Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BYD proniká do Evropy: 50 elektromobilů se vylodilo v Anglii

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
Čínské automobilky to v západní Evropě nevzdávají. Poslední vlaštovkou je BYD, který míří do Velké Británie. A navíc s elektromobily!

Číňané zatím v Evropě (míněno na západ od zemí bývalého Sovětského svazu) příliš neuspěli. Teď to zkouší značka BYD a její kroky jsou paradoxní také v tom smyslu, že se první z nich týká elektromobilů. Zatímco jiní výrobci mnoha vládami prosazovaných „ekologických“ vozidel krachují, BYD se to netýká. Nemusí se totiž spoléhat na dodavatele akumulátorů, vyrábí si je sám. V současnosti je totiž BYD Co. Ltd. největším světovým producentem dobíjecích akumulátorů.

Export do Evropy zahajuje elektromobily e6. Více než padesátka vozů se vylodila v britském Southamptonu. Není určena soukromníkům, automobily si rozeberou fleetoví zákazníci, kteří je otestují v náročném provozu. Mohou se na ně těšit však i půjčovny, takže se běžný smrtelník za jejich volant (v britském provedení samozřejmě na opačné straně) dostane. BYD e6 má již celoevropskou homologaci. Od ostatních čistě elektřinou poháněných vozidel se liší i dojezdem – na jedno nabití ujede dle výrobce až 300 km, zatímco jiní konkurenti při optimálních podmínkách tak polovinu.

BYD e6 se objevil už v roce 2009, v Číně se od jara 2010 do konce loňského roku prodalo 2.124 aut. Podvozek dvě tuny vážícího crossoveru má rozvor 2830 mm, jinak svými rozměry 4554 x 1822 x 1630 mm tento elektromobil spadá do nižší střední třídy.

Generální ředitel evropské pobočky BYD Europe BV Isbrand Ho řekl: „Jsme rádi, že naše čistě elektrická vozidla e6 přicházejí do Velké Británie. Maji nulové emise výfukových plynů, snižují tak znečištění ovzduší. Těží z výrazně nižších provozních nákladů než konvenční automobily s benzinovými a naftovými motory. Model je osvědčený, na hlavních globálních trzích najezdil již více než 14 milionů kilometrů.“ Pan Ho pochopitelně sečetl proběhy všech dosud vyrobených aut dohromady a o tom, které hlavní globální trhy má na mysli, se bohužel nezmínil. Čínský určitě ano...

Do výroby automobilů se BYD pustil až v roce 2003, tedy před dekádou. V našich zeměpisných šířkách je společnost vnímána velmi kontroverzně, protože ani ona se nebrání kopírování cizích vzorů. Vždyť e6 nápadně připomíná u nás nepříliš známý Scion xA, a to hlavně z bočního pohledu. Zkratka BYD (Build Your Dreams – postav své sny) je pak možná až příliš sebevědomá. Nicméně, v současnosti roste ze všech automobilek Říše středu nejrychleji a kromě vozů se spalovacími motory se věnuje i vývoji elektromobilů: jak osobních, tak i užitkových, nákladních a autobusů. V březnu 2012 představila spolu s Daimlerem novou značku Denza pro čínský trh.

Aleš Dragoun
Diskuze (21)

Doporučujeme

17. 6. 2013 00:14
Re: BYD
To spalovací motor také. Pokud je na to konstruovaný, umí vyvinout větší brzdnou sílu než hnací.
Avatar - Aladeen
16. 6. 2013 12:36
Re: 300km při 2 tunách ? Slabota
:-) :-) :yes:
15. 6. 2013 23:45
Hodit do mora
Mali to hodit do mora a nie vylodit. Ako kazdy povodny cinsky "produkt".
15. 6. 2013 23:43
Re: BYD = kopirovacia automobilka
Problem sveta voci Cine je ten, ze si tam spravili vsetci 'outsourcing'.
Tym padom sa vyrobcovia v podstate stali zavyslimi na Cine a teraz, ked je tam vyrobcov dost, si pingpongaci diktuju podmienky.
Je to problem sveta, ze sa takto pingpongom zaviazal.
Ak EU zavedie cla, Cina spravi to iste. Tym padom zdrazeje vsetko na oboch smeroch.
15. 6. 2013 23:40
Re: A je to tady
Cina ma nejaky technologicky naskok? To sa ti kde prisnilo?
Co si Cina neukradne a neskopiruje, to nema. Cest drobnym vynimkam.