Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpina B8 GT oficiálně: Nejsilnější alpiny všech dob bude jen 99 kusů

Alpina B8 GT
Alpina B8 GT
Alpina B8 GT
Alpina B8 GT
24 Fotogalerie
Lukáš Volšický

Slavná značka Alpina zatím pokračuje ve vyjetých kolejích a právě představuje zřejmě poslední vlastní model před kompletním převzetím mnichovským BMW. Přivítejte novou Alpinu B8 GT.

Když BMW v březnu 2022 oficiálně koupilo Alpinu, nikdo nevěděl, co se slavnou značkou z Buchloe bude dál. V zákulisí se začalo mluvit o budoucím konci značky i jejím uvedení do portfolia BMW, aby byla exkluzivní divizí vedle vrcholných modelů BMW M, ale zatím pokračuje ve vyjetých kolejích a právě představuje další novinku. Je nejsilnějším bavorákem, jaký kdy tento malý výrobce aut přivedl na svět.

Novinka se oficiálně jmenuje Alpina B8 GT, zakládá na BMW řady 8 Gran Coupé a vychází z už známého a prodávaného modelu Alpina B8 Gran Coupé. Nová vlajková loď značky, navazující na už dvouletou Alpinu B5 GT, se nese v duchu svého staršího sourozence a láká na nově vylepšený dvěma turbodmychadly přeplňovaný 4,4litrový vidlicový osmiválec, s nímž je silnější než BMW M8 Gran Coupé.

Alpina B8 GT vyvine maximálních 466 kW (643 koní), zatímco originální „M-osmička“ ve specifikaci Competition vyvine jen 460 kW (625 koní). S nejvyšším točivým momentem 850 newtonmetrů je navíc silnější než předcházející verze B8 s 800 newtonmetry i tovární M8 se 750 newtonmetry.

Velkým překvapením naopak je, že i s větším stádem koní pod kapotou je B8 o trochu pomalejší, než tovární sourozenec. Alpina B8 GT akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy, zatímco BMW M8 Gran Coupé zvládne tenhle sprint za 3,2 sekundy. Mezigeneračně si ale polepšila, protože při zrychlení z 0 na 200 km/h je nová verze B8 GT o téměř jednu vteřinu rychlejší než předchozí B8.

A jak je na tom s maximální rychlostí? BMW M8 Gran Coupé má standardní maximální rychlost 250 km/h a s volitelným balíčkem M Driver’s nabídne až 305 km/h. Nová Alpina B8 GT však vyvine až 330 km/h, s nimiž je o 6 km/h rychlejší než původní Alpina B8. Malá značka z Buchloe navíc zapracovala i na lepším zvuku, díky novému středovému tlumiči výfuku, a i lepší agilitě s upravenou mezinápravovou rozvodovkou, která na zadní kola posílá více točivého momentu.

Alpina současně láká na vylepšenou výbavu i individualizaci a uvádí, že plánuje vyrobit jen 99 kousků, z nichž 20 bude mít exkluzivnější dvoubarevné lakování s černou, nebo zelenou barvou v kombinaci s černou. Základní cena je stanovena na 225.00 eur (cca 5,7 milionu korun). Konkurenčního sourozence BMW M8 Gran Coupé přitom v Česku koupíte od přibližně 4,3 milionu korun.

Video placeholder
Alpina B8 Gran Coupé • Zdroj: Alpina