14.9. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Ve Frankfurtu nechybí ani Číňané. Může SUV Wey VV7s bojovat s německou prémií?

 

Nová čínská značka Wey zaměřená na luxusní SUV prezentuje ve Frankfurtu své kompletní portfolio doplněné o koncept XEV.

Na letošním frankfurtském autosalonu sice chybí někteří velcí výrobci, jako Peugeot, Nissan a Volvo, jejich prostor tak museli nahradit jiní. Ve Frankfurtu jsou tak zastoupeny i čínské firmy, třeba nová značka Wey patřící automobilce Great Wall. Jak na nás zapůsobilo její SUV VV7s?

První pohled na největší model v nabídce značky, 4.765 mm dlouhé SUV zaujme. Kombinace hodně úzkých světlometů s velkou masou plechů působí hodně drsně, obzvlášť široká záď je hodně svalnatá. Na druhý pohled si ale všimnete, že inspirace zavedenějšími značkami tu přece jen je. Hlavní světlomety připomínají Audi A3, celkové řešení přídě zase Opel Insignia.

Kombinace rozličných nápadů od různé konkurence pokračuje i uvnitř. Kulaté výdechy klimatizace se samostatně stojící devítipalcovou obrazovkou multimediálního systému je opět jasná inspirace Audi, hrana palubní desky pod čelním sklem je zase známá z Jaguaru. Jsou tu ale i zajímavé detaily, v duchu dnešní doby tu nemůže chybět digitální přístrojový štít (s úhlopříčkou 12,3“), byť s poměrně konvenční grafikou, v loketní opěrce mezi předními sedadly se pak nachází ventilovaný odkládací prostor, aby převážené předměty uvnitř zůstaly v chladu.

V kabině se cítíte vcelku dobře, díky tenkým sloupkům karoserie je ven slušně vidět. Zpracování a použité materiály jsou sice na vysoké úrovni, stále ale mají spíše blíže mainstreamovým než luxusním automobilům. Některé použité plasty jsou levnějšího ražení, na rozdíl od jiných aut tu ani nevoní kůže, ale interiér spíše zavání lacinými plasty. Ani ten použitý lak na karoserii není z nejlepších – metalíza má hodně hrubé částečky. Potěší ale měkčené plasty použité nejen na palubní desce, ale také na obložení dveří.

AUTOSALON FRANKFURT 2017 NA AUTO.CZ

Na zadních sedadlech je pak hodně místa, a to díky dlouhému rozvoru o hodnotě 2.950 mm. Slušná rezerva je i nad hlavou, čemuž ale pomáhá i velice nízko usazený sedák.

Co se týče techniky, tak o pohon VV7s se stará dvoulitrový benzinový čtyřválec s přeplňováním a přímým vstřikováním, který Great Wall používá i v jiných modelech. Motor o výkonu 172 kW a točivém momentu 360 N.m je ve VV7s spárován se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Luxusní značka Wey byla automobilkou Great Wall uvedena na trh v loňském roce, pojmenována je po šéfovi Great Wall. Snaží se konkurovat zavedeným prémiovým značkám, které v segmentu luxusních aut na čínském trhu dominují. Tomu mají pomoci zkušenosti evropského managementu, konkrétně generálním ředitelem je Jens Steingräber, který do roku 2016 bezmála 30 let působil v Audi. O vstupu na evropský trh společnost zatím nemluví, ve Frankfurtu vystavené vozy jsou doplněny lakonickým popiskem, že v tuto chvíli se v Evropě neprodávají.

Pravdou je, že ve stávající podobě by to Wey VV7s měl proti zavedené prémiové konkurenci hodně těžké. Na druhou stranu je tohle SUV dalším důkazem, že se čínské automobilky rychle učí a je zkrátka nutné s nimi počítat.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Richemont se připravuje na akvizici za desítky miliard Richemont se připravuje na akvizici za desítky miliard

Švýcarský výrobce luxusního zboží Richemont nabízí za…

Komentář Martina Čabana: Dobrá zpráva. Máme ostudu Komentář Martina Čabana: Dobrá zpráva. Máme ostudu

Česká republika si pořídila další evropský unikát:…

Kryptoměnové burzy svými obraty zastiňují i newyorský parket Kryptoměnové burzy svými obraty zastiňují i newyorský parket

Na burzách kryptoměn se letos protáčí nejvíce peněz v…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 





 
Bratři z NDR nemohli vlastnit sporťák Porsche, postavili si ho sami. Pomohl i Ferdinand Porsche

Bratři z NDR nemohli vlastnit sporťák Porsche, postavili si ho sami. Pomohl i Ferdinand Porsche

Dnes 10:56

Dvojčata z NDR měli sen, chtěli vlastnit ikonické Porsche 356. Tehdejší politická situace jim nepřála, ale nevzdali se.




Blesk.cz

Zlý vlk zneužil 274 dětí, zatkli ho ve Venezuele

Zlý vlk zneužil 274 dětí, zatkli ho ve Venezuele

Muž, po kterém pátrala Kolumbie kvůli podezření ze zneužití 274 dětí, byl zatčen ve Venezuele. Zadržený Juan…

Sportku sází od roku 1967, loni vyhrál 11 milionů

Sportku sází od roku 1967, loni vyhrál 11 milionů

V uplynulém roce padlo u Sazky průměrně 100 tisíc výher denně! Každý týden díky hrám největší české loterijní…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Ronaldo dal gól, pak krvácel. Jak vypadám, kontroloval tvář v mobilu

Ronaldo dal gól, pak krvácel. Jak vypadám,…

Aby napnul síť a mohl se jít radovat, podstoupí takřka cokoli. Góly jsou hnacím motorem Cristiana Ronalda.…

 

Reflex.cz

Agent Garbo: Chovatel slepic, který přesvědčil nacisty, že se Den D neodehraje v Normandii

Agent Garbo: Chovatel slepic, který přesvědčil…

Juan Pujol García rozhodně nebyl typickým mužem, kterého si představíte, když se řekne slovo špion. Válkou…

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý osud Johana de Witta

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý…

Vilém II. Oranžský zemřel v roce 1650 a zanechal po sobě jen těhotnou manželku a sedm sester. K moci ve…