Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley Mulsanne: Aristokrat s okřídleným B dostal prodlouženou verzi

Aleš Dragoun
Diskuze (16)
Modelové změny nemohou minout ani tak konzervativní značku, jakou je Bentley. Mulsanne. Kromě vizuálních a technických změn přichází i nová delší verze.

Novodobý Mulsanne se odhalil v srpnu 2009 v Pebble Beach a vlastně pořád vypadá stejně. Dirk van Braeckel (ano, svého času působil i ve Škodovce) tenkrát odvedl skvělou práci. Má čtyři oči na přídi, je výkonný, vyrábí se převážně ručně a pochopitelně nestojí málo. Prostě sportovní aristokrat každým coulem, který i přes značnou hmotnost umí být hodně rychlý. Jenže aktuálně se toho dost změnilo. Ne, o novou generaci nejde, ale stylisté mu vyhladili decentně vrásky, technici zapracovali na šasi a přibyl ultraluxusní prodloužený model.

Všechny tři, základní limuzína, Speed i nový EWB (Extended Wheelbase) dostaly přední nerezové pochromované mřížky se svislými lamelami, maska chladiče je širší o 80 mm. Menší boční LED reflektory jsou nyní s většími v jedné rovině, až dosud byly posunuty dolů. Ruku v ruce s tím prošel úpravou i nárazník. Důležitá změna se odehrála rovněž vzadu, koncová světla mají díky štědřejší aplikaci chromu vizuálně tvar písmene B. Podobnou stylizaci najdeme i na vstupech vzduchu v předních blatnících.

Vidlicový osmiválec tradičního objemu 6,75 l podporovaný dvojicí turbodmychadlo dává výkon 377 kW (512 k), v případě Speedu dokonce 395 kW (537 k). O přenos 1020, respektive celých 1100 N.m na zadní nápravu se stará osmistupňový automat ZF. Standardní Mulsanne zvládne akcelerovat z klidu na 100 km/h za 5,2 s a tachometr se zastaví na číslici 296. Normovaná spotřeba nikoho nezajímá, pro úplnost dodejme, že spálí 14,6 l benzinu na 100 km. Výkonnější s rychlostí přímo v názvu je v oblíbené disciplíně lepší o 0,3 s a přesáhne o 5 km/h magickou třístovku. Speed dostal navíc samočinnou skříň rekalibrovanou a k ní ještě sportovní mód S. Motor má aktivní úchyty, zavěšení revidovaná pouzdra, úpravou prošlo i vzduchové odpružení. S řízením si inženýři pohráli tak, aby poskytovalo lepší zpětnou vazbu od předních kol. Pneumatiky Dunlop 265/40 s pěnovou výplní snižují hluk uvnitř vozu. Kola mohou být buď dvaceti-, nebo dokonce jednadvacetipalcová s obutím 265/40.

Kabina samozřejmě hýří luxusem, tady není o čem polemizovat. Její výroba trvá 150 hodin, celého vozu pak 400. Bentley nabízí celkem 24 odstínů kvalitní kůže, bohatý klient si vybere i prošívání. Dřevo na palubní desce může být klidně v klavírním laku nebo v imitaci kamene, k dispozici je celkem třináct provedení. Není problém vytvořit třeba modročervenou nebo žlutozelenou kombinaci, ale chce to také trochu vkusu... Osmipalcový dotykový displej informačního systému dominuje jejímu středu. Podporuje i Apple CarPlay a Android Auto, v útrobách má 60GB harddisk. Audio Naim vyvinuté speciálně pro Bentley disponuje výkonem 2200 W a dvacítkou reproduktorů. Zadní pasažéři mají k dispozici nejen bezdrátová sluchátka, ale i dva tablety vmontované do opěradel předních sedadel s úhlopříčkou 10,2 palce, 52GB disky, připojením na internet a kamerkami .

O 250 mm natažená verze EWB poháněná výhradně slabším motorem se stává skutečnou vlajkovou lodí značky, zvenčí přitom vypadá decentně, není to žádný jezevčík. Rozvor činí 3516 místo 3266 mm. Klienti ji určitě budou volit hlavně ve dvoubarevném laku, třeba k výkonnějšímu Speedu se taková kombinace naopak moc nehodí. Onen čtvrtmetr získali dva pasažéři vzadu, kteří mohou svá místa proměnit v útulné pohovky včetně výsuvných podložek pro nohy. Výhradně oni také mají k dispozici větší střešní okno a příplatkové velké nastavitelné skládací stolky, které jsou sestaveny každý z 600 (!) dílů. Také středová konzola, kde jsou uchyceny, se liší, obsahuje nutné USB zdířky, držáky na nápoje i plnicí pera... Intimitu vzadu uchovají standardní roletky.

Pokud má boháč zvláštní přání, divize Mulliner mu ještě Mulsanne prodlouží klidně o půl metru. dovnitř nainstaluje čtyři sedadla proti sobě a bar s ledničkou, fantazii se tady meze nekladou, důležitá je částka na bankovním účtu zájemce. A pak že si bentley majitel řídí sám! Krátké verze možná, tady se osobní šofér hodí více.

Objednávky z Blízkého východu a od bohatých Číňanů se jen pohrnou. Kdysi sesterskému Rolls-Royce vyrostla v Crewe pořádná konkurence... Nezapomínejme ale ani na asistenční a bezpečnostní systémy. Přední světla se samočinnou funkcí jsou v této kategorii jaksi samozřejmostí, stejně jako varování před autem v mrtvém úhlu, které funguje od 10 do 250 km/h. Kontrola stability ASC obsahuje i upozornění na blížící se kolizi.

Všechny tři Mulsanne samozřejmě Bentley přiveze do Ženevy, takže je uvidíme už 1. března.

Aleš Dragoun
Diskuze (16)
Avatar - lordlord
24. 2. 2016 09:14
.
stará maska chladiče byla hezčí, tohle trochu připomíná Rolls
Avatar - Barrichello
24. 2. 2016 08:35
Re: Staropramen
v Rusku jim pšenka asi chvíli pokvete, bohatí rusové prý investují do aut. V číně moc ne, ty sou na tom mizerně a ropným magnátům z arábie taky dost brutálně klesaj zisky, takže letos to bude mít Bentley dost těžké a sním celé VW, protože v USA se jim krom Audi jaksi nedaří, čína v *, a Evropa je nezchrání, navíc v lednu klesal VW i tady
Avatar - Barrichello
24. 2. 2016 08:32
Objednávky z Číny se pohrnou dost těžko
Čína je v útlůumu, nedaří se ani exportu, ani dovozu, navíc po čínksých podnikatelích jdou - stejně jako před časem v Itálii - finanční úřady a kdo nemá své finance úplně v ažuru, nebude na sebe upozronovat Mulsane, o kterém ví i uklízečk na tom finančáku, že zrovna nestojí 10 000 USD.

Jinak moc pěkný auto, ovšem až na ten předek, ten je pořád strašný >:D
24. 2. 2016 07:54
Re: Staropramen
Pražák není diagnoza >:D
24. 2. 2016 07:53
Re: hmm
...ta čeština... ;-\