Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 3 Touring dostane xDrive i benzinový šestiválec

David Bureš
Diskuze (47)
Zájemci o mnichovské kombi střední třídy s pohonem všech kol se dočkali. Aktuální generace řady 3 Touring je konečně k dispozici se systémem xDrive.

Jaro 2013 bude znamenat u několika modelů značky BMW rozšíření stávající nabídky motorů a příplatkové výbavy. V případě řady 3 Touring je hlavní novinkou pohon všech kol.

Systém xDrive mohli mnozí zákazníci v nabídce pro aktuální trojku kombi postrádat, od jara budou moci tito zájemci vybírat hned z pěti motorů, pro které bude pohon všech kol k dispozici.

Z těch benzinových bude pohon 4x4 dostupný pro dvoulitrové čtyřválce 320i (135 kW) a 328i (180 kW) a nově nabízený třílitrový šestiválec 335i (225 kW). Z turbodieselů bude možné xDrive objednávat pro čtyřválec 320d (135 kW) a šestiválec 330d (190 kW). Provedení 330d xDrive bude nově dostupné i pro sedan.

Systém xDrive ale není jedinou novinkou. Nabídka motorů pro trojkové kombi se navíc rozšíří o čtyři agregáty. Tři z nich jsou známé už ze sedanu, provedení 325d je novinkou i pro tříprostorové provedení.

Pod označením 325d se skrývá vrcholná verze dvoulitrového turbodieselu s výkonem 160 kW a točivým momentem 450 Nm, známá z některých ostatních modelů značky. BMW 3 Touring s tímto agregátem zrychlí z 0-100 km/h za 6,9 sekundy a v normovaném kombinovaném cyklu spotřebuje 5,1 litru paliva na 100 kilometrů.

Nabídka agregátů bude trojkové kombi po vzoru sedanu dále rozšířena o přeplňovanou benzinovou šestnáctistovku se 100 kW (v podobě 316i), úsporný turbodiesel se 120 kW (320d EfficientDynamics Edition) a již zmíněný vrcholný benzinový šestiválec s 225 kW (335i).

Pohon všech kol bude od jara možné objednat také pro všechny karosářské varianty modelu 640i. U čtyřdveřového Gran Coupé bude novinkou i vznětové 640d xDrive, tato kombinace je zatím dostupná jen pro kabriolet a kupé.

BMW 3 Touring – technické údaje nově nabízených motorů
Verze316i335i320d Efficient Dynamics Edition325d
Převodovka6M (8A)6M (8A)6M (8A)6M (8A)
Zdvihový objem [cm3]1593297919951995
Největší výkon [kW]100225120160
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,4 (9,3)5,5 (5,2)8,3 (8,2)6,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,9 (6,2)8,1 (7,6)4,3 (4,3)5,1

David Bureš
Diskuze (47)
24. 1. 2013 07:28
Re: dovod na benzinovy motor
kéž by:-) jsem bez auta a ještě chvilku budu odkázán na auto z půjčovny:-)
23. 1. 2013 22:27
Re: skuska 320i
Člověk někdy pochybuje o tom, jestli je to skutečně showroom. :-)
23. 1. 2013 22:12
Re: dovod na benzinovy motor
Na druhou stranu, když započítáš, za kolik to auto prodáš, tak se jakýkoli větší benzín moc nevyplatí. Diesel pravděpodobně povede, jen co vyjedeš z prodejny. Jediná otázka je, kolik utratíš na údržbě.
Avatar - Leg
23. 1. 2013 22:10
Re: dovod na benzinovy motor
Presne tak, pritom ak človek najazdí nejakých cca 10-15 tis. za rok v prevažne prímestlkom režime (medzi takých sa radím aj ja) je myslím 320i ideálna voľba nielen ekonomicky, aj keď to hodnotím len takto od stola a s 20i som si bohužiaľ nepotykal :-(
Avatar - Leg
23. 1. 2013 22:02
Re: dovod na benzinovy motor
Ó nie, ja som tam len zabíjal čas čakajúc na to, kým bude niekto z prémiového BMW servisu ochotný so mnou prehodiť pár slov. 8-s >:D Samozrejme svojho draka sa neplánujem zbaviť ani v bližšej ani vzdialenejšej budúcnosti. Ako hovoríš, raz by to mohol byť fajnový youngtimer, ktorý by sa pekne vynímal medzi tými zdevastovanými starými bavorákmi, čo brázdia naše cesty. Problém je, ako sa popasuje s možnými budúcimi malými "legacíčatami", ale snáď z toho vykorčulujem tak, že nebude musieť z domu. >:D