Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW R 1200 GS Exclusive: Je tohle pořád nejlepší motorka?

Přístrojový štít zahrnuje přehledný velký displej palubního počítače
BMW R 1200 GS Exclusive
BMW R 1200 GS Exclusive
Za příplatek 7000 Kč můžete nechat klíč v kapse a startovat tlačítkem
36 Fotogalerie
Diskuze (2)
Dovádět s takovým kolosem v terénu chce fištrona. Křižování Evropy v sedle BMW R 1200 GS si ale užije úplně každý.

Mezi letošní novinky bavorského křižníku patří verze Rallye a Exclusive. První stojí 15.862 Kč a míří do terénu – je lehčí, modrá, má drátěná kola obutá do drapákových pneumatik, ochranné prvky, nižší plexi a další úpravy, které při offroadu oceníte.

My jsme osedlali silniční, luxusně naladěnou linii Exclusive. Ta je hlavně o vzhledu a přijde na snesitelných 8856 Kč. Poznáte ji podle hnědé metalízy a tmavého rámu, motoru i kardanu. Nutno uznat, že oči si přijdou na své.

Technika zůstává od revoluce v roce 2012 bez větších změn, tehdy porušilo GS tradici a začalo přichlazovat svůj dvouválcový boxer vodou (z 35 %, jinak nadále vzduch). Motor bylo nyní nutné dál upravit pro motocyklovou emisní normu Euro 4, ale to se odehrálo v režii elektroniky a pro jezdce se nic nemění. Plochá dvanáctistovka dál ochromuje silou v nízkých otáčkách a hodně dobře si vede i po vytočení. Neustále máte pod plynem ohromnou rezervu točivého momentu, která se na požádání odkope. V režimu Dynamic tak zběsile, že jsme jej v podstatě jen vyzkoušeli a po zbytek testu si užívali mnohem jemnějšího jízdního módu Road. Proti starším třesoucím se boxerům, které při přidání táhnou doprava a po ubrání zase doleva, si nejnovější motor jen sametově vrní. I tak jsou při jízdě cítit lehké vibrace, bez kterých bychom se na tak luxusní lodi obešli, ale kultura chodu prošla obrovským vývojem. Tato snaha o dokonalost má i stinnou stránku – pravověrné fandy značky může až nudit, svérázně neurvalý projev býval důvodem, proč utíkali od sametových čtyřválců. Ale to už možná zbytečně rýpeme. Objektivně je GS báječně vyladěný cesťák s nesmírně pohodlnou

řidičskou pozicí, parádním sedlem a podvozkem tak komfortním, že se budete vysmívat i největším výmolům. Absolutní pohodu pak získáte přikoupením semiaktivního odpružení ESA za 21.282 Kč.

Jakkoli může jít z obrovské mašiny strach – obzvlášť když ji ověsíte praktickými kufry –, s rozjezdem mizí obavy i neobratnost. Nízké těžiště a léta ladění unikátního podvozku se podepisují pod hravou povahou, GS se radostně vrhá z levé zatáčky do pravé a rychle se vám dostane pod kůži.

Pro terénní fajnšmekry se nabízejí verze Rallye a Adventure, ani silnička se ale konce asfaltu nezalekne. Jen to chce mít zkušenosti, všech pět pohromadě a nepřeceňovat schopnosti své ani elektronických systémů. Při zvedání čtvrt tuny se zapotíte stejně jako při placení faktury za opravu.

Plusy

  • Úžasně komfortní posez
  • Navzdory rozměrům výborná
  • ovladatelnost
  • Komfortní odpružení
  • Velký rejd
  • Pestrá paleta asistenčních systémů

Minusy

  • Lehké vibrace při ustálené jízdě
  • Vysoko umístěné sedlo
  • Vysoká cena a drahé doplňky

BMW R 1200 GS
Motor čtyřdobý dvouválec boxer 2x DOHC
Chlazení vzduchem (65 %) a kapalinou (35 %)
Zdvihový objem (cm3) 1170
Výkon (kW/ot. za min) 92/7750
Točivý moment (N.m/ ot. za min) 125/6500
Převodovka, sekundární převod 6°, kardan
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 2x 305/276
Pneumatiky P a Z 120/70 R19 a 170/60 R17
Rozvor (mm) 1507
Výška sedla (mm) 850/870
Pohotovostní hmotnost (kg) 244
Maximální rychlost (km/h) přes 200
Objem nádrže (l) 20,0
Spotřeba paliva (l/100 km) 4,96
Základní cena (Kč) 400 500
Testovaný stroj (Kč) 508 484

Vstoupit do diskuze (2)