Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW: Elektromobily budou dobíjet pouliční lampy

David Bureš David Bureš 11. 11. 2014
3
7
První pouliční lampy se zabudovanou dobíječkou elektromobilů začaly fungovat před sídlem BMW.

Většímu rozšíření elektromobilů vedle jejich vysoké ceny brání také třeba nedostatečná síť dobíjecích stanic baterií. BMW přichází s netradičním konceptem dobíjecí stanice, v rámci projektu Light & Charge (Svícení a nabíjení) zabudovalo dobíječku do pouliční lampy.

BMW zatím postavilo dva prototypy této speciální lampy. Ty osvětlují prostor pomocí diod, přičemž zabudována je do nich dobíjecí stanice ChargeNow, kterou mnichovská automobilka vyvinula pro své elektromobily. Standardizovaný konektor nicméně znamená, že dobíječku budou moci využít také majitelé elektromobilů jiných značek.

Osvětlení je možné upravit v závislosti na svém umístění. Pro pouliční osvětlení v rezidenčních čtvrtích bude stačit lampa tvořená jedním nebo dvěma moduly diod, pro nasvícení větších ulic bude určena lampa až se čtyřmi moduly diod. Výhodou Light & Charge je ten, že může využívat stávající elektrickou síť pouličního osvětlení.

První dva prototypy speciálního osvětlení začaly fungovat minulý týden před mnichovským sídlem BMW. Nabíjení v pouličních lampách je zpoplatněno, k placení slouží speciální mobilní aplikace.

V průběhu jara příštího roku bude zahájen pilotní projekt, v rámci kterého budou po Mnichově vyměněny vybrané stávající pouliční lampy za ty od BMW. U vyměněných lamp vzniknou parkovací místa pro zaparkování dobíjeného elektromobilu.

Tato výměna bude výhodná jak pro automobilku, tak pro město. Mnichov tím získá moderní a účinnější osvětlení, BMW se zase bude hodit navýšení počtu dobíjecích stanic. Hustší síť dobíječek by mohlo nalákat více zákazníků k modelům i3 a i8.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Má to jednu vadu.
| 12. 11. 2014
Má to jednu vadu. Do sítě veřejného osvětlení nejde ve dne proud.
Nadpis !!!
| 12. 11. 2014
Pane Bureši opravte u toho článku nadpis. Myslím že i méně zdatnému čtenáři dojde co jste vypotil za volovinu. :no:
Titulek
| 12. 11. 2014
hele to není tak úplně od věci !! Tak shrnme si fakta:
1) bawor už za to kasítuje, řekněme že na každý kilovat si řekne 1 korunu PŘIRÁŽKA
2) elektromobilů bude čím dál víc, jen blázen by lil ve městě dízl do budoucna
3) baterie elektromobilu je dost silný vyrovnávací zdroj/úložiště = s rychlodobíječkou to lítá mezi lampou a autem 50kW tam ale může i zpět
4) autem permanentně se nejezdí, dost času stojí a když stojí, je to nejen úložiště ale i možný zdroj (PROGRAMOVĚ řízený časový dobíjení) : bawor do i3 [odkaz] [odkaz] lifruje 22kW baterii ale jen 18 je oficiálně využitelných, už ted si do každýho i3 dává 4kW rezervu pro sebe ;-)
5) v příštích letech v německu pojede naplno energie z větrníku a solaru, už ted to tam frčí [odkaz] a tu nestabilní energii bude nekde třeba vyrovnávat...
6) představ si nabíječku na každým druhým kandelábru ve městě, to jsou tisíce...
7) CEJTÍŠ TEN BYSNYS TAKY JAKO JÁ ;-)
8) BAWOR NIKDY NIC NEDĚLAL ZADARMO ;-)
Titulek
| 12. 11. 2014
:-) viz třetí příspěvek...
Avatar - 3_diamanty
Titulek
| 11. 11. 2014
;-) :yes:

[odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku