Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Argentinská rallye po 2. etapě: Neuville si udržel vedení, Tänak je ze hry

Michal Štěpanovský Michal Štěpanovský 28. 4. 2019
76
Zobrazit náhledy (76)
Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019

Vedoucí jezdec průběžného pořadí mistrovství světa Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupé WRC) vede po druhém dnu Argentinskou rallye, pátý podnik letošního šampionátu.

Belgický pilot má po patnácti rychlostních zkouškách náskok 45,7 sekundy před týmovým kolegou Andreasem Mikkelsenem z Norska. Vinou technických problémů je hry Estonec Ott Tänak (Toyota Yaris WRC).

Ačkoliv to na první pohled nevypadalo, vůz Fina Esapekky Lappiho (Citroën C3 WRC) měl po havárii v poslední páteční zkoušce (RZ8) poškozený rám a ze Seveřana se stal na zbytek víkendu nedobrovolný divák. Špatný program na sobotu si udělal také Elffyn Evans (Ford Fiesta WRC) po incidentu na desáté zkoušce. „V táhlé pravé zatáčce jsem se začal točit a už to vypadalo, že se podaří situaci ustát. Pak však vůz zavadil v pomalé rychlosti o velký kámen a přetočil se přes střechu,“ popsal britský pilot nešťastnou událost. Do zbývajícího průběhu soutěže už zasáhnout nemohl.

Ogier byl bez posilovače

V komfortnější situaci byl v tu chvíli Estonec Ott Tänak (Toyota Yaris WRC), který vyhrál úvodní erzetu dne (RZ9) a dostal se na druhé místo před Sebastiena Ogiera (Citroën C3 WRC). Tento Francouz měl navíc dost starostí sám se sebou, když přišel v RZ11 o posilovač řízení. „V jednom úseku se projíždělo bránou, ale při seznamovacích jízdách jsme tohle místo měli napsané jinak. Já bohužel tu bránu trefil a poškodil posilovač,“ vztekal se Ogier. V průběžném pořadí se propadl na čtvrté místo a jeho potíže pokračovaly i v další zkoušce. V ní ztratil vinou technických potíží 25 sekund a klesl až na šestou příčku. Do konce sobotní etapy se však vyšplhal na čtvrtou příčku a před závěrečným dnem ho dělí necelé tři sekundy od stupňů vítězů.

Vpředu pokračoval boj o první místo. Tänak stáhl náskok na vedoucího Neuvilla na 5,2 po RZ11, ale ten kontroval v další erzetě časem o 1,2 sekundy rychlejším. Po polovině druhého dne tak měl na svého soupeře (Tänaka) k dobru 6,4 sekundy a svůj náskok začal postupně navyšovat. Rozhodnutí pro další průběh padlo ve čtrnácté rychlostní zkoušce, když druhý Tänak musel odstavit svůj nepojízdný vůz mimo trať.

Neuville soupeře neviděl

Neuville vyhrál jednu ze sedmi sobotních zkoušek a v dalších čtyřech zaznamenal druhé místo. „Od rána jsem se snažil jet naplno, protože je známo, že pokud Ott (Tänak) zatlačí, těžko se s ním bojuje. Když jsem na čtrnácté erzetě viděl stát mimo trať vůz, nenapadlo mě, že to je zrovna on. Snažil jsem se držet si koncentraci i na poslední erzetě. Když se přestaly objevovat velké kameny, přitlačil jsem,“ komentoval belgický pilot své dosavadní účinkování v Argentině.¨

360p720p1080p

Se ztrátou tři čtvrtě minuty za ním je další pilot tovární sestavy Hyundai Andreas Mikkelsen. Nor, kterému bude koncem června třicet let, zaznamenal během soboty výrazný posun v průběžném pořadí. Dosáhl na erzetách dva nejrychlejší časy a polepšil si z pátého až na druhou příčku. „Byl to celkově lepší den než ten předchozí a rychlostní zkoušky byly nádherné. Měl jsem také hodně štěstí. Při nájezdu do brodu zasáhl spodek auta velký kámen, ale naštěstí se nic nestalo. Na konci etapy nám začal unikat olej, ale podařilo se nám to opravit,“ uvedl Mikkelsen.

Hyundai má své dva jezdce na prvních dvou místech průběžného pořadí, ale ve zbývajícím průběhu soutěže by mohl dosáhnout dokonce na hattrick. Za čtvrtým Ogierem je totiž na pátém místě Španěl Dani Sordó (Hyundai i20 Coupé WRC), jehož dělí od třetí příčky pouhých devět sekund. „Na osychající trati, kde se nečekaně objevovaly mokré úseky, to bylo zrádné. Odpoledne se naštěstí zadek auta uklidnil. Bylo by hezké jet o stupně vítězů, ale naším cílem je, se neustále zlepšovat. Uvidíme, kam to povede,“ prohlásil Sordó.

360p720p1080p

Závěrečný den jsou na pořadu tři rychlostní zkoušky v celkové délce 53,16 kilometrů. Součástí programu jsou také dva průjezdy erzetou s názvem El Cóndor, která patří k legendárním v mistrovství světa. Když se na ní objeví posádky podruhé, budou tak absolvovat závěrečnou Power Stage, což je bonusově bodovaná rychlostní zkouška pro prvních pět v cíli.

Průběžné pořadí (po 15 z 18 RZ):

1. Neuville, Gilsoul (Bel./Hyundai i20 Coupe WRC) 2:37:23,6; 2. Mikkelsen, Jaeger (Nor./Hyundai i20 Coupé WRC) +45,7; 3. Meeke, Marshall (Brit./Toyota Yaris WRC) +1:03,2; 4. Ogier, Ingrassia (Fr./Citroën C3 WRC) +1:06,0; 5. Sordó, Del Barrio (Šp./Hyundai i20 Coupé WRC) +1:12,0; 6. Latvala, Anttila (Fin./Toyota Yaris WRC) +1:28,3; 7. Suninen, Salminen (Fin./Ford Fiesta WRC) +3:48,3; 8. Ostberg, Eriksen (Nor./Citroën C3 R5) +12:04,5; 9. Tänak, Jarveoja (Est./Toyota Yaris WRC) +14:04,3; 10. Heller, Martí (Chile, Šp./Ford Fiesta R5) +16:18,2.

Výsledky jsou neoficiální.

Zbývající program Argentinské rallye

Neděle – 14.08 RZ16 (16,43 km); 15.31 RZ17 (20,30 km); 17.18 RZ18 (16,43 km).

Časy jsou uvedeny ve středoevropském formátu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku