Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW R 1200 RS ConnectedRide: Jízdní asistenty i pro motorky!

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 16. 10. 2017
8
Zobrazit náhledy (8)
BMW R 1200 RS ConnectedRide BMW R 1200 RS ConnectedRide BMW R 1200 RS ConnectedRide
BMW Motorrad prostřednictvím prototypu ConnectedRide, jehož základem je sériový model R 1200 RS, odhaluje budoucnost motocyklových bezpečnostních systémů.

BMW Motorrad se po desetiletí věnuje zvyšování bezpečnosti jízdy na motocyklů a patřil k prvním výrobcům, kteří své stroje nabídly s ABS, protiprokluzovým systémem nebo dynamickou kontrolou trakce.

Německá značka se neustále snaží zlepšovat bezpečnost motocyklů a návštěvníkům konference CMC 2017, pořádané 12. října v budově BMW Welt v Mnichově nabídla prostřednictvím prototypu R 1200 RS ConnectedRide pohled do budoucnosti motocyklových bezpečnostních systémů.

Stroj, který vychází ze sériového modelu, se vedle asistentu upozorňujícího na vozidla přijíždějící ze strany a při odbočování vlevo muže pochlubit celou řadou dalších asistenčních systémů, jejichž úkolem je předcházet nehodám mezi motocykly a osobními automobily. Varováni jsou jak účastníci provozu, jejichž chování na silnici směřuje k tomu, že nedají přednost v jízdě, tak i samotný jezdec na motocyklu.

Nebezpečnou situaci registruje a varování iniciuje komunikační systém mezi vozidly (Vehicle to Vehicle – V2V), který je založen na komunikačním standardu mezi výrobci a vysoce přesné lokalizaci prostřednictvím satelitního systému DGNSS (Differential Global Navigation Satellite System).

BMW R 1200 RS, které se stalo základem prototypu ConnectedRide, patří v současné nabídce své značky k nejsportovnějším strojům a jeho srdcem je plochý dvouválec o objemu 1170 cm3, disponující nejvyšším výkonem 92 kW (125 k) při 7750 min-1 a točivým momentem 125 N.m při 6500 min-1. Tyto hodnoty míří na zadní kolo prostřednictvím šestistupňové převodovky.

CMC (Connected Motorcycle Consortium), jehož cílem je podpořit kooperativní inteligentní dopravní systémy C-ITS pro motocykly, zahrnující co možná největší množství bezpečnostních systémů napříč všemi výrobci, založily v roce 2016 společnosti BMW Motorrad, Honda a Yamaha.

Konference CMC 2017 se zaměřila zejména na specifické požadavky jízdy na motocyklu ve vztahu k vysoce dynamickému vývoji automobilových bezpečnostních systémů. V první řadě pak na komunikaci V2V (Vehicle to Vehicle), která doposud dostatečným způsobem tyto specifické aspekty bezpečné jízdy na motocyklu nezohledňovala.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku