Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A5 2,0 TDIe: Úspory i ve stylové karoserii

5. 2. 2012 • 19:53
66
110
Zobrazit náhledy (66)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Úsporně laděný čtyřválec 2,0 TDIe se po modelu A4 podívá také do kupé a Sportback A5.

Motory 2,0 TDIe se vyznačují sníženým výkonem a prodlouženými převody manuální převodovky. Dosud se nabízely pro sedan a kombi Audi A4 (a také v minulé generaci pro větší model A6), letos se přidá dvoudveřové kupé a pětidveřový Sportback Audi A5.

Stejně jako v A4 budou dostupné dvě výkonové varianty: 100 a 120 kW. Jedinou možností bude šestistupňová manuální převodovka a pohon předních kol.

U Sportbacku bude šířka nabídky dvoulitrových dieselů shodná s A4: 2,0 TDIe/100 kW, 2,0 TDI/105 kW, 2,0 TDIe/120 kW a 2,0 TDI/130 kW. Kupé se po faceliftu zatím vyrábí jen se 130kilowattovým dvoulitrem, nově ho doplní 100kW TDIe, které se tak stane vstupní motorizací.

Kombinovaná spotřeba se ve verzi TDIe sníží o jeden decilitr. I taková úspora se ale v mnoha zemích vyplatí. Ve všech případech totiž emise CO2 klesnou pod 120 g/km – hodnotu, která leckde chrání před vysokým zdaněním při nákupu automobilu.

Audi A5 - srovnání nových motorů
Motor2,0 TDIe2,0 TDI2,0 TDIe2,0 TDI
Převodovka6M6M (CVT)6M6M (CVT)
Zdvihový objem [cm3]1968196819681968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]100/4200105/4200120/4200130/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]320/1750-2500320/1750-2500380/1750-2500380/1750-2500
Max. rychlost Sportback [km/h]211212 (205)219228 (225)
Max. rychlost kupé [km/h]224--230 (225)
Zrychlení 0-100 km/h Sportback [s]9,59,4 (9,4)8,78,5 (7,9)
Zrychlení 0-100 km/h kupé [s]8,4--8,2 (7,8)
Komb. spotřeba Sportback [l/100 km]4,44,5 (4,8)4,54,6 (4,8)
Komb. spotřeba kupé [l/100 km]4,4--4,6 (4,7)

Související články

Témata
8. 2. 2012 01:07
Re: tdi
K čemu by mi ten znáček byl? Na něj to nejezdí, nezatopím si jím, ani se ho nenajím. Dokonce důsledně objednávám vozy bez udání motorizace. :-) A aby to ladilo, tak i modelu (pokud taková možnost je). Do toho vůbec nikomu nic není. Klidně ať si někdo myslí, že jezdím s dvoulitrovým dieselem a mám na tom optický paket, vyměněné koncovky výfuků a podobně. Hlavně když mu to udělá radost. Pro mne by klidně mohli dělat M bez aerodynamického kitu (samozřejmě chápu, že to povětšinou nejde, protože není jen pro ozdobu, na rozdíl od obdobného kitu pro normální verze). :-) Skrytá síla mi vždy imponovala.

Samozřejmě, že mám nějaké preference. Jsem zvyklý na určitou kvalitu a jsou značky, které ji běžně poskytují. Ale nenechám se tím omezovat, pokud se najde nějaká výjimka.

Jinak také rád jezdím, ale čas není. A na to si pak neberu A6. ;-)
Avatar - Hammunasakra
7. 2. 2012 23:58
Re: tdi
My to dělíme (Buřtík "STRAŠNĚ" rád řídí - já tedy také, ale on se tím "odreagovává" - je schopen "jen tak pro zábavu" jet 500 km - no i víc 8-s) cca tak, že v létě (od jara do podzimu) jezdí(me) často (spíš) vozem, no a v zimě a když "není čas" atd. tak letadlem.. (to tedy po Evropě - nejvíc Itálie, Německo, Francie = autem se to jezdí "no problem"
PS: Auto NEkupujete (jen/hlavně) dle znáčku? VELMi výjímečný druh :-)
Avatar - Hammunasakra
7. 2. 2012 23:53
Re: tdi
No - ona ta A4ka (2.0 Tdi) splňuje vlastně "vše co je třeba" - reprezentuje "dostatečně" (pro mnohé VÝRAZNĚ lépe než C5 s lepším motorem ... a myslím že vy VÍTE jaká ve skutečnosti je, ta - asi - představa NE"zkušených", že je i v této verzi DOOPRAVDY lepší než C5 V6 Bi je ... mírně řečeno HODNĚ naivní ;-) ), zmačkaný rozlámaný z ní NEvystoupíte (no záleží s čím to porovnáváte :-) ) a sice samozřejmě "moje peníze, moje rozhodnutí", ale - proč "se přít" místo "jim neudělat radost" ;-)
A co se týče toho AMG - Buřtík DŮSLEDNĚ a jen MLkem (SL nebo nedejbože něco ještě "dál") do práce NIKDY! (nejme ve Wien - a na tom ML to AMG "až tak moc není vidět" :-)
Popravdě v česku to moc (kupodivu) "necítím", ale jinde se už docela DOST "šetří" = to ježdění do práce audi A4 na jednu stranu působilo jako "ne až TAK NEsmyslný" nápad - no ale fakt se ukázal NE"realizovatelný" ;-)
PS: Na to NE-zmačkaný, NE-rozlámaný a NE-unavený by byl (mezi "dostupnými") auto ten Citroën C5 možná DOOPRAVDY lepší - ale...
(zvláštní jak to lidé NE"chtějí"/NEmohou (?) pochopit.. :-)
7. 2. 2012 16:44
Re: tdi
Ta E60 bylo služební auto, když jsem byl zaměstnanec. C6 jsem si kupoval pro sebe, když jsem začal podnikat. Zvolil jsem čtyřkolku, protože jsem v té době jezdil do Skandinávie, často. Dnes spíš létám a auta si půjčuji. Také proto jsem koukal na 550i/xi (xDrive byl ve hře kvůli Alpám, přeci jen pár let s quattrem člověka ovlivní) jako nástupce. Auta nekupuji podle toho, jak se mi líbí znáček.
7. 2. 2012 16:35
Re: tdi
Tak po přesednutí z AMG bych nevydržel asi ani den. >:-[] V tomhle směru myslím na reprezentaci firmy a (rozumné) pohodlí zaměstnanců (to totiž s tou reprezentací souvisí, zmačkaný, rozlámaný a unavený obchodník toho moc neprodá). Mě osobně A4 nedává smysl, pokud si ji nekoupíš dobře vybavenou. V nižších sférách bych určitě lovil u konkurence.

Jinak je celkem jedno, co je levnější - moje peníze, moje rozhodnutí. Tak jsem to myslel.
Články odjinud