Acura NSX končí, nástupce zatím neznámý

Acura (Honda) NSX, jež se kromě oficiálních titulů udělených některými motoristickými magazíny jako např. „Automobil roku“ či „Design roku“, stala rovněž nejdražším japonským automobilem na americkém trhu, na konci letošního roku skončí. Odchod se plánuje delší dobu, avšak nikoliv kvůli špatným prodejním výsledkům, i když 1940 prodaných modelů z roku 1991 je minulostí, ale především přísnějším emisním normám, jež začnou platit v Americe, Evropě a Asii v roce 2006.
Během patnáctiletého života se NSX stala symbolem pokrokového japonského sporťáku takřka kompletně vyrobeného z hliníku, se silným moderním motorem a emocionálním designem. Šestiválec uložený napříč za zadní nápravou produkuje výkon 188 kW při 6800 ot./min či 206 kW při 7300 ot./min. Nejvyšší rychlost činí 260 resp. 270 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h 7,5 resp. 5,7 s. Ukončením produkce NSX ovšem nekončí éra sportovních automobilů Hondy/Acury.
Vedení automobilky potvrdilo, že počítá s nástupcem NSX. Podle Johna Mendela, viceprezidenta společnosti, je na technické podrobnosti příliš brzy, ale nový model bude znamenat stejný průlom, jako ten současný, představený v létě 1990. Prozatím se musíme spokojit se studií, kterou Honda/Acura ukazuje na mezinárodních autosalonech více než rok.