Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A5 2,0 TDIe: Úspory i ve stylové karoserii

Diskuze (110)
Úsporně laděný čtyřválec 2,0 TDIe se po modelu A4 podívá také do kupé a Sportback A5.

Motory 2,0 TDIe se vyznačují sníženým výkonem a prodlouženými převody manuální převodovky. Dosud se nabízely pro sedan a kombi Audi A4 (a také v minulé generaci pro větší model A6), letos se přidá dvoudveřové kupé a pětidveřový Sportback Audi A5.

Stejně jako v A4 budou dostupné dvě výkonové varianty: 100 a 120 kW. Jedinou možností bude šestistupňová manuální převodovka a pohon předních kol.

U Sportbacku bude šířka nabídky dvoulitrových dieselů shodná s A4: 2,0 TDIe/100 kW, 2,0 TDI/105 kW, 2,0 TDIe/120 kW a 2,0 TDI/130 kW. Kupé se po faceliftu zatím vyrábí jen se 130kilowattovým dvoulitrem, nově ho doplní 100kW TDIe, které se tak stane vstupní motorizací.

Kombinovaná spotřeba se ve verzi TDIe sníží o jeden decilitr. I taková úspora se ale v mnoha zemích vyplatí. Ve všech případech totiž emise CO2 klesnou pod 120 g/km – hodnotu, která leckde chrání před vysokým zdaněním při nákupu automobilu.

Audi A5 - srovnání nových motorů
Motor2,0 TDIe2,0 TDI2,0 TDIe2,0 TDI
Převodovka6M6M (CVT)6M6M (CVT)
Zdvihový objem [cm3]1968196819681968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]100/4200105/4200120/4200130/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]320/1750-2500320/1750-2500380/1750-2500380/1750-2500
Max. rychlost Sportback [km/h]211212 (205)219228 (225)
Max. rychlost kupé [km/h]224--230 (225)
Zrychlení 0-100 km/h Sportback [s]9,59,4 (9,4)8,78,5 (7,9)
Zrychlení 0-100 km/h kupé [s]8,4--8,2 (7,8)
Komb. spotřeba Sportback [l/100 km]4,44,5 (4,8)4,54,6 (4,8)
Komb. spotřeba kupé [l/100 km]4,4--4,6 (4,7)

Diskuze (110)
8. 2. 2012 01:07
Re: tdi
K čemu by mi ten znáček byl? Na něj to nejezdí, nezatopím si jím, ani se ho nenajím. Dokonce důsledně objednávám vozy bez udání motorizace. :-) A aby to ladilo, tak i modelu (pokud taková možnost je). Do toho vůbec nikomu nic není. Klidně ať si někdo myslí, že jezdím s dvoulitrovým dieselem a mám na tom optický paket, vyměněné koncovky výfuků a podobně. Hlavně když mu to udělá radost. Pro mne by klidně mohli dělat M bez aerodynamického kitu (samozřejmě chápu, že to povětšinou nejde, protože není jen pro ozdobu, na rozdíl od obdobného kitu pro normální verze). :-) Skrytá síla mi vždy imponovala.

Samozřejmě, že mám nějaké preference. Jsem zvyklý na určitou kvalitu a jsou značky, které ji běžně poskytují. Ale nenechám se tím omezovat, pokud se najde nějaká výjimka.

Jinak také rád jezdím, ale čas není. A na to si pak neberu A6. ;-)
Avatar - Hammunasakra
7. 2. 2012 23:58
Re: tdi
My to dělíme (Buřtík "STRAŠNĚ" rád řídí - já tedy také, ale on se tím "odreagovává" - je schopen "jen tak pro zábavu" jet 500 km - no i víc 8-s) cca tak, že v létě (od jara do podzimu) jezdí(me) často (spíš) vozem, no a v zimě a když "není čas" atd. tak letadlem.. (to tedy po Evropě - nejvíc Itálie, Německo, Francie = autem se to jezdí "no problem"
PS: Auto NEkupujete (jen/hlavně) dle znáčku? VELMi výjímečný druh :-)
Avatar - Hammunasakra
7. 2. 2012 23:53
Re: tdi
No - ona ta A4ka (2.0 Tdi) splňuje vlastně "vše co je třeba" - reprezentuje "dostatečně" (pro mnohé VÝRAZNĚ lépe než C5 s lepším motorem ... a myslím že vy VÍTE jaká ve skutečnosti je, ta - asi - představa NE"zkušených", že je i v této verzi DOOPRAVDY lepší než C5 V6 Bi je ... mírně řečeno HODNĚ naivní ;-) ), zmačkaný rozlámaný z ní NEvystoupíte (no záleží s čím to porovnáváte :-) ) a sice samozřejmě "moje peníze, moje rozhodnutí", ale - proč "se přít" místo "jim neudělat radost" ;-)
A co se týče toho AMG - Buřtík DŮSLEDNĚ a jen MLkem (SL nebo nedejbože něco ještě "dál") do práce NIKDY! (nejme ve Wien - a na tom ML to AMG "až tak moc není vidět" :-)
Popravdě v česku to moc (kupodivu) "necítím", ale jinde se už docela DOST "šetří" = to ježdění do práce audi A4 na jednu stranu působilo jako "ne až TAK NEsmyslný" nápad - no ale fakt se ukázal NE"realizovatelný" ;-)
PS: Na to NE-zmačkaný, NE-rozlámaný a NE-unavený by byl (mezi "dostupnými") auto ten Citroën C5 možná DOOPRAVDY lepší - ale...
(zvláštní jak to lidé NE"chtějí"/NEmohou (?) pochopit.. :-)
7. 2. 2012 16:44
Re: tdi
Ta E60 bylo služební auto, když jsem byl zaměstnanec. C6 jsem si kupoval pro sebe, když jsem začal podnikat. Zvolil jsem čtyřkolku, protože jsem v té době jezdil do Skandinávie, často. Dnes spíš létám a auta si půjčuji. Také proto jsem koukal na 550i/xi (xDrive byl ve hře kvůli Alpám, přeci jen pár let s quattrem člověka ovlivní) jako nástupce. Auta nekupuji podle toho, jak se mi líbí znáček.
7. 2. 2012 16:35
Re: tdi
Tak po přesednutí z AMG bych nevydržel asi ani den. >:-[] V tomhle směru myslím na reprezentaci firmy a (rozumné) pohodlí zaměstnanců (to totiž s tou reprezentací souvisí, zmačkaný, rozlámaný a unavený obchodník toho moc neprodá). Mě osobně A4 nedává smysl, pokud si ji nekoupíš dobře vybavenou. V nižších sférách bych určitě lovil u konkurence.

Jinak je celkem jedno, co je levnější - moje peníze, moje rozhodnutí. Tak jsem to myslel.