BMW 5 Plug-In Hybrid: Čína sobě
BMW 5 Plug-In Hybrid je postaven na základě sedanu současné pětkové řady, ovšem v prodlouženém provedení, které je určenou zatím pouze pro čínský trh. Také se přímo zde v Shenyangu vyrábí.
Na vývoji hybridu spolupracovali mnichovští s domácím holdingem Brilliance.
Kombinuje turbomotor TwinPower s elektrickým agregátem a baterie, které jej napájejí, lze dobíjet z běžné elektrické sítě.
Spalovací jednotka nabízí 160 kW, elektromotor dalších 70 kW. Potřebnou energii mu dodávají vysokonapěťové akumulátory uložené v zavazadlovém prostoru. Pokud vůz k pohybu využívá pouze elektřinu, dokáže ujet vzdálenost 75 km konstantní rychlostí 60 km/h. Zážehový motor zvýší hodnotu dojezdu o dalších 400 km.
Plug-in hybrid na bázi pětkového sedanu s dlouhým rozvorem není studií na hony vzdálenou sériové produkci. Jedná se o prototyp, jeho výroba by totiž měla v nejlidnatější zemi světa začít již za dva roky. BMW má k vývojovým i výrobním účelům založen s China Brilliance společný podnik s logickým názvem BMW Brilliance Automotive.
Mnichovská automobilka spolupracuje v oblasti ekologických vozidel také s dalšími institucemi a firmami, jakými jsou například Tongji University v Šanghaji, dodavatelé elektrické energie State Grid Corporation a Southern Grid, či China Automotive Technology and Research Corporation (CATARC).
Po Pekingu a Šen-čenu (Shenzhen) se od začátku letošního roku prohání flotila malých Mini E. Testy čekají i BMW ActiveE, tedy již známý elektromobil s karoserií kupé řady 1.