BYD proniká do Evropy: 50 elektromobilů se vylodilo v Anglii
Číňané zatím v Evropě (míněno na západ od zemí bývalého Sovětského svazu) příliš neuspěli. Teď to zkouší značka BYD a její kroky jsou paradoxní také v tom smyslu, že se první z nich týká elektromobilů. Zatímco jiní výrobci mnoha vládami prosazovaných „ekologických“ vozidel krachují, BYD se to netýká. Nemusí se totiž spoléhat na dodavatele akumulátorů, vyrábí si je sám. V současnosti je totiž BYD Co. Ltd. největším světovým producentem dobíjecích akumulátorů.
Export do Evropy zahajuje elektromobily e6. Více než padesátka vozů se vylodila v britském Southamptonu. Není určena soukromníkům, automobily si rozeberou fleetoví zákazníci, kteří je otestují v náročném provozu. Mohou se na ně těšit však i půjčovny, takže se běžný smrtelník za jejich volant (v britském provedení samozřejmě na opačné straně) dostane. BYD e6 má již celoevropskou homologaci. Od ostatních čistě elektřinou poháněných vozidel se liší i dojezdem – na jedno nabití ujede dle výrobce až 300 km, zatímco jiní konkurenti při optimálních podmínkách tak polovinu.
BYD e6 se objevil už v roce 2009, v Číně se od jara 2010 do konce loňského roku prodalo 2.124 aut. Podvozek dvě tuny vážícího crossoveru má rozvor 2830 mm, jinak svými rozměry 4554 x 1822 x 1630 mm tento elektromobil spadá do nižší střední třídy.
Generální ředitel evropské pobočky BYD Europe BV Isbrand Ho řekl: „Jsme rádi, že naše čistě elektrická vozidla e6 přicházejí do Velké Británie. Maji nulové emise výfukových plynů, snižují tak znečištění ovzduší. Těží z výrazně nižších provozních nákladů než konvenční automobily s benzinovými a naftovými motory. Model je osvědčený, na hlavních globálních trzích najezdil již více než 14 milionů kilometrů.“ Pan Ho pochopitelně sečetl proběhy všech dosud vyrobených aut dohromady a o tom, které hlavní globální trhy má na mysli, se bohužel nezmínil. Čínský určitě ano...
Do výroby automobilů se BYD pustil až v roce 2003, tedy před dekádou. V našich zeměpisných šířkách je společnost vnímána velmi kontroverzně, protože ani ona se nebrání kopírování cizích vzorů. Vždyť e6 nápadně připomíná u nás nepříliš známý Scion xA, a to hlavně z bočního pohledu. Zkratka BYD (Build Your Dreams – postav své sny) je pak možná až příliš sebevědomá. Nicméně, v současnosti roste ze všech automobilek Říše středu nejrychleji a kromě vozů se spalovacími motory se věnuje i vývoji elektromobilů: jak osobních, tak i užitkových, nákladních a autobusů. V březnu 2012 představila spolu s Daimlerem novou značku Denza pro čínský trh.