Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Vision Neue Klasse X oficiálně: Takhle budou vypadat SUV od BMW

Lukáš Volšický
Diskuze (16)

Po nedávném úniku se oficiálně představuje nová designová studie BMW Vision Neue Klasse X. Podívejte se, jak budou vypadat budoucí elektrická SUV z Mnichova.

Už brzy bude BMW představovat produkční modely vycházející z loňského designového konceptu nové modelové řady Neue Klasse. Poprvé nám mnichovská značka ukázala sedan BMW Vision Neue Klasse, který se odhalil na výstavě IAA 2023 v Mnichově, a dnes nám konečně odhaluje i první pohled na SUV variantu modelů Neue Klasse. Vůbec poprvé jsme ji mohli vidět krátce po úniku už začátkem tohoto týdne.

Novinka se oficiálně jmenuje BMW Vision Neue Klasse X a ukazuje nám, jak budou vypadat budoucí SUV modely X z Mnichova. BMW v tiskové zprávě uvádí, že nejmodernější koncept je symbolem aktivního životního stylu, efektivní dynamiky a sebevědomému výrazu. Ten mu s velkými vertikálními ledvinkami a obrovskými předními světlomety s novou světelnou signaturou pochopitelně nechybí.

BMW Vision Neue Klasse X kombinuje inovativní designový styl značky s prosvětleným a prostorným interiérem. V kabině najdeme přepracovaný volant s multifunkčními tlačítky, centrální displej s dotykovým ovládáním, head-up displej BMW Panoramic Vision a pokročilé hlasové ovládání BMW Intelligent Personal Asistant. Novinkou je digitální funkce Hypersonx Wheel pro personalizovaný zvukový zážitek.

Video se připravuje ...

Nová generace infotainmentu BMW iDrive pak má umocnit intuitivní digitální uživatelský zážitek a jedním z nejvýznamnějších charakteristických rysů konceptu je čistě elektrická technika. Pro lepší účinnost budou nová elektrická SUV vybavena i novou konstrukcí pneumatik a speciálním brzdovým systémem – společně zvýší celkovou činnost vozidla až o 25 procent.

Produkční modely vycházející z konceptů Neue Klasse mají nabídnout šestou generaci elektrického pohonu BMW eDrive s vylepšenými integrovanými pohonnými jednotkami a novými cylindrickými lithium-iontovými akumulátorovými články. S hustotou energie o více než 20 procent přesahující dřívější prizmatické články a novou 800voltovou architekturou má být nabíjení rychlejší až o 30 procent.

Mnichovská značka uvádí, že nejmodernější elektromobily budou schopné nabít dostatek energie pro 300 kilometrů jízdy během pouhých deseti minut. Nová šestá generace elektropohonů BMW eDrive bude současně mít o 30 procent delší dojezd a designéři spolu s inženýry vyvíjí také aerodynamičtější tvary. Nový koncept BMW Vision Neue Klasse X má o 20 procent nižší koeficient odporu vzduchu než současné SUV modely značky.

A už tradičně se s novým elektrickým konceptem setkáváme i s dalšími cíli pro snížení uhlíkové stopy. Interiér nového konceptu představuje nový povrchový materiál na rostlinné a minerální bázi bez použití materiálů na bázi ropy.V BMW Vision Neue Klasse X je použit ve spodní části výplní dveří a na středové konzole. Poprvé se také pro vstřikované plastové díly používá materiál z mořského odpadu. Ve vybraných komponentech tvoří tato druhotná surovina, která se získává například z vyřazených rybářských sítí, již 30 procent.

Volba materiálů a jejich konstrukce umožňují snadnější demontáž jednotlivých dílů a efektivnější recyklovatelnost. Boční prahy a prvky předního a zadního nárazníku jsou vyráběny z recyklovaných monomateriálů. Nový designový koncept tak navazuje na principy konceptu BMW i Vision Circular představeného v roce 2021, který pro další zefektivnění recyklovatelnosti ve velké míře sázel na monomateriály.

Nové BMW Vision Neue Klasse X tak ukazuje blížící se novou kapitolu produkčních SUV automobilky. Výroba produkčních BMW Neue Klasse začne už v roce 2025 v továrně BMW Group v maďarském Debrecínu. Zdejší iFactory bude prvním závodem společnosti bez závislosti na fosilních zdrojích energie.

Lukáš Volšický
Diskuze (16)

Doporučujeme

Avatar - Barry Lyndon
22. 3. 2024 18:30
Re: V mých očích
:yes:
Avatar - Dinar
22. 3. 2024 10:59
V mých očích
určitě designový obrat správným směrem, po box designu poslední generace 7er a 5er a bobřím chrupu implantovaném na všechny modely, jde tohle směrem ke klasické bavorácké designové řeči, obě ta auta neue klasse, jak ten sedánek tak suv mají bmw základní linku, krátké převisy a vrací se také, díky bohu, prosklení. Navíc markanty, maska ve stylu bmw sedmdesátek a vertikální ledvinky, to je radost, samozřejmě tam už nelze čekat chromovanou mřížku, ale pro mě je tohle cesta správným směrem, tedy pokud jde exteriér.

Interiér, no, snad je jen studiový, protože jinak je to bída, myslím hlavně ergonomická, ta lišta pod předním oknem vypadá jako dobrý nápad do chvíle, než zjistíme, že bude nutné mít volant někde na koulích, aby na ni bylo vidět. Neřekl bych, že zrovna bmw sáhne po něčem tak stupidním jako byl pežotí icockpit. A pak volant, opravdu existuje řidič, kterému se líp řídí čtvercem než kruhem? Fakt bych ho chtěl poznat.

Celkově, zvenku dobrý, zevnitř nezbývá než doufat, že to dostane nějaký žitelný interiér.
22. 3. 2024 08:22
Re: hmm
Upřímně, co chceš měnit na velkém displeji? Bude ještě větší? Nebo zkosený, kulatý, oválný? Pořád je to jen Tablet v autě… moc s tím neuděláš. Doba, kdy jsme se těšili na nové generace aut je pryč :-(
Avatar - twistedTSD
22. 3. 2024 06:39
hmm
Interiér klasicky évéčkově neútulný, ale exteriér SUV modelů BMW už fakt potřebuje změnu. Posledních 10 let je to furt dokola to samé, generický design bez nápadu, až mi splývají jednotlivé generace.
21. 3. 2024 22:51
Na studii
Jako na studii je to vlstne dost slabota.
A na realny auto zase moc prototyp.
Nemastny neslany, proste nejaky produkt