Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Abt Sportsline ve Frankfurtu 2009

Polo
Polo
Polo
TT RS
21 Fotogalerie
Německý specialista na koncern VW tentokrát zaměřit svou pozornost především na značku Audi, nechybí ale ani tuning novinky od Volkswagenu.

ABT Audi R8 V10

Audi R8 5,2 FSI quattro, jehož pohonná jednotka má původ v Lamborghini Gallardo LP560–4, má v sérii výkon 386 kW (525 koní) a točivý moment 530 Nm. Po zásahu ABT Sportsline se výkon zvedl na 441 kW (600 koní). Nárůst výkonu se projeví na zvýšení maximální rychlosti z 316 na 322 km/h a čas potřebný k akceleraci z 0 na 100 km/h se zkrátí o desetinku na 3,8 s.

Krom vyššího výkonu nabídne Abt Sportsline i nové nastavení podvozku a akusticky vyladěný výfukový systém se zajímavě umístěnými koncovkami. Pro karoserii je připraven přední nárazník s nově tvarovanými vstupy vzduchu, na bocích jsou nástavce prahů a nové vstupy vzduchu. Změnám neunikla ani záď, kde je nový nárazník a spoiler a R8 teď stojí na 20palcových discích.

ABT Audi TT RS

Sériové Audi TT RS disponuje výkonem 250 kW (340 koní), dostupným od 5400 do 6500 min-1, zatímco točivý moment nabízí své maximum 450 Nm v širokém rozmezí od 1600 do 5300 otáček min-1. Tyto hodnoty ve spojení s pohonem všech čtyř kol a šestistupňovou manuální převodovkou se postarají o zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,6 s u kupé a 4,7 s u roadsteru. Maximální rychlost obou karosářských verzí je elektronicky omezena na 250 km/h a na přání může omezovač zasahovat až při 280 km/h.

Společnost ABT nabízí zvýšení výkonu přeplňovaného pětiválce prostřednictvím přeprogramování řídicí jednotky motoru a úpravy chladicího systému. Výsledkem je nárůst o 59 kW na 309 kW (420 koní). TT RS s takovýmto výkonem akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,3 s a jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 282 km/h. Na exteriéru upraveného vozu je zbytečné hledat nové karosářské díly, vnější změny se totiž omezují pouze na montáž nových kol z lehkých slitin.

ABT Volkswagen Polo

Nový VW Polo stále ještě patří k novinkám v modelové řadě wolfsburské automobilky, takže není divu, že na něj zatím mnoho tuningových modifikací neseženete. ABT Sportsline je tak nyní jedním z prvních, jenž se tomuto autu věnuje.

Německý úpravce se dosyta vyřádil především na novém turbodieselu o objemu 1,6 l. Aby také ne, tuning jednotek s turbem je poměrně snadná věc. Verze se sériovými 55 kW má po zásahu ABT výkon 66 kW, zatímco fabrická 66kW verze posílila na 81 kW. A konečně nejsilnější 77kW verze „tédéíčka“ se vyšplhala na zajímavých 96 kW. Ale ani k přeplňovanému benzinovému 1,2 TSI se německý tuner nezachoval macešsky a vydoloval z původních 77 kW výkon stejný jako v případě nejsilnějšího dieselu – 96 kW.

Na polo si můžete pořídit dále speciální 18" kola, středem vyvedenou dvojitou koncovku výfuku v modifikovaném nárazníku a střešní spoiler. K dispozici jsou i snížené sportovní pružiny. Kabina byla pojata dost střídmě, ABT nabízí pouze vlastní hlavici řadicí páky a koberečky.