Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

9ff GT9: upravené Porsche překonalo Bugatti Veyron

Diskuze (11)
Bugatti Veyron získalo po SSC Ultimate Aero Twin Turbo dalšího přemožitele v maximální rychlosti. Supersport GT9 od německého úpravce 9ff, postavený na bázi Porsche 911 GT3, dosáhl rychlosti 409 km/h.

9ff GT9 konstrukčně vychází z Porsche 911 GT3. Přepracovaný šestiválcový motor s protiběžnými písty má dvě turbodmychadla a objem zvětšený na 4010 cm3. Výkon je 726 kW při 7850 ot./min, točivý moment vrcholí hodnotou 964 Nm při 5970 ot./min. Motor je uchycen na pomocném rámu z karbonu a kevlaru. Výkon se přenáší na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku. Pneumatiky Continental navržené pro vysoké rychlosti mají vpředu rozměr 235/35 ZR19 vpředu a 325/30 ZR19 vzadu.

Pro větší stabilitu a lepší aerodynamiku byl rozvor prodloužen o 30 cm a karoserie je o 12 cm nižší. Pohotovostní hmotnost je díky použití kompozitních materiálů pouze 1326 kg. Zespodu je karoserie kompletně zakryta karbonovými a dřevěnými pláty. Stlačený vzduch je chlazený vodou, proto GT9 vystačí s jediným otvorem pro chlazení v předním nárazníku. Záď má zcela nový tvar s integrovaným spoilerem a dřevěným difuzorem. Motor je kvůli lepšímu odvádění teplého vzduchu zezadu odkrytý.

Rekordní jízda proběhla za účasti redaktora časopisu AutoBild Sportscars 10. dubna ve 14 hodin na trati v Papenburgu. 9ff GT9 při měření podle GPS dosáhl rychlosti 409 km/h, což je o 2 km/h více než je schopný jet Bugatti Veyron. Oficiálně nejrychlejším produkčním autem nadále zůstává SSC Ultimate Aero Twin Turbo, které loni v září dosáhlo při dvou měřeních průměrné rychlosti 411,76 km/h.

Diskuze (11)
Avatar - da_b0mb
13. 5. 2008 09:50
Trochu soudnosti a vkusu...
...by neskodilo. Ale tak pro křižovkáře nebo milovníky piškvorek je ten interier dobrej ;-)
13. 5. 2008 05:44
Jarda s Bertonakem
No neco tak obludnyho by nezvladli ani ti dva. Ale mozna to ma byt jen prispevek na vystavku "to nejhorsi z tuningu". Potom ale nechapu, jak muze nekoho vubec napadnout vyslovit jmeno Veyrona v souvislosti s touto skladackou. 400 by slo asi prekonat i ve 120, kdyby za ridice posadili motor z vylitanyho Migu-21, ale co z toho?
Pokazde, kdyz budes chtit trochu pohnout sedackou, abys vytahl sadu klicu a kdyz se ti v tech snovych 409 zapletou nohy do dratu pod palubkou, bude ti jedno, ze ti chybi zadni celo...
Avatar - ROBERTOO
12. 5. 2008 22:23
Re: Pres 400 km/h
Úplne tu s vami súhlasím.Veyron je taký malý technický zázrak s pohľadu konštrukcie.Je síce zložitá,ale prispôsobená na všetky druhy jazdenia.Neviem si predstaviť toto "Porsche" zobrať do mesta na cesty.Vy hej?Veď by som mal problém,ako už bolo povedané nasadnúť,a asi by som po vystúpení veľmi vážne uvažoval o jeho predaji,pretože ten podvozok musí byť dosť tvrdý.
Niekde som čítal pekné prirovnanie o Veyrone a Aero-e TT,že ak sa vaša babička rozhodne prekonať 400km/h v Bugatti,tak nemá problém.Ale ak si vezme Aero,musí k tomu prirátať prilbu,kombinézu,rukavice,tréning na ovládanie toho auta a mnoho vecí,ktoré vo Veyrone nepotrebujete.
Suma sumárum,pre mňa bude Veyron symbolom rýchlosti a istej neprekonateľnosti. :-!
12. 5. 2008 18:57
Re: A smysl?
Tuningová firma a úsporné motory? Trochu naivní ne. Jeho cílem bylo pokořit 400km/h. To je smysl celého vozu.
Jde zkrátka o soukromníka, který si staví vozy podle sebe. Ty si však to ekologické vozítko postavit můžeš.
12. 5. 2008 12:46
Re: Pres 400 km/h
uplne presne suhlasim.Veyron je "kazdodenne" pouzitelne auto,ale do tohoto mas problem koli klietke nasadnut.asi im nedoslo ze nie je problem (az taky) prekonat 402,ale urobit auto s kt mozes normalne jazdit,a popripade niekedy tomu riadne osolit.taketo preteky mi propadaju asi ako ked sa 45kilovy postavis vedla Schwarzenegera a povies - som rovnako vysoky ako on.nie je lepsi odo mna ;-)