Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Argentinská rallye v cíli: Neuvillova hra na jednu branku

Michal Štěpanovský Michal Štěpanovský 28. 4. 2019
82
Zobrazit náhledy (82)
Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019

Belgický jezdec Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupé WRC) vyhrál Argentinskou rallye, pátý podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích.

Vyhrál čtyři rychlostní zkoušky, vedl od osmého měřeného testu až do cíle v RZ18. Neuville ovládl druhý podnik MS v řadě a zvýšil svůj náskok v průběžném pořadí šampionátu.

Závěrečný den byly na pořadu tři rychlostní zkoušky v celkové délce 53,16 kilometrů. Součástí programu se staly také dva průjezdy erzetou s názvem El Cóndor, která patří k legendárním v mistrovství světa. Když se na ní objevil posádky podruhé, absolvovaly ji jako závěrečnou Power Stage, což je bonusově bodovaná rychlostní zkouška pro prvních pět v cíli.

Stěžoval si, ale zvládl to

Neuville se stal minulý rok pověstný tím, že si stěžoval, když jako první jezdec šampionátu musel první den soutěže čistit soupeřům stopu. Letos v Argentině však zvládl svoji situaci mistrovsky a nedal soupeřům šanci. Měl sice štěstí, když jednoho z jeho soupeřů vyřadily technické problémy, ale poslední den situaci s přehledem ustál.

360p720p1080p

„Tenhle dubnový víkend byl vůz skvělý. Zasloužil se o to celý tým, ať již tady v Argentině, nebo v centrále v Německu. Poslední den jsme začali opatrně, ale jakmile zmizely velké kameny, zkusil jsem přitlačit a vyplatilo se to. Povedlo se vyhrát sedmnáctou erzetu a tím bylo rozhodnuto. Těšíme se na další podnik do Chile, který bude pro nás všechny nový. Mám z druhé výhry za sebou radost, ale po návratu do Evropy musíme počítat, že situace pro nás nebude jednoduchá. Bodové rozdíly nejsou velké a soupeři čekají na naše zaváhání,“ prohlásil Neuville do novinářských mikrofonů a spěchal slavit.

Třetí místo ustál Ogier

Začátek posledního dne ovlivnila penalizace deset sekund pro Krise Meeka (Toyota Yaris WRC), Ott Tänaka (Tooyta Yaris WRC) a Madse Ostberga (Citroën C3 R5) za neprojetí úseku na jedné ze sobotních rychlostních testů. Ovlivnilo to situaci v boji o pomyslný bronz, protože na třetí příčku se po administrativním zásahu posunul před Meeka obhájce titulu Sébastien Ogier (Citroën C3 WRC).

360p720p1080p

Po předposledním měřeném testu se propadl na čtvrté místo, ale vyhrál závěrečnou Power Stage a skončil nakonec třetí. „Nejel jsem dobře, ale opravu to rychleji nešlo. Potřeboval bych více rychlosti od auta. Do posledního speciálu jsem dal všechno, ale na Meeka jsem o víkendu reálně neměl. Nebýt jeho penalizace, tak bych třetí určitě nebyl,“ prohlásil v cíli Ogier. Nebyly to ojedinělé nářky. Francouz si celý víkend stěžoval na špatnou technickou kondici Citroënu C3 WRC.

Latvala se chce vzpamatovat

Čtvrtý nakonec skončil Brit Kris Meeke jako nejlepší jezdec továrního týmu Toyota Gazoo Racing. „Původně jsem si myslel, že dokážu Ogiera porazit. Pak ovšem přišly problémy s řízením a poslední erzetu jsem dojížděl na prázdné pneumatice,“ vysvětloval Brit svou situaci.

360p720p1080p

Hned za ním dojel na pátém místě týmový kolega Jari-Matti Latvala. „Na El Cóndoru jsem neměl nejlepší rozpis, protože jsme zde trénovali v mlze a navíc se speciálka jela v opačném směru než loni. Na předposlední zkoušce jsem zkusil riskovat a vyplatilo se to. Po nepovedeném začátku sezony je nejvyšší čas se zvednout a zajet konečně nějaký pořádný výsledek,“ prohlásil Latvala v cíli.

Osmý byl v cíli Ott Tänak (Toyota Yaris WRC), který do poloviny Argentinské rallye bojoval o vítězství, ale problémy s alternátorem v RZ14 ho vyřadily z boje. „Po sobotních technických problémech se už nedaly dělat žádné zázraky. Zejména, když jsme byli první na trati. Alespoň jsme si polepšili o jednu příčku. Třeba se nám ty body budou na podzim hodit,“ prohlásil Tänak.

Konečné pořadí

1. Neuville, Gilsoul (Bel./Hyundai i20 Coupe WRC) 3:20:54.6; 2. Mikkelsen, Jaeger (Nor./Hyundai i20 Coupé WRC) +48,4; 3. Ogier, Ingrassia (Fr./Citroën C3 WRC) +1:04,8; 4. Meeke, Marshall (Brit./Toyota Yaris WRC) +1:06,2; 5. Latvala, Anttila (Fin./Toyota Yaris WRC) +1:21,1; 6. Sordó, Del Barrio (Šp./Hyundai i20 Coupé WRC) +1:26,7; 7. Suninen, Salminen (Fin./Ford Fiesta WRC) +4:57,3; 8. Tänak, Jarveoja (Est./Toyota Yaris WRC) +14:24,8; 9. Ostberg, Eriksen (Nor./Citroën C3 R5) +14:28,5; 10. Heller, Martí (Chile, Šp./Ford Fiesta R5) +20:14,5.

Průběžné pořadí MS (po 5 ze 14 rallye)

Jezdci: 1. Neuville (Bel./Hyundai i20 Coupé WRC) 110; 2. Ogier (Fr./Citroën C3 WRC) 100; 3. Tänak (Est./Toyota Yaris WRC) 82; 4. Meeke (Brit./Toyota Yaris WRC) 54; 5. Evans (Brit./Ford Fiesta WRC) 43; 6. Mikkelsen (Nor./Hyundai i20 Coupé WRC) 30; 7. Latvala (Fin./Toyota Yaris WRC) 29; 8. Lappi (Fin./Toyota Yaris WRC) 26; 9. Sordó (Šp./Hyundai i20 Coupé WRC) 26; 10. Loeb (Fr./Hyundai i20 Coupé) 22; 11. Suninen (Ford Fiesta WRC) 20; 12. Guerra (Mex./Škoda Fabia R5) 8; 13. Greensmith (Brit./Ford Fiesta R5) 6; 14. Bulacia Wilkinson (Bolívie/Škoda Fabia R5) 6; 15. Tidemand (Švéd./Ford Fiesta WRC) 4; 16. Bonato (Fr./Citroën C3 R5) 4; 17. Veiby (Dán./Citroën C3 R5) 2; 18. Sarrazin (Fr./Hyundai i20 R5) 2; 19. Tuohino (Ford Fiesta WRC) 1; 20. Triviňo (Mex/Škoda Fabia R5) 1; 21. Fourmaux (Fr./Ford Fiesta R5) 1.

Značky: 1. Hyundai 157; 2. Toyota 120; 3. Citroën 117; 4. Ford 76.

Vedení v soutěži: Ogier 26, Tänak 24; Neuville 17; Evans 8, Meeke č; Suninen 3, Mikkelsen 3, Latvala 1, Lappi 1.

Vyhrané RZ: Tänak 27, Ogier 14; Neuville 14; Evans 7, Meeke 7, Mikkelsen 6, Latvala 5, Loeb 2, Suninen 2, Sordó 2, Huttunen 1, Lappi 1.

Výsledky jsou neoficiální.

Dalším podnikem mistrovství světa bude Chilská rallye ve dnech 9.-12. května.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku