"9
6. Bruno Thiry Hyundai Accent WRC +03'21"1

III. Etapa (102,93 km) 25. Srpna 2002

08: 10 SS 17 PETERBERG 1 15,03 km vítěz RZ S. Loeb 111,0 km/h
08: 38 SS 18 ST. WENDELER LAND 1 17,71 km vítěz RZ R. Burns 121,1 km/h
09: 11 SS 19 BOSENBERG 1 15,82 km vítěz RZ S. Loeb 124,1 km/h
11: 16 SS 20 PETERBERG 2 15,03 km vítěz RZ R. Burns 110,6 km/h
11: 44 SS 21 ST. WENDELER LAND 2 17,71 km vítěz RZ R. Burns 121,1km/h
12: 17 SS 22 BOSENBERG 2 15,82 km vítěz RZ S. Loeb 124,1 km/h
13: 40 SS 23 SUPER SPECIALE ST. WENDEL 2 5,81 km vítěz RZ R. Burns 96,4 km/h

Bitvu vyhrál Sebastian Loeb

Poslední dějství prvního ročníku německé rally bylo strhujícím soubojem mezi Loebem a Burnsem o vítězství, když v cíli činila ztráta Burnse na vítěze "pouhých" 14 vteřin a marným bojem o bodované místo mezi Škodou a Mitsubishi. Prvním odpadlíkem třetí etapy byl německý jezdec Kremer, který vylétl z trati. Rychlostní zkoušku vyhrál Loeb o dvě vteřiny (+1,9) před Burnsem. Osmnáctou rychlostní zkoušku vyhrál Burns a snížil náskok na Loeba na osm vteřin (+8,1). V devatenácté rychlostní zkoušce havaroval Rovanpera (11), dokončil RZ ale v následující RZ musel odstoupit. Po 19 RZ se vytvořilo pořadí které se téměř nezměnilo. 1. Loeb, 2. Burns (+13,3), 3. Grönholm (+1.03,5), 4. C. McRae (+02.58,7), 5. Thiry (+04.22,9), 6. Martin (+04.54,3). Dvacátou RZ vyhrál Burns, pouze o jednu vteřinu před Loebem, útočil však Mäkinen (7), na Martina (6) a stahoval jeho náskok. Grönholm (3) a C. McRae (4) jeli v celku v pohodě, protože odstupy mezi sebou měli poměrně velké a k posunu v umístění by musela přijít velká chyba soupeře či technické problémy. V jednadvacáté RZ snížil Burns ztrátu na dvanáct vteřin ale v následující ztráta vzrostla na +14,7 vteřiny a v poslední krátké speciálce ztráta činila konečných +14,3 vteřiny. Burns tedy opět nedosáhl na první letošní vítězství s vozem Peugeot. Mäkinen (7) sice statečně bojoval o jeden bod do mistrovství jezdců, po 22 RZ byla jeho ztráta pouhých 5 vteřin, ale v poslední RZ už neměl čas se posunout vpřed. V posledních RZ ještě útočil Martin (6) na Thiryho (5) ale ztráta v poslední RZ byla 14,2 vteřiny. Poměrně překvapivé bylo umístění Delecoura (9), který pro svůj tým nejenže dokončil soutěž, ale vybojoval tolik cenný bod do hodnocení týmů, a bodově se tak dotáhlo Mitsubishi na Škodu. Na osmém místě dojel Sainz, a statečný výkon, žel bez bodového efektu předvedl Eriksson, který doje na desátém místě.

21. ROČNÍK ADAC RALLY DEUTSCHLAND

Konečné pořadí jezdců

1. Sebastien Loeb Citroen Xsara WRC 10 bodů Průměrná rychlost 103,9 km/h
2. Richard Burns Peugeot 206 WRC 6 bodů + 00'14"3
3. Marcus Grönholm Peugeot 206 WRC 4 body + 01'19"1
4. Colin McRae Ford Focus RS WRC 02 3 body + 03'45"3
5. Bruno Thiry Peugeot 206 WRC 2 body + 05'18"8
6. Markko Martin Ford Focus RS WRC 02 1 bod + 05'33"0

21. ROČNÍK ADAC RALLY DEUTSCHLAND

Konečné pořadí týmů

1. Peugeot 16 bodů (1+2. místo)
2. Ford 7 bodů (3+4. místo)
3. Subaru 2 body (5. místo)
4. Mitsubishi 1 bod (6. místo)

Plakáty z Rally Deutschland naleznete zde >>>

Michal Hochman
Diskuze (1)