Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q3 1.4 TFSI: Downsizing pro městské SUV

Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
146 Fotogalerie
Diskuze (19)
Donedávna spoléhalo kompaktní SUV Audi Q3 výhradně na dvoulitrové benzinové a naftové motory, nyní však plní roli základní motorizace přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka.

Už jsme si asi zvykli na to, že prémiovou značku poznáme zejména podle objemu motoru a počtu válců, byť v poslední době snad platí, že čím menší objem a méně válců, tím zvučnější automobilová značka. A tak zatímco dosud jste mohli kupovat kompaktní SUV Audi Q3 výhradně s přeplňovanými dvoulitry a to jak benzinovými TFSI, tak dieselovými TDI, ve výkonové škále 103-155 kW, teď se v portfoliu objevuje downsizovaný základní model Q3 1.4 TFSI.

Benzinová čtrnáctistovka má větší výkon, než základní 103kW dvoulitrový turbodiesel, tedy 110 kW v rozmezí 5-6 tisíc otáček za minutu, zatímco maximální točivý moment 250 N.m neklesá ve spektru 1500-3500/min. Nabízí se jak se šestistupňovou manuální převodovkou, tak s dvouspojkovým S tronicem. V prvním případě činí kombinovaná spotřeba benzinu 5,9 l na 100 km, ve druhém pak 6,2 l na 100 km. Standardem jsou šestnáctipalcová litá kola s pneumatikami o rozměru 215/65.

Nejlehčí Q3 váhově začíná na 1460 kg a v obou případech mu trvá zrychlení na stovku 9,2 sekundy, přičemž vozy vyvinou maximální rychlost 203 km/h. Motor 1.4 TFSI je určen pouze k pohonu předních kol Audi Q3, ve verzi quattro se nedodává. Čtrnáctistovka je logicky nejlevnější dostupnou motorizací pro Q3, ale jen velmi těsně. Základ s manuálem začíná na 719.900 Kč oproti 722.900 korunám za 140koňové TDI, za dvouspojku se připlácí nezanedbatelných 65 tisíc korun,což cenu posouvá na 784.900 Kč. Tato verze ekvivalent u TDI nemá, protože S tronic lze mít u nafty pouze s quattrem.

Vstoupit do diskuze (19)