Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q7 e-tron quattro: Hybrid kombinuje V6 TDI a pohon všech kol

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 12. 9. 2017
71
24
Zobrazit náhledy (71)
Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro Audi Q7 e-tron quattro
Audi se ve Frankfurtu chlubí updatem hybridní Q7 s přeplňovaným vznětovým šestiválcem a čtyřkolkou. Nikdo jiný tuto kombinaci dosud nenabízí.

Q7 i ve druhé generaci zůstává pořádně velkým SUV, vždyť měří na délku přes pět metrů. Vlastně už ji moc dobře známe a oproti opulentnímu předchůdci o dost zkrásněla. Co ale přináší dieselový plug-in hybrid? Technika je zajímavá.... Jde mimochodem o modernizovanou verzi auta, představeného už v Ženevě 2015.

Třílitrový vidlicový šestiválec TDI je spojen s elektromotorem, který se nachází mezi ním, spojkou a osmistupňovým tiptronicem. Vznětový agregát sám o sobě poskytuje 190 kW (258 k) výkonu a 600 N.m točivého momentu. Elektrická jednotka přidává dalších 94 kW a 350 newtonmetrů „krouťáku“, ovšem už z principu nepotřebuje k jeho dosažení vysoké otáčky. Celá pohonná soustava dává nižších 275 kW (373 k) a 700 N.m. Síly má tedy na rozdávání.

Baterie se nachází pod zavazadlovým prostorem, aby neovlivnila jeho velikost. Nabízí 17,3 kWh energie při jmenovitém napětí 308 voltů. Její plné nabití v průmyslové zásuvce o výkonu 7,2 kW trvá zhruba dvě a půl hodiny, v domácnosti pak přibližně obvyklých osm hodin, záleží na kapacitě infrastruktury. Pryč jsou doby, kdy hybridy ujely v čistě elektrickém režimu pár kilometrů, obří plug-in od Audi má normovaný dojezd 56 km. „Hardware“ mu stačí ke sprintu z klidu na stovku za 6,2 s. Na dálnici se tedy svými zážehovými, případně vznětovými kolegy bez elektrické podpory určitě zahanbit nenechá, ba právě naopak. Spotřeba nafty podle stále platného NEDC činí pouhých 1,8 l/100 km, daleko důležitější je údaj o konzumaci elektrické energie na stejnou vzdálenost: minimálně 18,1 kWh.

Rozsvícené hlavní LED reflektory připomínají dvojitou šipku, podle nich poznáme tuto verzi bezpečně. Kromě toho dostane e-tron quattro do základní výbavy, tedy alespoň na domácím německém trhu digitální palubní desku (virtuální kokpit) a infotainment MMI s dotykovým ovládáním a navigací. Důležité jsou rovněž nabíjecí kabely: jak pro veřejné stanice, tak i pro průmyslové a domácí zásuvky, standardizace konektorů představuje hudbu budoucnosti a doplňovat baterii lze tímto takřka všude.

Modifikovaný dieselhybrid Audi v karoserii zatím největšího SUV značky také využívá odpadní teplo z elektrické poháněcí soustavy pro vyhřívání interiéru. Systém řízení s integrovaným tepelným čerpadlem je právě jeho specifickou vychytávkou. Ve srovnání s konvenčním elektrickým topením však využívá méně energie, což zároveň prodlužuje „bzučivý“ akční rádius vozu...

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Kdy už budete konečně trestání za ty pitomosti co píšete
| 14. 9. 2017
Ono jich je víc. Snad ještě 550 a 400. 900 snad přišla později, ale nevím (jen jsem slyšel, že ji dělali na žádost Bentley). Jen jsem si nebyl jistý, jestli to bylo skutečně přesně 700. A roli tu mohly hrát otáčky, viz níže.

U té 900 myslím lišáci uváděli dva ratingy v závislosti na otáčkách (v nižších otáčkách měla víc, snad právě 1 kNm). Něco takového tam bylo. A Motor Mulsanne je právě jak diesel.
Avatar - AUDIRS6
Kdy už budete konečně trestání za ty pitomosti co píšete
| 13. 9. 2017
Iste vieš, že pri uvedení na trh ponúkala ZF hneď dve verzie 8HP - 700 a 900.
Predpokladám, že samo ZF ich ale potichu nejako upravilo na ešte väčšiu odolnosť ( Nemyslím si, žeby Bentley upravovalo samo ZF 8HP 900 pre svoj Mulsane 1000+ Nm samo ;-) )
Kdy už budete konečně trestání za ty pitomosti co píšete
| 13. 9. 2017
Sčítat se to teoreticky může. Standartní elektromotor s výkonem 94 kW udrží krouťák 350 Nm do cca 2500 ot. takže obě maxima se klidně mohou překrýt.
Nicméně celkový součtový moment i výkon jsou zjevně omezeny uměle takže výsledné reálné hodnoty se od teorie výrazě liší
Kdy už budete konečně trestání za ty pitomosti co píšete
| 13. 9. 2017
700 Nm je limit převodovky? Mám takový pocit, že by to na 8HP sedělo.
Chybka
| 12. 9. 2017
Což o to, člověk může opsat špatné číslo. Ale nepřijde ti ta hodnota na třílitr těžko uvěřitelná?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku