Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo 159: oficiální fotografie a informace

Libor Zezulka
Diskuze (117)
Konec dohadům. Nástupce Alfy Romeo 156 zná oficiální podobu. Jmenuje Alfa Romeo 159 a vypadá skvěle.

Nahradit Alfu Romeo 156 bude pořádně těžký úkol, vždyť i po osmi letech patří stále k tomu hezčímu, co můžete na silnici potkat. Výstaviště Palexpo v Ženevě se stane vyvoleným místem, kde se nástupce 156 poprvé setká s veřejností. Nekonečné dohady o vzhledu a jménu (nakonec se žádná 157 ani 158 nekoná, místo toho automobilka zvolila číslo 159) ukončila oficiální tisková zpráva doplněná fotografiemi nové generace vozu.

Fanoušci italské značky hoří nadšením, a nejen kvůli blížící se premiéře veledůležitého modelu. Fiat se rozešel s GM, což mu rozvázalo ruce a umožnilo reorganizovat značky (viz. naše starší zpráva o spolupráci Ferrari a Maserati), ale také se ještě více zaměřit na emocionální design, který italská auta proslavil. Nezávislé zdroje hovoří o změně designové strategie především u Fiatu, Alfa Romeo design samozřejmě měnit nepotřebuje.

O dokonalém souznění vlastního designérského studia Alfy Romeo a Italdesignu Giorgetta Giugiara vás přesvědčí jediný pohled na 159. Přestože základní koncept zůstal nezměněn, přináší Alfa Romeo 159 ve srovnání s předchůdcem mnoho nového. Přední část ovládl mohutný nárazník s výraznými otvory nasávání vzduchu, agresivní světlomety shodné s Brerou, charakteristická mřížka chladiče a zvlněná kapotou s dramatickým prolisem.

Design a bezpečnost

Kdysi originální řešení otevírání zadních dveří zmizelo v propadlišti dějin a bylo nahrazeno klikami na obvyklém místě. Zadní část v sobě spojuje několik různých designérských prvků známých z ostatních modelů Alfa Romeo v jeden nezaměnitelný celek. Design ovšem nebude jedinou chloubou 159. Výrobce slibuje prostornější interiér plynoucí z délky 4 660 mm, šířky 1 828 mm, výšky 1 417 mm a rozvoru dlouhého 2 700 mm.

V interiéru, jehož obrázky automobilka zatím nezveřejnila, je ústřední postavou řidič, který odezírá všechny důležité údaje z velkých kruhových přístrojů a mírně natočené středové konzoly. Nepřekvapí příslib vynikajícího zpracování a pečlivého výběru materiálů, realitu prokáže až podrobný test. Otázku bezpečnosti inženýři vyřešili pevným skeletem, inovovaným záchytným systémem a například osmi airbagy včetně airbagu kolenního.

Samozřejmostí jsou systémy ABS, EBD, ASR, MSR a elektronický stabilizační systém VDC. Radost z jízdy, která byla pro Alfu Romeo vždy stejně důležitá jako emocionální design, bude mít na starosti moderní platforma víceprvkovým zavěšením zadních kol. Ta lépe pohltí nerovnosti a přitom podpoří sportovní potenciál vozu. Alfa Romeo 159 se bude nabízet také s pohonem všech kol.

Motory a výbava

Z motorů budou zpočátku dostupné tři zážehové jednotky: 3.2 V6 24V (191 kW/260 k a 322 Nm ), 2.2 (136 kW/185 k a 230 Nm) a 1.9 (118 kW/160 k a 190 Nm). Všechny motory splňují standardy Euro IV. Z naftových motorů se počítá s 1.9 JTD s výkonem 88 kW/120 k a točivým momentem 280 Nm, 1.9 (110 kW/150 k a 320 Nm) a 2.4 (147 kW/200 a 400 Nm). Také vznětové motory splňují emisní normy Euro IV.

Všechny motory budou standardně spojeny s šestistupňovou manuální převodovkou, dostupné budou i převodovky Salespeed. Z výbavy nebude chybět nic, co bychom v takovém voze očekávali. Jen namátkou zmiňme navigaci, parkovací senzory, dešťový senzor, rádio s CD a MP3 přehrávačem, Bose sound systém a další.




Po návratu z Ženevy zveřejníme tradiční rozsáhlou přílohu věnovanou Ženevskému autosalonu. (přes 1000 fotografií, videa, podrobný přehled novinek)

Odkazy na minulé autosalony:

Paříž 2004

Ženeva 2004

Samozřejmě již během autosalonu budeme přinášet online zpravodajství, včetně dalších fotografií Škody Yeti.

Libor Zezulka
Diskuze (117)
23. 2. 2005 20:36
Re: GTI a Jarda sou machři
Dík. P.S. - Z Alfy se ještě neozvali
23. 2. 2005 19:00
Re: Jenom skoda
Museli mě teď křísit. Nejlepší hláška za poslední 3 roky