Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brabus pro M-B CLS

Miroslav Kudělka
Diskuze (20)
Posledním hitem úpravců vozů Mercedes-Benz je tuning jeho čtyřdveřového kupé CLS. Pozadu nesmí zůstat ani věhlasný Brabus, který připravil širokou škálu posílených motorů i efektní vzhled.

Posledním hitem úpravců vozů Mercedes-Benz je tuning jeho čtyřdveřového kupé CLS. Pozadu nesmí zůstat ani věhlasný Brabus, který připravil širokou škálu posílených motorů i efektní vzhled.

Zatímco úprava motoru pro model CLS 350 je ještě ve vývoji, nabídka pro velké osmiválce je již plně k dispozici. Pro atmosférický motor V8 v kupé CLS 500 jsou připraveny tři výkonové stupně. Základní úprava dodává motoru o sérovém objemu k dobru celkem 30 koníků a ten pak disponuje 247 kW (336 k). Dále jsou již nabízeny verze s objemem zvětšeným na 6,1 litru, z nichž ta výkonnější dává 327 kW (445 k) při 6000 ot/min a točivý moment velmi solidních 635 Nm. Špičkou nabídky je úprava pro model CLS 55, jehož motor V8 5,5 litru s mechanickým kompresorem byl posílen o 40 kW na 390 kW (530 k) při 6400 ot/min a točivý moment má hodnotu 775 Nm při 3000 ot/min. Tento nejsilnější kousek umožňuje kupé CLS dosáhnout 100 km/h za pouhých 4,3 sekundy a na 200 km/h jej rozjede za velmi pěkných 13,6 sekundy. Nejvyšší rychlost je obligátně elektronicky omezena na hodně divokých 310 km/h. Kolik majitelů asi dokáže přinutit omezovač k akci? Pro všechny motory je navrženo zcela nové výfukové potrubí z nerezivějící oceli zakončené čtveřicí kruhových koncovek ve dvou párech na obou stranách zádě.

K silným motorům je připraven také nově navržený diferenciál se 60 procentní svorností, aby bylo vůbec tuto ohromnou sílu efektivně přenést na vozovku. Bezpečnému využití potenciálu napomáhá také sada sportovních pružin navržená pro použití se sériovými tlumiči, která snižuje světlou výšku vozu o 30 mm. Pro ještě sportovněji založené zákazníky jsou k těmto pružinám nabízeny i „tužší“ tlumiče. Pro modely s podvozkem Airmatic je k dispozici přídavný modul snižující tento podvozek o 25 mm. Pro omezení naklánění vozu v zatáčkách jsou k dispozici ještě zkrutné stabilizátory. O eliminaci náhlého nebezpečí se zase postará výkonný brzdový systém, který je nabízen ve třech verzích, aby dokonale sedl k vlastnostem elektronickému systému standardních brzd SBC. Vylepšení jízdních vlastností i vzhledu napomáhají i vícedílná hliníková kola Monoblock VI o mohutných rozměrech 9J x 20“ vpředu a 10,5J x 20“ vzadu. Obuty jsou do podrážek Pirelli 245/30 ZR 20 a 285/25 ZR 20.

Aerodynamika a vnější vzhled byly upraveny velmi citlivě, jak je u Brabusu zvykem. Vpředu je na sériový nárazník dole připevněn malý spoiler pro vylepšení proudění pod vozem. Do nárazníky jsou také přidány čtyři kruhové světlomety – jeden pár mlhovek a jeden pár dálkových. Na zádi je na odtokovou hranu víka zavazadlového prostoru instalován drobný spoiler, který zlepšuje přítlak zádě a pod nárazníkem je difuzor, který mimo jiné integruje koncovky výfuku. Nesmí chybět specialitka Brabusu v podobě LED lamp v prazích, které osvětlují bezprostřední okolí vozu po otevření dveří nebo odemčení dálkovým ovládání.

V interiéru najdeme opět tradiční prvky tuningu jako je kožené čalounění v kombinaci se semišem, sportovní volant, sportovní „budíky“, hliníkové pedály, hlavici řadící páky či kolíky zámků, obklady z uhlíkového kompozitu na přístrojové desce a středové konzole, či multimediální komplet s velkým LCD displejem vpředu uprostřed a na zadních stranách předních opěrek hlav.

Miroslav Kudělka
Diskuze (20)