Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
ADAC Rally Deutschland bude velkou neznámou

ADAC Rally Deutschland bude velkou neznámou Zdroj: acz

ADAC Rally Deutschland bude velkou neznámou

redakce AUTO.CZ
Německá ADAC RALLY je typickou rally, o které se dá říct, jednou jsi nahoře, jednou dole, jednou nahoře, jednou...

21. ROČNÍK ADAC RALLY DEUTSCHLAND
PREVIEW

22.- 25. srpna 2002

10. Podnik 2002 FIA World Rally Championship for Drivers

10. Podnik 2002 FIA World Rally Championship for Manufacturers

4. Podnik 2002 FIA Junior World Rally Championship (Super 1600)

Povrch asfalt/šotolina

Německá ADAC RALLY je typickou rally, o které se dá říct, jednou jsi nahoře, jednou dole, jednou nahoře, jednou... První ročník se konal v roce 1982 za euforie skvělých úspěchů Německých jezdců jak v Evropský, tak i Světových Šampionátech, kteří vévodili MS a ME v první polovině osmdesátých let. Výkony E. Webera, W. Röhla, J. Kleinta, a především "sportovního nářadí" jako byli závodní speciály, legendární Porsche 911, BMW, Opel Ascona 400, Opel Kadett, Mercedes, VW Golf GTI a samozřejmě Audi zakladatel "quattro", které ovlivnilo soutěžní speciály až do dnešní doby. Zvláštností této rally bylo, že nebyla příliš oblíbená, přesto se na jejím startu hlavně v počátku objevovala slavná jména. Byl to jakýsi "melouch" Mistrů a Exmistrů Světa. Stala se nedílnou součástí Německého šampionátu a v letech 1990 až 1992 byla součástí ME, stejně tak jako v roce 1995, 1999 a 2000 s koef. 20. Po sloučení konkurenčních autoklubů ADAC a AVD zanikla Hunsrück Rally. ADAC Rally tedy gradovala v roce 2001 kdy se stala generálkou pro pořádání MS pro rok 2002. Nahradila tolik "diskutovanou" Portugalskou Rally hlavně kvůli množství temperamentních diváků. Přestože se letos koná první ročník MS, jak to tradičně bývá, přidají se i ročníky dřívější, a tak se letos jede již 21. ročník této rally. První ročník tedy v roce 1982 vyhrál E. Weber (D) s vozem Opel Ascona 400, stejně tak vyhrál v roce 1992 na Mitsubishi Galant. Na startu v roce 1982 stála tehdy i Československá posádka Křeček -Motl, kteří zde dojeli na čtvrté pozici absolutně s vozem Škoda 130 RS. Je to téměř jediný výraznější úspěch Českých jezdců v dějinách této rally v absolutním pořadí. V následujícím roce vyhrál W. Röhrl (D) na Lancii Rally 037, Mistr Světa 1980 (Fiat 131 Abarth) a 1982 (Opel Ascona 400), následující ročník 1984 vyhrál H. Mikkola (F) na voze Audi Sport Quattro, Mistr Světa z roku 1983 (Audi Quattro). Ročník 1985 se stal kořistí K. Grundela (někdejší vojenský pilot stíhačky, v roce 1986 startoval v MS s vozem FORD RS 200) ze Švédska tehdy na "nepřekonatelném" voze Peugeot 205 T16. Ročník 1986 měl velkou slávu. Nejenže tu vyhrála žena, černovlasá Francouzka M. Mountonová na voze Peugeot 205 T16, ale také se zde rozloučila se svou bohatou závodnickou kariérou. Závodila ve vozech Renault Alpine, Fiat 131 Abarth, Lancia Stratos Audi Quattro a Peugeot 205 T 16). Teď ji můžeme vidět jako ředitelku (zakladatelku) setkání Mistrů Světa, které se koná tradičně na Kanárských ostrovech, nebo jste ji mohli vidět na živo v roce 2000 při průjezdu Českou republikou při rally London Sydney Marathon 2000 kde dojela celkově na 2. místě na voze Porsche 911. Vyhrála čtyři soutěže MS a roce 1982 prohrála v boji o titul MS s W. Röhlem skončila na druhé místě, když v závěru sezóny měla nehoráznou smůlu. Další ročníky byli kořistí domácích a díky blízkosti hranic Belgických jezdců. Ročník 1987 vyhrál J. Kleint VW Golf Gti, 1988 a 90 vyhrával Belgičan R. Droogmans s vozem Ford Sierra a Lancia Delta Integrale, 1989 P. Snijers (B) Toyota Celica, 1991 Ital P. Liatti Lancia Delta Integrale. V roce 1995 tu vyhrál opět Ital, nám dobře známý z Českých rally, E. Bertone na voze Toyota Celica. To už se do popředí derou "nové hvězdy" Německé rally jako D. Depping (D) ten tu vyhrává třikrát v letech 1994,1996,1997 a stává se nejúspěšnějším jezdcem, v roce 1998 vyhrává M. Kahle (D), 1999 A. Kremer (D), 2000 H. Lungaard (DK) a v roce 2001 tu vyhrává P. Bugalski (F) na Citro—nu Xsara WCR, kdy už bylo téměř jasné, že ADAC Rallye Deutschland se pojede v roce 2002 jako součást MS.

18. RALLYE DEUTSCHLAND 1999 ME KOEFICIENT 20

01.07.1999 - 03.07.1999

Celková délka soutěže 782 km 20 RZ (274,5 km) 64 posádek na startu, 36 v cíli.

S přehledem vyhrál soutěž A. Kremer na Subaru Impreza WRC. Při neúčasti M. Kahleho vyhrál již pátou soutěž domácího šampionátu. Hned v úvodu soutěže odpadli hlavní favorité, Theunissen najel na obrubník a poškodil přední kolo, v druhé RZ praskla tyč řízení a musel odstoupit. Theunissen startoval s ex-Kankkunenovým Fordem Escort WRC, jezdil na třetím místem ale ve třinácté RZ havaroval. Velký zájem vzbudil na startu U. Nittels se starým Mercedesem 190 (Startoval s ním Dehmuth v roce 1993 na Rally Šumava), ale v 6 RZ ztratil 16 minut s poruchou převodovky a v sobotu musel odstoupit. Špatně si nevedl ani E. Bertone, který se dostal na třetí pozici, prasklá poloosa znamenala ztrátu čtyř minut, a byl rád že se vůbec dostal na cílovou rampu. Přesto jde do vedení v F2 v průběžném pořadí šampionátu ME, když porazit P. Siberu a obhajoba z loňského roku se P. Siberovi vzdaluje. N. Schelle v úvodu soutěže zle proháněl A. Kremera, na jedné z RZ poškodil pravou stranu vozu včetně tlumiče a byl nucen zpomalit. Přesto vyhrál s přehledem F2.

1. A. Kremer- F. Berßen(D/D)Subaru Impreza WRC2: 34.39,0
2. N. Schelle-G. Weiß(D/D)Opel Astra Kit Car+3: 23,0
3. M. Breijer-H. van Goor(NL)Ford Escort Cosworth+4: 50,0
4. E. Bertone-M. Chiapponi(MC/I)Renault Mégane Maxi+7: 52,7
5. C. Mohe-M. Kölbach(D/D)Renault Mégane Maxi+8: 06,5
6. P. Sibera-P. Gross(CZ/CZ)Škoda Octavia Kit Car+8: 24,7

19. RALLYE DEUTSCHLAND 2000 ME KOEFICIENT 20

06.06.2000 - 09.07.2000

Celková délka soutěže 963 km 21 RZ (290,0 km) 54 posádek na startu, 33 v cíli.

Jestliže loňský ročník byl vcelku nudný, letošní byl ve znamení souboje H. Lundgaarda s domácím M. Kahlem, který jel se Seatem WRC další do trojky měl být A. Kremer na Subaru. Banální závada, vyřadila ze souboje o špici A. Kremera, vypadlý konektor měl za následek výpadek palivového čerpadla to znamenalo ztrátu téměř 11 minut. Stíhací jízdou se ještě dokázal propracovat na konečné páté místo za I. Holderiedovou, která na potřetí získala body z ME. Konec soutěže byl jízdou na jistotu. M. Kahle rezignoval na souboj s H. Lundgaardem, a hlídal si body z domácího šampionátu. H. Lundgaard si pro změnu hlídal vítěznou pozici. B. Thiry si vyrovnanou jízdou vybojoval konečnou třetí příčku.

1. H. Lundgaard-J. CH. Anker(DK/DK)Toyota Corolla WRC2: 29.26,5
2. M. Kahle-D. Schneppenheim(D/D)Seat Cordoba WRC+29,0
3. B. Thiry-S. Prevot(B/B)Citroen Xsara Kit Car+6: 08,1
4. I. Holderied-H. Feichtinger(D/A)Toyota Corolla WRC+7: 50,3
5. A. Kremer-K. Wicha(D/D)Subaru Impreza WRC+11: 56,3
6. S. Haaf-D. Hawranke(D/D)Mitsubishi Lancer EVO VI. (N)+12: 08,2

20. RALLYE DEUTSCHLAND 2001 ME KOEFICIENT 20

05.07.2001 - 08.07.2001

Celková délka soutěže 1198,28 km, 18. RZ (352,18 km) 79 posádek na startu, 37 v cíli.

Letošní ročník měl být tedy generálkou na rok 2002, trať byla postavena podle regulí MS, podle toho vypadalo i startovní pole. Poprvé na asfaltu s novou evolucí startoval M. Grönholm, poprvé s poloautomatickou převodovkou P. Bugalski a bez týmové režie jedoucí F. Delecour, domácí jezdec A. Schwarz na Škodě Octavia s velkou motivací, a celá kompletní domácí špička. V první RZ překvapivě zvítězil A. Kremer, M. Kahle ztratil výletem mimo trať 45 vteřin, F. Delecour experimentoval s pneumatikami dostal defekt, zajel až 15. čas. V další RZ zajeli shodně čas P. Bugalski, M. Grönholm, A. Kremer, v na třetí RZ A. Kremer špatně zvolil pneumatiky a do vedení šel P. Bugalski. M. Grönholm ztratil, když mu praskl klínový řemen, a na čtvrtou pozici se dostal A. Schwarz, ale ten měl problémy s předním "sklem", posléze jel i bez zadního. F. Delecour se vžil do role sběračů defektů, ale propracoval se na osmou pozici. Po první etapě bylo pořadí následující: 1. P. Bugalski, 2. M. Grönholm, 3. A. Kremer, 4. A. Schwarz, 5. R. Baumschlager. Druhá etapa začala na tankodromu, a první obětí se stal A. Schwarz, který musel odstoupit pro poruchu převodovky. Suverénně jezdil P. Bugalski a porážel o vteřinky M. Grönholma. Útočil i F. Delecour, který sváděl souboj s R. Baumschlagerem a když se před něj dostal, defekt (co jiného) ho odsunul zpět. Smůlu měl i A. Kremer, který měnil na RZ dvakrát kolo a ztratil čtyři minuty. Pořadí se tedy po druhé etapě měnilo od třetího místa: 1. P. Bugalski, 2. M. Grönholm, 3. R. Baumschlager, 4. F. Delecour, 5. M. Kahle. Závěrečná etapa byla ve znamení "klidné" jízdy P. Bugalski, mohutně finišoval F. Delecour ale na bezchybně jedoucího R. Baumschlagera to nestačilo. Chybu naopak udělal. M. Grönholm, když v plné rychlosti opustil trať, poškodil záď vozu, ztratil dvě minuty a propadl se až za F. Delecoura. M. Kahle si ohlídal pátou pozici a šestý dojel věčný rival A. Kremer. Za zmínku stojí i sedmé místo Rakušana A. Mörtla, Na Subaru Impreza WRC a jedenácté místo Němky Isolde Holderierové na Toyotě.

1. P. Bugalski-J. CH. Chiaroni(F/F)Citroen Xsara WRC3: 23: 12,7
2. R. Baumschlager-K. Wicha(A/D)Ford Focus WRC+4: 27,2
3. F. Delecour-D. Grataloup(F/F)Ford Focus WRC+4: 49,9
4. M. Grönholm-T. Rautiainen(FIN/FIN)Peugeot 206 WRC+4: 49,9
5. M. Kahle-D. Schneppenheim(D/D)Seat Cordoba WRC+5: 26,0
6. A. Kremer-F. Berssen(D/D)Toyota Corolla WRC+6: 15,5

21. ROČNÍK ADAC RALLY DEUTSCHLAND 2002

(22. - 25. srpna)

Tak to vyšlo. Německo má soutěž MS. FIA prostě jenom využila obrovský finanční kapitál Německa. V tomto duchu se vyjádřil poněkud však kulantněji David Richard při návštěvě Trieru v loňském roce. Drobným problémem v Německu je vlastní zájem o rally a poměření s vyřazenou Portugalskou Rally je nepoměřitelné. Středem zájmu je tu spíše F1 a fotbal. Nicméně RTL nasadila do boje všechny prostředky, a vysílá v celku slušnou reportáž před každým závodem F1. Pořadatelé slibují návštěvnost okolo 200.000 lidí. Pravděpodobně toho dosáhnou, z Francie a Belgie to není daleko, čeká se invaze návštěvníků z Čech, Slovenka, Polska, Maďarska.

V loňském roce tu na startovali dva jezdci MS M. Grönholm a F. Delecour. Velkou výhodu bude mít kompletní domácí špička včetně jezdce Hyundai A. Schwarze. Rally Deutschland bude velkou neznámou. Svou charakteristikou je to sice asfaltová soutěž, startuje ve vinařské oblasti, produkující nejznámější německé víno, rychlostní zkoušky tvoří převážně rovné a dlouhé cesty s několika ostrými zatáčkami. Poté se rally přesune do vojenské oblasti Baumholder. Tento kraj byl v minulosti využíván k testování tanků, cesty jsou plné vyjetých širokých kolejí a betonových panelů často pokryté pískem a hlínou, ty mohou jezdcům způsobit nemalé problémy. Srpnové počasí v Německu je také nevyzpytatelné a betonový povrch tratí v Baumholderu se může stát zrádným.

Hledat favorita soutěže je poněkud složité. Jedinou jistotu, je že nepojede zraněný "asfaltový specialista" G. Panizzi, který je již po operaci doma a Český závodník Roman Kresta, kterého nahradil Německý jezdec M. Kahle. Kromě standardních továrních jezdců a trojek týmů se v továrních barvách představí nově za Subaru rakouský jezdec Achim Mörtl, a domácí Mattias Kahle se Škodou Octavia WRC EVO III. Měl by tu startovat i Slovenský závodník Tibor Cserhalmi na Škodě Octavii EVO II a Český závodník Jan Kopecký na voze Toyota Corolla WRC, Polák Tomasz Kuchar s vozem Toyota Corolla WRC. Kompletně se třemi vozy tu pojede Citro—n včetně loňského vítěze P. Bugalského.

Vzhledem k vývoji letošního Šampionátu by mohl M. Grönholm jet na jistotu, bodovat a zvyšovat bodový rozdíl. Pravdou je, že pravděpodobně se mu podaří získat při jeho formě druhý titul MS. Za favorita bych ho však netipoval. Na vedoucí pozici bude útočit R. Burns, ten touží po prvním vítězství s Peugeotem, a H. Rovanperä, který pravděpodobně po letošní sezóně odejde od Peugeotu, a v přestupovém kolotoči ještě uvidíme kam. Jezdci týmu Ford mají jasno, chtějí snížit bodovou ztrátu v týmech, a C. McRae se pokusí dohnat bodovou po požáru na Finské Rally ztrátu na vedoucího M. Grönholma (17 bodů). C. Sainz si je vědom že někdo z dvojice C. McRae a C. Sainz půjde z kola ven, (ve finále mohou jít oba) nemá tedy co ztratit, mohl by však překvapit a umístit se na předních místech, mohl by tedy být černým koněm této soutěže. Dařit by se mohlo i M. Martinovi, který se neustále zlepšuje a mohl by opět dojet na bodované pozici. Subaru posílilo o třetího jezdce a tak po delší době pojedou tři vozy. T. Mäkinen pojede na body, vytáhnout se bude chtít P. Solberg, kterému se v poslední době daří dojíždět v bodované šestce. Velkou neznámou bude Rakouský jezdec A. Mörtl a jeho umístění v první desítce bude velkým úspěchem nehledě na to, že pokud uspěje, mohl by reálně uvažovat i o smlouvě na příští rok a podobná šance se přece Středoevropanům nabízejí jen zřídka... Škodovka představila novou Evoluci, teprve v této rally se ukáže jaké je vylepšení. K. Eriksson a T. Gardemeister pojedou na body do celkového Šampionátu značek, a T. Gardemeister by mohl dosáhnut i na bod v klasifikaci jezdců. Třetí jezdec Škody M. Kahle v rozhovoru uvedl: "Pokud jde o zkušenosti v Rallye Deutschland, určitě jich není málo. Ovšem tratě této soutěže se každým rokem výrazně mění, takže uvidíme na konci. Už nyní cítím velký tlak a jsem nervózní, ale při rally se budu snažit na to nemyslet. Rád bych jel na úrovni Kennetha s Tonim. Jestli se mi to podaří, budu spokojený". Mitsubishi má také novou Evoluci a její start se ve Finské rally nevydařil. Mohli by však oba jezdci bojovat o body do MS značek. F. Delecour (vloni tu startoval, ale měl tu až příliš defektů dokončil rally na třetí pozici). A. McRae stejně tak jako T. Gardemeister by mohl dosáhnout na bod v klasifikaci jezdců. Výhodou A. Schwarze je znalost domácí soutěže, ale velkou neznámou bude spolehlivost vozů Hyundai, která trápí tým v poslední době. F. Loix na těžkém terénu moc nevyniká, ale mohl by se umístit do osmého místa, jakékoliv místo směrem nahoru bude překvapením. Tradičním zpestřením rally bude start Citröenu za který nastoupí jezdci Sébastien Loeb, Philippe Bugalski a Jesus Puras, kteří by mohli brát body v celkovém hodnocení jezdců, především by mohl uspět S. Loeb, který překvapil v letošním Monte Carlu uspět by mohl i P. Bugalski loňský vítěz.

21. ROČNÍK ADAC RALLY DEUTSCHLAND

Trocha historie nikoho nezabije

(v závorce je uvedeno startovní číslo)

TEAM PEUGEOT TOTAL

Richard Burns (1)

Narozen 17.01. 1971 poprvé startoval v rally v roce 1988 s vozem Talbot Sunbeam, první soutěž MS absolvoval v roce 1990 (Anglie) na voze Peugeot 309 GTI (28). Mistr Světa z roku 2001 (Subaru Impreza WRC 01). V letošním ročníku ještě nevyhrál, zvyká si na nový vůz a nebýt jezdecké chyby mohl se zapsat do dějin Finské Rally. V MS má na kontě 10 vítězství, v průběžném pořadí je na čtvrtém místě s 25 body.

Marcus Grönholm (2)

Narozen 05.02. 1968 poprvé startoval v rally v roce 1987 s vozem Ford Escort 1300, první soutěž MS absolvoval v roce 1988 (Finsko) s vozem Lancia Delta Integrale sk. N (23). Mistr Světa z roku 2000 (Peugeot 206 WRC) v letošním ročníku vyhrál dvě soutěže MS (Kypr a Finsko) je lídrem letošního ročníku a vede se 47 body. Na svém kontě má 11. vítězství v seriálu MS.

Harri Rovanperä (3)

Narozen 08.04. 1966 poprvé startoval v rally v roce 1989 s vozem Sunbeam Avenger, první soutěž MS absolvoval v roce 1993 na voze Opel Manta 2.0 E (Finsko), odstoupil pro poruchu diferenciálu. Největšího úspěchu v MS dosáhl na loňské Švédské rally, kterou vyhrál. V letošním ročníku ještě nevyhrál, blízko tomu byl na Finské rally. V MS má na kontě 1 vítězství, v průběžném pořadí je na sedmém místě s18 body.

FORD MOTOR COMPANY LTD

Carlos Sainz (4)

Narozen 12.04. 1962 poprvé startoval v rally v roce 1980 s vozem Renault 5 TS, první soutěž MS absolvoval v roce 1987 (Portugalsko) na voze Ford Sierra RS Cosworth, odstoupil pro poruchu turba. Mistr Světa 1990 (Toyota Celica GT-Four) a 1992 (Toyota Celica) a to ještě v roce 1998 na RAC rally pár stovek metů před cílem přišel o titul, když zhasl Toyotě Corolle motor a musel odstoupit. Praštil tehdy přilbou do zadního skla. V letošním ročníku vyhrál, Argentinskou Rally. V MS má na kontě 24. vítězství, v průběžném pořadí je na třetím místě s 26 body.

Colin McRae (5)

Narozen 05.08. 1968 poprvé startoval v rally v roce 1986 s vozem Talbot Sunbeam, první soutěž MS absolvoval v roce 1987 (Švédsko) na voze Vauxhall Nova (36). Mistr Světa 1995 (Subaru Impreza 555). V roce 1997 prohrál boj o Titul Mistra Světa s T. Mäkinenem o jediný bod, a v loňském ročníku díky své chybě na RAC Rally se připravil o titul, prohrál s Burnsem o dva body. V letošním ročníku vyhrál, dvě rally Akropolis a Safari. V MS má na kontě 25. vítězství, v průběžném pořadí je na druhém místě s 30 body.

Markko Märtin (6)

Narozen 11.11. 1975 poprvé startoval v rally v roce 1994 s vozem Lada Samara, první soutěž MS absolvoval v roce 1997 (Finsko) na voze Toyota Celica Turbo odstoupil pro poruchu převodovky. Největšího úspěchu v MS dosáhl v letošním roce, dvě čtvrtá místa Argentina a Safari. V letošním ročníku ještě nevyhrál, blízko tomu byl na Rally Safari. V MS v průběžném pořadí je na devátém místě s 9 body.

MARLBORO MITSUBISHI RALLIART

Francois Delecour (7)

Narozen 30.08. 1962 poprvé startoval v rally v roce 1981 s vozem Fiat 131 Abarth, první soutěž MS absolvoval v roce 1984 (Monte Carlo) na voze Talbot Samba (67). První soutěž v seriálu MS vyhrál v roce 1994 prestižní Monte Carlo (byl to jeho 30 start v MS). Na kontě má čtyři vítězství v MS a nejlepší umístění v letošním ročníku je deváté místo z Monte Carla a Kypru. V MS v průběžném pořadí je na sedmnáctém místě bez bodu.

Alister McRae (8)

Narozen 20.12. 1970 poprvé startoval v rally v roce 1988 s vozem Ford Escort, první soutěž MS absolvoval v roce 1991 (RAC) na voze Subaru Legacy RS 4 WD odstoupil pro poruchu motoru. Nejlepšího umístění v seriálu MS dosáhl v loňském roce na RAC Rally čtvrté místo (Hyundai Accent WRC). Soutěž MS ještě nevyhrál. Nejlepší umístění v letošním ročníku je páté místo ze Švédské Rally a v průběžném pořadí je na třináctém místě se 2 body.

SUBARU 555 WORD RALLY TEAM

Tommi Mäkinen (10)

Narozen 26.06. 1964 poprvé startoval v rally v roce 1985 s vozem Ford Escort RS 2000, první soutěž MS absolvoval v roce 1987 (Finsko) na voze Lancia Delta Integrale odstoupil pro havárii. Mistr Světa z let 1996-1999 (Mitsubishi). V letošním ročníku vyhrál prestižní Rally Monte Carlo (Subaru Impreza WRC), celkem vyhrál Monte Carlo čtyřikrát v letech 1999-2002. V MS má na kontě 24. vítězství, v průběžném pořadí je na osmém místě s 15 body.

Petter Solberg (11)

Narozen 18.11. 1974 poprvé startoval v rally v roce 1996 s vozem Toyota Celica, první soutěž MS absolvoval v roce 1998 (Švédsko) na voze Toyota Celica GT-4 (16). Nejlepšího umístění dosáhl v loňském roce, druhé místo v Řecké Rally (Subaru Impreza WRC). V letošním ročníku byl druhý v Argentinské Rally. V MS ještě nevyhrál, v průběžném pořadí je na šestém s 19 body.

Achim Mörtl (12)

Narozen 27.11. 1970 poprvé startoval v MS v roce 1993 (San Remo). Talentovaný jezdec továrního týmu 555 Subaru WRT, pro letošní Deutschland Rallye a Rally San Remo by měl japonsko-britské značce výrazně pomoci na asfaltu. Pokud by uspěl, mohl by reálně uvažovat i o smlouvě na příští rok.

ŠKODA MOTORSPORT

Kenneth Eriksson (14)

Narozen 13.05. 1956 poprvé startoval v rally v roce 1977 s vozem Saab 96, první soutěž MS absolvoval v roce 1980 (Švédsko) na voze Saab 96 V4. V MS získal celkem šest vítězství. Poprvé vyhrál v roce 1987 v Rally Cote D'lvoire - Bandama (obdoba Rally Safari) s vozem VW Golf GTI. V letošním ročníku byl nejlepší v Argentinské Rally na šestém místě. V průběžném pořadí je na patnácté místě s 1 bodem.

Toni Gardemeister (15)

Narozen 31.03. 1975 poprvé startoval v rally v roce 1983 s vozem Opel Ascona, první soutěž MS absolvoval v roce 1996 (Finsko) Opel Astra GSI 16V. V MS zatím nevyhrál a nevětším úspěchem bylo třetí místo v Rally Nový Zéland (Seat Cordoba WRC). V letošním ročníku byl nejlepší v Argentinské Rally na pátém místě. V průběžném pořadí je na čtrnáctém místě s 2 body.

Matthias Kahle (16)

Narozen 04.03. 1969 poprvé startoval v rally v roce 1993 s vozem Peugeot 205 GTI. Největšího úspěchu dosáhl však v roce 1997 kdy vyhrál svoji první soutěž Mistrovství Německa. Poprvé startoval v MS v roce 1999 v Portugalské Rally na voze Toyota Corolla WRC (8). Startoval také u nás na Rally Šumava. Letos získal již třetí titul Německého Šampióna v letošním ročníku s vozem Škoda Octavia WRC EVO II, může pochlubit pátým místem v loňské Rallye Deutschland.

HYUNDAI CASTROL WORLD RALLY TEAM

Armin Schwarz (17)

Narozen 16.07. 1963 poprvé startoval v rally v roce 1983 s vozem Fiat 131, první soutěž MS absolvoval v roce 1988 (RAC) s vozem Audi 200 Quattro. V MS vyhrál jednu soutěž, v roce 1991 Španělskou Rally Catalunya na voze Toyota Celica GT-4. V letošním ročníku byl nejlepší v Kyperské rally na sedmém místě. V průběžném pořadí je na osmnáctém místě bez bodu.

Freddy Loix (18)

Narozen 10.11. 1970 poprvé startoval v rally v roce 1989 s vozem Lancia Delta Integrale, první soutěž MS absolvoval v roce 1993 (San Remo) na voze Opel Astra GSi 16V (9). Nevyhrál zatím žádnou soutěž MS, nejlepším umístěním bylo druhé místo v roce 1997 (Portugalská Rally) na voze Toyota Celica GT-4). V letošním ročníku byl nejlepší v Tour de Corse na devátém místě. V průběžném pořadí je na dvacátém místě bez bodu.

AUTOMOBILES CITROEN

Jesus Puras (20)

Narozen 16.03. 1963 poprvé startoval v rally v roce 1982 s vozem Renault 5 TS, první soutěž MS absolvoval v roce 1991 Monte Carlo na voze Mazda 323 GTX havaroval. V MS vyhrál jednu soutěž Tour de Corse v roce 2001 s vozem Citro—n Xsara. V letošním roce v MS nestartoval, vloni poněkud za podivných okolností z Citro—nu odešel. Nahradil zraněného Thomase Radströma těsně před soutěží, což pravidla FIA povolují.

Sebastian Loeb (21)

Narozen 26.02. 1974 poprvé startoval v rally v roce 1995 s vozem Peugeot 106, první soutěž MS absolvoval v roce 1999 Tour de Corse (19 absolutně, A6 1. místo) na voze Citro—n Saxo Kit Car. Nevyhrál zatím žádnou soutěž MS, byl dodatečně penalizován, po zákulisním jednání FIA v Rally Monte Carlo 2002 a to jej odsunulo na druhou pozici což je také jeho nejlepší umístění v seriálu MS. V letošním průběžném pořadí je na desátém místě 8 bodů.

Philipe Bugalski (22)

Narozen 12.06. 1963 poprvé startoval v rally v roce 1982 s vozem VW Golf GTi, první soutěž MS absolvoval v roce 1984 Rally Monte Carlo na voze VW Golf GTi (88). V MS vyhrál v roce 1999 dvě soutěže Rallye Catalunya a Tour de Corse na voze Citröen Xsara Kit Car. V letošním ročníku byl nejlepší v Rallye Catalunya na třetím místě. V průběžném pořadí je na jedenáctém místě 7 bodů.