Autosalon Ženeva: Renaulty Clio i Clio Grandtour s faceliftem přijdou na český trh v květnu
Vizuálně se inovované Clio liší hlavně přídí, která má zásadně přepracovaný přední nárazník. Moderní konstrukční a designérské řešení usnadňuje a snad i zlevňuje změny jako je ta nejnovější. Celou příď totiž automobilka vytvarovala do velkoplošného dílu, takže funkční prvky nárazníku (kdysi oddělené části auta) dnes už jen těžko dokážeme na první pohled odlišit od stylisticky motivovaných detailů.
Místo dvou otvorů v masce má Clio už jen jeden, klasický. Pod novými předními světlomety jsou na rozích nárazníku charakteristické tvary, jejichž podobu nese Laguna i nový Mégane. Provedené změny prospěly stylistice i bezpečnosti, prodloužené deformační zóny přidaly k celkové délce nemalých 41 mm (+ 25 mm vpředu a + 16 vzadu) a ta se nyní přehoupla o 27 milimetrů přes čtyři metry a nyní zaostává o pouhé 3 milimetry za lídrem segmentu, Fiatem Grande Punto. Zadní část auta má přepracované koncové svítilny a nárazník.
Benzinová i naftová paleta se prakticky nemění, novinkou je nasazení dvou nových benzinových šestnáctiventilů (viz Clio GT) a nasazení dvou verzí známého motoru 1,2 16V, poháněných alternativními palivy, buď LPG, nebo směsí etanolu a benzinu E85. Standardní pětistupňové skříně nahrazují u motorů s výkony od 78 kW výše šestistupňové, k motorům 1,2 16V a dCi 85 (63 kW) je možné objednat pětistupňovou robotizovanou, klasický automat pak se slabší verzí šestnáctistovky o výkonu 82 kW (výhradně s automatem).
Clio GT se stává předstupněm k hot-hatchi RS, svým sportovním duchem totiž nekazí každodenní použitelnost. K především stylistickým doplňkům typu exkluzivních 16“ kol „Dark Anthracite“, černého lemování světlometu a exkluzivního designu masky se přidávají sportovní úpravy podvozku. Pružiny i tlumiče jsou o 15 % ztuženy, zesílen byl i stabilizátor. Podle jednotlivých trhů bude k mání výběr mezi upravenou šestnáctistovkou 94 kW, ve verzi 98 kW známou již z Twinga RS, konvenčním dvoulitrem 102 kW a nejsilnější ze tří nabízených patnáctistovek dCi s výkonem 78 kW. Standardem je šestistupňová převodovka TL4.
Renault se chlubí novou vestavěnou navigací, vyvinutou ve spolupráci s firmou TomTom. Disponuje barevným displejem s uhlopříčkou 14,7 cm v horní části přístrojové desky, možností aktualizace mapových podkladů po internetu vč. databáze radarů a policejních kamer a atraktivní cenou pod 500 euro (cca 14,5 tisíce Kč).
Clio se také stává jediným vozem kompaktní třídy mimo prémiový segment, který lze objednat se systémem keyless entry.
Na český trh přijde novinka na konci května 2009.