Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Veyron: propadák za milion eur?

Libor Zezulka
Diskuze (51)
Šéfa koncernu Volkswagen bolí z projektu Veyron hlava. A bude bolet ještě víc. Přestože automobilka eviduje 50 objednávek, nevydělá na supersportu ani euro.

Bugatti Veyron si Volkswagen za rámeček nedá. Ambiciózní projekt, který odstartoval Ferdinand Piëch (bývalý šéf Volkswagen Group), se proměnil v noční můru a místo supersportu s maximální rychlostí přesahující 400 km/h a šestnáctiválcem 8.0 l s výkonem 736 kW/1001 se začal objevovat jeden problém za druhým. Nejdříve se sporťák potýkal se stabilitou, poté se špatnou aerodynamikou a teprve v závěrečné fázi se zjistilo, že nemá potřebnou výdrž. Ohromující maximální rychlost se nejdříve preventivně snížila na 370 km/h, ale nakonec Veyron hranici 400 km/h přece jen prolomí.

Nyní, když Volkswagen potvrdil, že předá zákazníkům první kus v září příštího roku, se začíná nahlas hovořit o financích. Cenu 1 000 000 eur automobilka prozradila dávno, nyní zbývá spočítat, kolik na supersportu vydělá. Odpověď zní: ani euro. Není divu, že Bernda Pischetsriedera bolí hlava. Nic na tom nezmění ani fakt, že z celkové produkce 300 kusů našlo již 50 z nich svého budoucího majitele (většinou z USA, Číny, arabských zemí nebo Evropy), kteří neváhali zaplatit zálohu 300 000 eur, jen aby nepřišli o možnost vlastnit brutální Bugatti.

Podle neověřených informací se o Bugatti Veyron vážně zajímá i jeden český podnikatel.





komerční sdělení:

Elegance i v zimě - LEVNÁ hliníková kola!

Jednou ze zajímavých akcí nadcházející zimní sezóny je ELEGANCE I V ZIMĚ, která nabízí hliníková kola za podobnou cenu, za jakou byste nakoupili plechová kola spolu s poklicemi.

Libor Zezulka
Diskuze (51)