Bitter Vero: Holden z německé karantény
Současnost malé německé karosárny je velice podobná tomu, co říká její jméno – bitter je v překladu hořký, trpký, krušný. Přitom firma existuje od poloviny 70. let, kdy její zakladatel Erich Bitter odstartoval návrhy a výrobu vlastních karoserií na vozy značky Opel. Největší slávu zažila jeho manufaktura v 80. letech, kdy nabízela celou plejádu modelů SC.
Momentálně spíše vegetuje a občas něco přiveze na autosalon, jak se stalo i v roce 2003 až 2005, kdy firma postupně předvedla tři variace na téma Holden Monaro a Pontiac GTO, pod jménem Bitter CD2. Australská značka koncernu GM Erichu Bitterovi učarovala natolik, že se teď soustředil na další její vůz – Holden Statesman, což je vlastně prodloužená verze modelu Commodore s motory 3.6 V6 o výkonu 195 kW (265 k) nebo 6.0 V8 s výkonem 270 kW (367 k).
Novinka má označení Vero a mohla by symbolizovat návrat značky Bitter. V Evropě konec-konců moc Holdenů neseženete, takže Herr Bitter by mohl uspokojovat i příznivce australské techniky. Jeho zhmotněná vize má relativně decentně pozměněnou přední i zadní část karoserie, jezdí na 20palcových kolech, podvozek byl doplněn sportovnějšími tlumiči a pod kapotou má small-block 6.0 V8 s výkonem 270 kW (367 k) při 5700 ot./min a maximálním točivým momentem 530 Nm při 4400 ot./min. Agregát doplňuje 6stupňová automatická převodovka.
Interiér limuzíny s délkou 5,2 m a rozvorem 3,0 m vylepšuje kůže a Alcantara a k výbavě patří i DVD přehrávač s monitory na zadní straně předních opěrek. Bitter mluví o ceně 121 975 eur, což je přibližně 3 415 000 Kč. Hodně, co říkáte? I když jde o exkluzivní záležitost, která bude vyráběna v počtu 100 kusů ročně, zdá se nám hodně opovážlivé zasahovat do teritoria Mercedesu S 63 AMG.