Alfy Romeo se zbaví charakteristického detailu. Kvůli bezpečnosti
Alfy Romeo už nebudou mít na přídi detail, který je odlišoval od drtivé většiny ostatních aut – registrační značku na straně. Nové generace stelvia a giulie také budou mít inovované „scudetto“, trojúhelníkovitou přední masku.
Drtivá většina aut na světě má přední registrační značku uprostřed. Z masověji vyráběných aut to dnes mají jinak jen vozy Alfa Romeo. Ty mají už mnoho let značku na straně, a to proto, aby mohlo tzv. scudetto – trojúhelníkový „štít“ s mřížkou a logem – být větší a protáhlý až dolů do nárazníku. K nespokojenosti některých fanoušků to změnil model Milano, záhy přejmenovaný na Junior, a vypadá to, že nebude poslední.
Stejně umístěnou značku mají dostat električtí nástupci modelů Giulia a Stelvio i další budoucí modely, alespoň podle slov šéfdesignéra Alejandra Mesonera-Romanose. „Nemůžeme už dávat značku na stranu kvůli homologačním předpisům ohledně bezpečnosti chodců,“ cituje šéfdesignéra britský magazín Autocar.
Změna souvisí s novými bezpečnostními předpisy v Evropské unii, označovanými jako GSR2 (General Safety Regulation 2). Ty vstoupí pro všechna nově registrovaná auta v platnost letos v červenci a jejich součástí je mimo jiné i kontroverzní ISA, inteligentní asistent rychlosti.
„Někteří zatvrzelí alfisti, kteří si myslí, že alfa není alfou, pokud nemá značku na straně, nebudou nadšení, ale v historii existuje spousta krásných alf se značkou uprostřed. Sám mám alfettu a giulii z roku 1968, které mají značku vpředu a jsou nádherné,“ řekl Mesonero-Romanos. „Navíc nám to dovolí symetrii, takže jsem rád – patřím k těm, kteří mají rádi značku uprostřed,“ dodal.

Příští generace stelvia má dorazit příští rok a giulia má následovat o rok později. Oba modely budou stát na platformě STLA Large a podle původních plánů měly být pouze elektrické, z nového Dodge Charger však víme, že tuto platformu je možné použít i pro zástavbu třílitrového řadového šestiválce Hurricane. Spolu s odklonem řady značek od překotného přechodu k elektromobilům nelze vyloučit, že i Alfa Romeo přehodnotí svůj plán stát se ryze elektrickou značkou.
Podle Mesonera-Romanose už byl design obou těchto aut finalizován a „jsou fantastická. Giulia je tím, co od ní lidi očekávají po stránce sportovnosti.“ Naznačil i něco o „super cool kupé“, ale nic dalšího, zda třeba půjde o novou karosářskou variantu, neprozradil.
Řekl nicméně, že mají „čerstvou interpretaci“ scudetta, které nebude mřížkou a logo bude velké. „Příští generace bude mít zaslepené logo, protože to budou elektrická auta, takže funkce scudetta nemůže být taková, jaká byla, když poprvé přišlo,“ rozvedl Mesonero-Romanos. Jak bude vypadat výsledek, se dozvíme za několik měsíců.