Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley Continental Supersports: Nové fotky otevřeného Convertible

Diskuze (5)

Bentley uvolnil nové fotografie kabrioletu Continental Supersports Convertible. Jedná se o nejrychlejší Bentley „bez střechy“ v celé historii a také o nejrychlejší čtyřsedadlové kabrio současnosti.

Kabriolet si vypůjčil všechny klíčové úpravy představené loni na kupé Continental Supersports. To znamená bodykit s novým předním nárazníkem a otvory v kapotě, modifikovaný interiér s karbonovými sedadly, motor 6,0 W12 naladěný na 463 kW (630 k) a řadu dalších technických úprav.

Zajímavostí je, že na rozdíl od kupé Continental Supersports, které má kvůli odlehčení jen přední sedadla, je Continental Supersports Convertible čtyřmístným autem.

Jméno je převzato z Bentley Supersports z roku 1925, polozávodní verze Bentley 3-Litre s motorem naladěným na 85 koní. S nejvyšší rychlostí 100 mil (160 km/h) byl tento Bentley nejrychlejším produkčním autem své doby, takže řada Continental Supersports jeho odkazu v žádném případě ostudu nedělá.

Motor je schopen spalovat benzin i E85. Prvním Bentley s technologií FlexFuel je kupé Continental Supersports, s příchodem Continental Supersports Convertible se stává standardem napříč celou řadou Continental modelového roku 2011. Nejvyšší výkon je 463 kW a maximum točivého momentu 800 Nm leží mezi 2000 a 4500 min-1.

S ohledem na silnější pohonnou jednotku bylo upraveno i hnací ústrojí. Převodovka ZF 6HP26 v mutaci Quickshift mění převod během 93 milisekund, což je polovina času standardní převodovky z Continental GTC. Rychlost a hladkost řazení je zvýšena krátkým přerušením zapalování, aby byl při řazení snížen moment vstupující do převodovky. Rozdělení momentu systémem 4x4 mezi nápravy bylo upraveno na 40:60.

Podvozek je převzatý z Continental GTC Speed. Vpředu je snížen o 10 mm, vzadu o 15 mm, disponuje adaptivními tlumiči a tužším zadním stabilizátorem. Uložení přední nápravy je o 33 % tužší než u GTC Speed. Kola 9,5Jx20 mají lehkou konstrukci, dohromady znamenají úsporu neodpružených hmot 10 kg. Obouvají pneumatiky 275/35 ZR 20 Pirelli Ultra High Performance a díky odlišnému odsazení ráfků rozšiřují rozchod na přední nápravě o 25 a na zadní o 50 mm. Vpředu i vzadu se nacházejí karbon-keramické brzdy s průměrem 420, resp. 356 mm.














Bentley Continental - přehled verzí s otevřenou karoserií
Model Supersports Convertible GTC Speed GTC
Převodovka 6A 6A 6A
Zdvihový objem [cm3] 5998 5998 5998
Válce/ventily 12/4 12/4 12/4
Největší výkon [kW/min-1] 463/6000 449/6000 412/6100
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 800/2000-4500 750/1750-5600 650/1600-6100
Max. rychlost [km/h] 325 322 312
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,2 4,8 5,1
Zrychlení 0-160 km/h [s] 9,5 10,5 -
Komb. spotřeba [l/100 km] 16,7 16,6 16,6
Hmotnost [kg] 2395 2485 2495
Diskuze (5)

Doporučujeme

2. 7. 2010 13:16
Re: Luxus
Vyridim >:D >:D ...
Avatar - Pekelná Micinka
1. 7. 2010 19:32
Re: Luxus
Pokud má RZ 8A6... tak mu vyřiď, ať příště jezdí jako neprase, jinak se mohl "podělit" o svou perleť s jedním firemním Meganem. Jestli to není on, tak nic.
Avatar - Ricardo
1. 7. 2010 17:35
Re: Luxus
Výkonu není u žádného auta nikdy dost. A "normální" GTC není zase tak exklusivní zboží, přece jen za pár let to bude normálně dostupná ojetina. Supersports by mohlo vzniknout pár desítek, maximálně stovek kusů a to z toho dělá už poměrně lákavé auto.
1. 7. 2010 17:08
Re: Luxus
Moc nechapu ty upravy, kamarad ho ma, bile s cervenou strechou a na tom aute proste neni co menit.... :yes:
Avatar - Ricardo
1. 7. 2010 12:30
Luxus
Tohle auto je tak nádherně zbytečné... :yes:
A v celočerveném provedení je správně perverzní