Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfy Romeo se zbaví charakteristického detailu. Kvůli bezpečnosti

Marek Bednář
Diskuze (34)

Alfy Romeo už nebudou mít na přídi detail, který je odlišoval od drtivé většiny ostatních aut – registrační značku na straně. Nové generace stelvia a giulie také budou mít inovované „scudetto“, trojúhelníkovitou přední masku.

Drtivá většina aut na světě má přední registrační značku uprostřed. Z masověji vyráběných aut to dnes mají jinak jen vozy Alfa Romeo. Ty mají už mnoho let značku na straně, a to proto, aby mohlo tzv. scudetto – trojúhelníkový „štít“ s mřížkou a logem – být větší a protáhlý až dolů do nárazníku. K nespokojenosti některých fanoušků to změnil model Milano, záhy přejmenovaný na Junior, a vypadá to, že nebude poslední.

Stejně umístěnou značku mají dostat električtí nástupci modelů Giulia a Stelvio i další budoucí modely, alespoň podle slov šéfdesignéra Alejandra Mesonera-Romanose. „Nemůžeme už dávat značku na stranu kvůli homologačním předpisům ohledně bezpečnosti chodců,“ cituje šéfdesignéra britský magazín Autocar.

Změna souvisí s novými bezpečnostními předpisy v Evropské unii, označovanými jako GSR2 (General Safety Regulation 2). Ty vstoupí pro všechna nově registrovaná auta v platnost letos v červenci a jejich součástí je mimo jiné i kontroverzní ISA, inteligentní asistent rychlosti.

„Někteří zatvrzelí alfisti, kteří si myslí, že alfa není alfou, pokud nemá značku na straně, nebudou nadšení, ale v historii existuje spousta krásných alf se značkou uprostřed. Sám mám alfettu a giulii z roku 1968, které mají značku vpředu a jsou nádherné,“ řekl Mesonero-Romanos. „Navíc nám to dovolí symetrii, takže jsem rád – patřím k těm, kteří mají rádi značku uprostřed,“ dodal.

Video se připravuje ...

Příští generace stelvia má dorazit příští rok a giulia má následovat o rok později. Oba modely budou stát na platformě STLA Large a podle původních plánů měly být pouze elektrické, z nového Dodge Charger však víme, že tuto platformu je možné použít i pro zástavbu třílitrového řadového šestiválce Hurricane. Spolu s odklonem řady značek od překotného přechodu k elektromobilům nelze vyloučit, že i Alfa Romeo přehodnotí svůj plán stát se ryze elektrickou značkou.

Podle Mesonera-Romanose už byl design obou těchto aut finalizován a „jsou fantastická. Giulia je tím, co od ní lidi očekávají po stránce sportovnosti.“ Naznačil i něco o „super cool kupé“, ale nic dalšího, zda třeba půjde o novou karosářskou variantu, neprozradil.

Řekl nicméně, že mají „čerstvou interpretaci“ scudetta, které nebude mřížkou a logo bude velké. „Příští generace bude mít zaslepené logo, protože to budou elektrická auta, takže funkce scudetta nemůže být taková, jaká byla, když poprvé přišlo,“ rozvedl Mesonero-Romanos. Jak bude vypadat výsledek, se dozvíme za několik měsíců.

Marek Bednář
Diskuze (34)

Doporučujeme

30. 5. 2024 17:35
Re: Jen tak dál!
Je videt ze v EU nemame zadne problemy, protoze muzeme resit takove hovadiny jako kam dat SPZ a udelat na to narizeni. Pak at se nedivi soudruzi ze se ozyvaji protiunijni hlasy. Podstatne problemy se neresi a na hovadiny se vymysli lejstro a narizeni.
Avatar - Ja Prvni 123
29. 5. 2024 21:49
Re: Charakterický detail Alfy
Chces videt faktury za provoz Passata?

A to uz v dobe zaruky!
Avatar - Ja Prvni 123
29. 5. 2024 21:48
Re: Pozice značky
Umisteni znacky neni dulezite.
Pokud to bude jinakooctive auto.

Mam 164.
Se znackou uprostred.
A jizdni vlastnosti to neovlivnuje.
29. 5. 2024 20:44
Re: Charakterický detail Alfy
Ano, protože Alfa je v Česku často neoprávněmě napadaná lidmi, kteří o těchto úžasných vozech absolutně nic neví! :-O
29. 5. 2024 20:42
Re: Charakterický detail Alfy
Giulia i Stelvio už jsou mimořádně spolehlivá auta! :-) :yes: