Autosalony už netáhnou, v Detroitu bude chybět Porsche
Autosalony už netáhnou tak jako v minulosti. S každou důležitou výstavou se dnes objevují významné značky, které se jí rozhodnou nezúčastnit. Nejnověji mezi takové výrobce přibylo Porsche.
Porsche totiž oznámilo, že se nezúčastní nadcházejícího ročníku detroitského autosalonu, který se bude konat v lednu 2017. Automobilka rozhodnutí vysvětluje tím, že se jí účast na výstavě finančně nevyplatí. Vystavovat na velké autoshow je nákladné, přičemž podle Porsche už nemá potřebnou hodnotu.
Nepřítomnost na severoamerické mezinárodní autoshow (NAIAS) však neznamená, že by Porsche na autosalony zcela zanevřelo. Jen si v USA vybralo podle něj důležitější výstavy – v New Yorku a Los Angeles. Právě kalifornský autosalon je podle Porsche pro sportovní vozy v Americe nejpodstatnější.
Detroitský NAIAS nadále patří mezi nejdůležitější světové výstavy aut, jeho renomé však v posledních letech upadá, což nepochybně souvisí i s bankrotem města Detroit, který musel být vyhlášen v červenci 2013. Třeba už letos se rozhodly tuto výstavu vynechat značky Jaguar a Mini.
Problémy mají ale i další výstavy – na letošním pařížském autosalonu nebude vystavovat hned několik podstatných hráčů, jako je Ford, Mazda a Volvo. Letošní ročník veletrhu v Lipsku pak byl zcela zrušen – právě kvůli množství automobilek, které se tam na poslední chvíli rozhodly nevystavovat.
Svoji neúčast automobilky obvykle vysvětlují tím, že se jim prezentace novinek na velkých autosalonech už nevyplatí. V záplavě nových vozů totiž může méně důležitá novinka snadno zapadnout, navíc účast na autoshow bývá finančně nákladná. Proto výrobci hledají další možnosti, jak prezentovat své vozy. Řešením se stávají lokální výstavy, speciální akce pro pozvané hosty nebo klidně výstavy, které s auty přímo nesouvisí. Mezi takové patří třeba výstava spotřební elektroniky CES v americkém Las Vegas.