Bentley Arnage Final Series – sbohem po deseti letech
Final Series je odvozena z nejnovější verze Arnage T, která se objevila loni. Pod kapotou má stejný vidlicový osmiválec s objemem 6,75 litru a výkonem rovných pěti stovek koní, tedy 373 kW. Točivý moment vrcholí hodnotou 1.000 Nm a je přenášen šestistupňovou automatickou převodovkou.
I když hmotnost Arnage i s řidičem atakuje třítunovou hranici, díky těmto parametrům jsou výkony vozu velmi slušné – dosahuje největší rychlosti 290 km/h a z nuly na stovku dokáže vystřelit za 5,5 s.
Výbava vozu je rovněž dostatečná. Kromě takových samozřejmosti, jakými jsou ručně obšitá kožená sedadla a leštěné dřevo, si obzvláště zadní cestující mohou při jízdě užívat, a to jak jídla, tak pití. Sedadla řidiče a spolujezdce mají totiž výklopnou zadní část, která slouží jako piknikové stolky. To spolujezdcovo navíc obsahuje nezbytné nádobíčko pro pití té nejkvalitnější whisky, To je samozřejmě ozdobeno nezbytným logem Bentley.
Arnage Final Series dostal optický paket z kupé Brooklands, stejná jsou i kola a pneumatiky. Přední nárazník je agresivnější a má nižší vstupy vzduchu, než ten z Arnage T. Uzávěr nádrže je chromovaný, boky předních blatníků zdobí nápisy Final Series. Zákazníci mohou také zvolit audio systém Bentley by Naim, ke kterému mohou připojit svůj iPod.
Po deseti letech výroby je čas na modelovou obměnu. Tradicionalisté možná zapláčou, ale nový Arnage bude postaven na hliníkovém prostorovém rámu ASF, který bude mít i třetí generace Audi A8. I motory budou pocházet od Audi, vždyť například velké kupé Continental GT má pod kapotou agregát W12, vybavený ovšem dvěma turbodmychadly. Letitý, i když několikrát radikálně modifikovaný osmiválec 6,75 litru, který si zejména britští zákazníci Bentleye do odcházející řady Arnage nakonec vynutili, tak čeká zasloužený důchod.