Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin Vanquish S V12

Ladislav Čermák
Diskuze (2)
Dreamcar od tradičního anglického maloproducenta dostal ryzí verzi, nabízející ještě více radosti.

Pod jednoduchým označením "S" se skrývá celá řada nenápadných, ale precizních úprav, směřujících k maximalizaci požitku z řízení. Exteriér byl pečlivě optimalizován zejména pro lepší aerodynamické vlastnosti, kterým slouží přebudované vzduchové náběry v předním nárazníku a změněný tvar zadního víka s třetím brzdovým světlem, redukujícího vztlak a aerodynamický odpor až na Cx0,32. Nový tvar dostaly i zadní lampy.

Interiér taktéž nezůstal ušetřen detailních změn, vedoucích k posílení sportovního fleuru a zlepšení kontaktu řidičova těla s vozidlem. Nové vrcholné provedení proto nabízí sportovnější skořepinové sedačky a důsledné čalounění všech míst ev. kontaktu těla s karoserií.

Podvozek poskytuje bezprostřednější odezvu díky tvrdšímu pružení i tlumení a řízení s kratšími řídicími tyčemi a změněnou geometrií přední nápravy zaručuje lepší kontakt s řízenými předními koly. Pozadu nezůstaly ani brzdy s drážkovanými plovoucími kotouči, vpředu zvětšenými o 23 na výsledných 378 mm a bržděnými šestipístkovými třmeny (dříve čtyřpístkové) s účinnou plochou destiček zvětšenou o 21%. Odolnost proti fadingu se zvětšila o třetinu. Vzadu se průměr 330 mm nezměnil, ale díky tloušťce, zvětšené o 2 mm došlo k nárůstu tepelné kapacity o 21%. Podíl na těchto markantních zlepšeních má i nový materiál brzdových segmentů.

Motoráři s ocitli v delikátní situaci, kdy některé konfekční limuzíny začaly nabízet vyšší výkon než jejich vrcholný supersport, proto si vzali ponaučení v závodech a na dosavadní dvanáctiválec o výkonu 460 koní aplikovali celou řadu změn, vedoucích k nárůstu agility a zejména výsledným 520 koním, čímž si Vanquish udržel těsný náskok před bavorským postrachem M5. Klasický Vanquish zůstává vedle nového skvostu nadále v prodeji a jistě pomůže zvyšovat rekordní prodeje, které Aston Martin zaznamenal po jeho uvedení.

Kompletní reportáž z Pařížského autosalonu v podobě speciální přílohy s cca. 1000 fotografiemi, popisem všech novinek a s videi zveřejníme v polovině příštího týdne.

Ladislav Čermák
Diskuze (2)