Alpina B8 GT oficiálně: Nejsilnější alpiny všech dob bude jen 99 kusů
Slavná značka Alpina zatím pokračuje ve vyjetých kolejích a právě představuje zřejmě poslední vlastní model před kompletním převzetím mnichovským BMW. Přivítejte novou Alpinu B8 GT.
Když BMW v březnu 2022 oficiálně koupilo Alpinu, nikdo nevěděl, co se slavnou značkou z Buchloe bude dál. V zákulisí se začalo mluvit o budoucím konci značky i jejím uvedení do portfolia BMW, aby byla exkluzivní divizí vedle vrcholných modelů BMW M, ale zatím pokračuje ve vyjetých kolejích a právě představuje další novinku. Je nejsilnějším bavorákem, jaký kdy tento malý výrobce aut přivedl na svět.
Novinka se oficiálně jmenuje Alpina B8 GT, zakládá na BMW řady 8 Gran Coupé a vychází z už známého a prodávaného modelu Alpina B8 Gran Coupé. Nová vlajková loď značky, navazující na už dvouletou Alpinu B5 GT, se nese v duchu svého staršího sourozence a láká na nově vylepšený dvěma turbodmychadly přeplňovaný 4,4litrový vidlicový osmiválec, s nímž je silnější než BMW M8 Gran Coupé.
Alpina B8 GT vyvine maximálních 466 kW (643 koní), zatímco originální „M-osmička“ ve specifikaci Competition vyvine jen 460 kW (625 koní). S nejvyšším točivým momentem 850 newtonmetrů je navíc silnější než předcházející verze B8 s 800 newtonmetry i tovární M8 se 750 newtonmetry.
Velkým překvapením naopak je, že i s větším stádem koní pod kapotou je B8 o trochu pomalejší, než tovární sourozenec. Alpina B8 GT akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy, zatímco BMW M8 Gran Coupé zvládne tenhle sprint za 3,2 sekundy. Mezigeneračně si ale polepšila, protože při zrychlení z 0 na 200 km/h je nová verze B8 GT o téměř jednu vteřinu rychlejší než předchozí B8.
A jak je na tom s maximální rychlostí? BMW M8 Gran Coupé má standardní maximální rychlost 250 km/h a s volitelným balíčkem M Driver’s nabídne až 305 km/h. Nová Alpina B8 GT však vyvine až 330 km/h, s nimiž je o 6 km/h rychlejší než původní Alpina B8. Malá značka z Buchloe navíc zapracovala i na lepším zvuku, díky novému středovému tlumiči výfuku, a i lepší agilitě s upravenou mezinápravovou rozvodovkou, která na zadní kola posílá více točivého momentu.
Alpina současně láká na vylepšenou výbavu i individualizaci a uvádí, že plánuje vyrobit jen 99 kousků, z nichž 20 bude mít exkluzivnější dvoubarevné lakování s černou, nebo zelenou barvou v kombinaci s černou. Základní cena je stanovena na 225.00 eur (cca 5,7 milionu korun). Konkurenčního sourozence BMW M8 Gran Coupé přitom v Česku koupíte od přibližně 4,3 milionu korun.
