Auto Bild Qualitätsreport 2007: Hodnocení vozů Citroën
Dotazník Auto Bildu
Majitelé vozů Citroen hodnotí svá auta o malý kousek hůře, než činí průměr všech značek: 8,0 body oproti průměrným 8,1 b. Obzvláště vysoký (26%) je podíl těch, kteří si stěžují na pazvuky a vrzání.
Svolávací servisní akce/Dodatečné úpravy
U modelů Berlingo, C2, C3, Picasso a Pluriel praskají vinuté pružiny, netěšná palivová potrubí trápí řady C4, C5 a Picasso. U C4 se mohl objevit zkrat startéru, u velkoprostorové C8 ucpaný odtok kondenzované vody a odpadávající kryt motoru (vše 2005). U vozů Xsara Picasso dochází k bezdůvodnému rozsvěcení varovných kontrolek na přístrojové desce (2006).
TÜV Report
Méně závad, než je průměr, vykazují tříletá Berlinga, Xsary a C3 (31., 35. a 41. místo v žebříčku), naopak podprůměrný výsledek si připsala cestovní C5 (77. místo) vinou potíží s přední nápravou a parkovací brzdou. Hodně špatnou bilanci má Saxo, které se na 109. místě ocitlo kvůli problémům s přední nápravou, únikům oleje, závadám na osvětlení, parkovací brzdě či nadměrnému opotřebení kotoučů. U pět let starých aut se velmi dobře drží C5 (16. místo), negativní trend ale zaznamenalo Berlingo, Xsara i Saxo.
Dlouhodobý test Auto Bildu
Prostorově výborně řešený a propracovaný van Citroen C8 2.2 HDi v testu na 100 000 km v roce 2005 zaznamenal celou řadu závad, které jej odsunuly až na 26. pozici z celkových 28 hodnocených vozů. Od té doby není v testovací flotile Auto Bildu žádný další zástupce značky.
Stížnosti čtenářů Auto Bildu
Oproti roku 2006 se vloni objevilo o 12 % stížností méně. Podíl na tom má výrazně menší množství negativních ohlasů na Pluriel a Berlingo než v minulosti.
Test servisů
V uplynulých 6 letech neproběhl test servisů značky Citroen.
Záruky
2 roky na celý vůz
12 let proti prorezavění
neomezená záruka mobility
Výsledek podle Auto Bildu
Citroen si vysloužil průměrné hodnocení, lepšímu stály v cestě hlavně výsledky TÜV Reportu. Zákazníci by si určitě zasloužili o kus lepší kvalitu a důslednost.
Jak se hodnotí?
Popis metodiky a celkový žebříček naleznete v článku:
Auto Bild Qualitätsreport 2007: Mazda má hattrick
Úvodní článek k této problematice naleznete na odkaze:
Auto Bild Qualitätsreport 2007: Koroze se vrací
MOJE.AUTO.CZ: Vaše zkušenosti s autem zajímají i ostatní! |
Vlastníte automobil, který vás mile překvapil? Nebo je to naopak a vy se stále jen trápíte se servisy a tahanicemi s prodejcem? Všechny tyto zkušenosti jsou cennými informacemi pro čtenáře Auto.cz. Vložením vaší recenze na váš soukromý nebo firemní automobil můžete nejen pomoci ostatním, ale v extrémním případě i sami sobě. Auto.cz čte měsíčně 400 až 500 tisíc reálných uživatelů, a to už může být důvod, proč by měl prodejce/výrobce vyřešit zrovna ten váš problém a zabránit tak negativní reklamě. Návod jak na to najdete v sekci MOJE.AUTO.CZ |