Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW hledá tisíce vozů s problémovými airbagy. V Austrálii je dokonce nedoporučuje řídit

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Svolávací akce spojené s problémovými airbagy pokračují. BMW hledá v Evropě přes 60.000 starších vozů řady 3 a 5, zatímco v Austrálii nedoporučuje řídit okolo 12.000 vozů trojkové řady.

Již koncem října upozornil web Svolávačky.cz na svolávací akci s interním kódem 0032930200, v rámci které pátrá automobilka BMW po 66.229 vozidlech modelové řady 3 (generace E46) a řady 5 (generace E39), na které se nevztahovala svolávací akce kvůli airbagům Takata (interní kód 0032480200).

Podle německého Federálního úřadu pro dopravu (Kraftfahrt-Bundesmat/KBH) totiž existuje riziko závady na nafukovacím zařízení předního airbagu, což by mohlo vést k nekontrolovatelné aktivaci airbagu a uvolnění kovových fragmentů, které by mohly zranit posádku.

Podle informací KBA by se měla svolávací akce týkat zhruba 22.553 vozů v Německu a 66.229 vozů celosvětově. Sama automobilka však podle německého webu Autoservicepraxis.de očekává, že výměna airbagu se dotkne nanejvýš 20 % svolávaných vozidel. Navíc je možné, že u vozidel vyrobených od 7. dubna 1999 do 10. prosince 2003 již došlo k výměně airbagu nebo celého volantu.

Pokud chcete mít jistotu, že se svolávací akce nevztahuje na váš vůz, doporučuje web Svolávačky.cz kontaktovat kterýkoliv autorizovaný servis BMW a nechat si prověřit vůz dle VIN kódu. Vzor podobné žádosti naleznete přímo na Svolávačky.cz. Samotná návštěva servisu a kontrola / výměna airbagu by pak měla trvat okolo půl hodiny.

Poněkud dramatičtější situace se však odehrává v Austrálii, kde BMW opět řeší možné problémy s airbagy Takata. Po dvou nehodách vozů BMW, během kterých došlo k úmrtí a vážnému zranění, se automobilka rozhodla dobrovolně svolat 12.663 vozů BMW řady 3 generace E46, vyrobených v rozmezí 21. listopadu 1997 až 30. června 2000, u kterých existuje podezření na problémy s novým typem airbagů.

Podle webu CarAdvice zatím není jisté, zda za úmrtí během nehody skutečně může závada na airbagu Takata. Podle ACCC (Australský úřad pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele) však úřady objevily souvislost mezi abnormálním chováním airbagů u vozů BMW v Austrálii, Japonsku a USA.  V případě nehody prý může u vozidel s tímto airbagem dojít k prasknutí inflátoru, jehož fragmenty jsou vysokou rychlostí vystřeleny do kabiny.

U obou havarovaných vozidel BMW měl být použit airbag Takata NADI typ 5AT, který ale nebyl součástí velké svolávací akce Takata a údajně s ním dosud nebyly hlášeny žádné problémy.

Australské zastoupení automobilky se přesto rozhodlo situaci nepodcenit a na svých webových stránkách zveřejnilo seznam 12.663 VIN kódů automobilů, u kterých existuje podezření na problémy s airbagy. Majitele těchto vozidel pak vyzývá, aby raději vůz okamžitě přestali řídit a kontaktovali autorizované dealerství.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme