Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti 16C Galibier Concept: Americká premiéra a nové fotografie

Diskuze (24)
Studie Bugatti 16C Galibier si odbyla svoji druhou premiéru, tentokrát v americkém Los Angeles. Současně s tím byly uvolněny nové fotografie této limuzíny.

Bugatti 16C Galibier je konceptem ultraluxusního čtyřdveřového modelu s motorem W16 z Veyronu. Francouzsko-německá automobilka jej poprvé prezentovala v předvečer frankfurtského autosalonu – ovšem jen vybraným hostům ve svém sídle v alsaském Molsheimu, a to u příležitosti oslav stého výročí založení značky.

Podobný scénář volí Bugatti i pro americkou premiéru. Ta se uskutečnila v prestižní Ace Gallery v losangelské čtvrti Beverly Hills. Automobilka ale nadále sveřepě trvá na prohlášení, že se jedná jen o jednu z „několika koncepčních studií“, ze kterých může vzejít nový model. Obyčejné příznivcům zatím automobilka alespoň nabízí nové fotografie auta.

Označení 16C v názvu modelu znamená 16 válců, které jsou v osmilitrovém modelu plněny pomocí dvoustupňového přeplňování. Výfukové plyny proudí z motoru skrze dvě čtveřice koncovek výfuku. Pohonná jednotka využívá technologii flex-fuel, může tedy spalovat i etanol. Koncept má pohon všech kol, k tomu dostal nově navržené zavěšení kol a karbonové brzdy.

Galibier – jak se jmenovala už čtyřdveřová verze modelu Typ 57 – je název jednoho z alpských průsmyků. Designéři se inspirovali jmenovcem z poloviny třicátých let minulého století a vytvořili vůz, který se v mnoha ohledech podobá Veyronu, ale zároveň se odkazuje na slavné čtyřdveřové Bugatti.

Základní torpédový tvar doplňuje tradiční maska chladiče ve tvaru podkovy, linka táhnoucí se po celé délce střechy, luxusní vzhled ještě podporuje dvoubarevná karoserie s leštěnými boky a modrým karbonovým povrchem použitým na Veyronu Grand Sport Sang Bleu. Na nových fotkách Bugatti nabízí také srovnání přímo s touto speciální verzí otevřeného supersportu.

Minimalistický interiér s velkými plochami kůže a dřeva se vyznačuje čistými tvary bez zbytečných příkras. Dřevěné palubní desce dominují dva kruhové ukazatele umístěné v duchu 30tých let v jejím středu. Na meziválečnou éru odkazuje také provedení číslic na přístrojích. Takto umístěný otáčkoměr a rychloměr je doplněn přístrojovým štítem na sloupku volantu.

Nová sada fotografií nabízí také detailní pohled na hodinky Parmigiani Reverso Tourbillon s logem EB na ciferníku. Ty jsou umístěny v proskleném pouzdře v palubní desce, majitel je ale může vyjmout a zasadit do koženého pásku.

Jakékoliv další podrobnosti, včetně parametrů motoru, který má být naladěn na menší špičkové hodnoty než ve Veyronu, jsou v tuto chvíli spekulací. Přepokládaná cena sériového automobilu se pohybuje kolem milionu Euro, jaká ale bude definitivní podoba a jméno produkčního modelu, je zatím hádankou. Veřejnosti by se mohl koncept 16C Galibier představit začátkem prosince na autosalonu v Los Angeles.

Diskuze (24)
17. 11. 2009 02:15
nazor
kupte si tento vůz a pak posuzujte kvality.
17. 11. 2009 01:59
zavodnik
Už jasně vidím pilota formule Passat nebo Octavia kombi jak se snaží předjet tento vůz. :-)
17. 11. 2009 01:58
zavodnik
Už jasně vidím pilota formule Passat nebo Octavia kombi jak se snaží předjet tento vůz.
Avatar - delphino
14. 11. 2009 21:22
Re: KONCEPT NEBE
díváme se na ty samé obrázky?
14. 11. 2009 13:49
KONCEPT NEBE
VW pojímá přístup k Bugatti s velkou designovou pokorou. V historii je jen málo takových legend jako EB, o to těžší je se ctí na tu legendu navázat. Zdá se, že designéři dokázali najít skulinu ve světě toho nejdražšího autoluxusu. Podélný šev na karoserii, ikonicky známý tvar chladiče, úchvatně minimalisticky pojaté retro poutko zavírání dveří zevnitř, no člověk jihne. Navíc je nutno brát do úvahy, že se nebude jednat o porcelánového jelena na bulváry elej, nýbrž, že půjde doslova o automobilovou raketu. Tedy i v tomto se nový EB drží klasického EB.

Jsem velmi zvědavý na produkční verzi. Bude to velká událost jak na zámku tak v podzámčí... Velmi mi ladí zejména ta bugattiovská legendární záď. Je otázka, co je těžší, zda stvořit auto na čisté louce, tedy výhradně podle představ daného designéra, či navázat na předchozí předmětnou vrcholně dokonalou karosářskou praxi Bugatti. V tom navázání hrozí krach kýčem, což se evidentně nekoná, Nový Bugatti ukazuje, že to jde. Věc se zdařila :yes: